کد خبر 974099
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
سربازی نمایه

"رئیس اداره منابع انسانی سرباز" ستاد کل نیروهای مسلح گفت: براساس تصمیم اتخاذ شده دیگر سربازان برای کچل کردن اجباری ندارند.

به گزارش مشرق، سردار کمالی با اعلام خبر حذف کچلی از سربازی گفت: الزام به تراشیدن موی سر سربازان از سربازی حذف شده است.

وی گفت: خدمت سربازی یکی از ارکان توان رزم نیروهای مسلح و بنیه دفاعی و امنیتی کشور است و جوانان ضمن اینکه آخرین یافته‌های علمی جوانی نشاط و انگیزه برای نیروهای مسلح به ارمغان می‌آورند در دفاع از حریم امنیت کشور نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

تشریح شرایط برای مشمولان غایب خارج از کشور

فراخوان مشمولان کاردانی، دیپلم و زیردیپلم

کمالی تصریح کرد: سربازی همواره با تراشیدن موی سر همراه بوده لیکن با توجه به بررسی های انجام شده و ارتقاء بحث بهداشت فردی و از امکانات مناسب یگان‌های نیروی مسلح و علاقه جوانان به منظور خوشایند سازی و افزایش جذابیت و نشاط خدمت سربازی بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تراشیدن موی سربازان با نمره ۴ از سربازی حذف شد.

وی افزود: از این پس اندازه موی سر کارکنان وظیفه برای دیپلم و پایین تر در مراکز آموزش شماره ۱۰ و سرباز و سرجوخه در حین خدمت ۱۰ تا ۱۶ همچنین فوق دیپلم و بالاتر در مراکز آموزش ۱۶ و افسر و درجه دار در حین خدمت ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    39 18
    گفتم داداشم میره خدمت موهاشو میزنن حیف همه ی مزه خدمت کچل کرنشه
    • حسین IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      16 23
      همه جای دنیا سرباز حداقل در دوره آموزشی سرشو کچل میکنه
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      6 1
      زورشون به این دهه هفتادی و هشتادیا نمیرسه . ما توی مدرسه هم مثل سربازا باید کچل میکردیم
  • HR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    23 11
    حالا کی این چیزا را رعایت میکرد آخه!!! من که تو یگان خدمتی خودم موهام خیلی بلندتر از این ها بود.من چون خودم موهای پرپشتی نداشتم و استفاده از کلاه با موی بلند جالب نیست به میل خودم موهام را کوتاه میکردم ولی باز هم خیلی بلند از نمره ۲۰ و این حرفها ولی دوستانی که موهای بهتری داشتند که موهاشون خیلی بلند تر از من بود- کلا به ما خیلی تو این موارد سخت نمیگرفتند فقط میگفتند باید مرتب باشیم - یعنی اگه موهامون نامرتب میشد چرا ایراد میگرفتند ولی کلا خوب بود. تنها جایی که سخت میگرفتند و خیلی گیر بودند تنها روزی بود که برای تقسیم شدن رفته بودیم به ستاد کل. دم در تا موهامون کوتاه نشد راهمون ندادند ولی بعدش مشکلی نبود........ از این نظرها مشکلی نیست ولی اینقدر موارد نامطلوب دیگه ای تو سربازی هستش که این ها توش گمه واقعا.. مهم ترین معضل سربازی هم به نظر من اتلاف وقت هست،‌به صورت خیلی زیادی وقت و عمر جوان مردم تو دوره ای که از دانشگاه اومده و میخواد وارد بازار کار بشه و تو این شراسط بیکاری که رقابت اینطور زیاد هستش، طرف باید ۲ سال همه چی را رها کنه و پیادمدهای بعدی که دیگه گفتن نداره... در ضمن شرایط را فقط با تهران مقایسه نکنید برای شهرستانی ها مسئله کار خیلی بدتر هستش و این سربازی به این شکل واقعا آسیب زا هستش - ای کاش فکری میشد، از ما که گذشت ولی بعدی ها را دریابید
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    16 20
    چرا سربازها رو سوسول می کنید؟
    • وحید IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      2 0
      اگه سوسول بودن به کچل نکردن بود که الان این همه سوسول دور و برمون جمع نمیشد.
    • هوشنگ IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      2 2
      خواهشا ببند مرسی
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    22 2
    خسته نباشد الان ۴ با ۱۰ خیلی تو جذابیت تفاوت ایجاد میکنه؟
  • سازمان بازماندگان جنگ IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    0 2
    طرح اجرایی «صندوق کمک به رزمندگان محروم از حق ایثار» ۳۱ سال بردباری، خویشتن‌داری و انتظار و البته هفت سال دادخواهی «رزمندگان محروم از حق ایثار» سرانجام به نتیجه نرسید و حتی نامه‌نگاری با سران و مسؤولان در روز ۱۰ تیرماه جاری که واپسین مکاتبه و اتمام حجت بود، بی‌پاسخ ماند. بنابراین «سازمان بازماندگان جنگ» (NGO) ناچار است به‌منظور نجات رزمندگان محروم و ازکارافتاده که از شدت درماندگی و گرسنگی به آستانه‌ی مرگ‌ومیر رسیده‌اند، صندوقی را برای جمع‌آوری کمک‌های مالی «شاغلان دست‌اندرکار امنیت» تهیه و توزیع کند. این صندوق‌ها به مراکز نظامی و انتظامی سپرده خواهد شد تا ضمن یادآوری عاقبت دفاع از ایران، آبروی رزمندگان نیز در میان شهروندان حفظ شود. توزیع حضوری صندوق‌ها در زیرمجموعه‌های سپاه، ارتش، ناجا، بسیج و اطلاعات در سراسر کشور و هم‌چنین سفارت‌خانه‌های خارجی مستقر در تهران که تمکن مالی و علائق بشردوستی دارند، انجام می‌شود. از نظامیان نیکوکار خواهشمندیم در هزینه‌های تهیه و توزیع صندوق‌ها یاری دهند تا مقدمات اجرای این طرح فوری خیریه زودتر فراهم شود. http://toomar92.ir
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    23 7
    حیفش!...تمام زیبایی و خاطرات خوب ایام خدمت سربازی به کچل کردن هستش...
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    9 0
    دیگه باید بگیم سربسته
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    13 0
    من که اتفاقا سفید می کردم عین چغندر، با اینکه موهامم پرپشت بود، یعنی دیگه چیزی نبود که بخوان گیر بدن، خلع سلاح کامل ...!!!!!! خخخخخ
  • علی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    5 0
    ما تو اموزشی سرمون با ۲ میزدیم!!!! هییییییییییی عوضش محل خدمتون موها بلند تر بود..ولی نه ۱۶ تا ۲۰!!!
  • engineer US ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    31 2
    جای این کارا یه سال از مدت سربازی اجباری کم کنند تا پادگان ها پر از سرباز بشه کسی به خاطر مو پا نمیشه بیاد دوسال از زندگی خودشو عقب بندازه.پدربزرگم با نیم مثقال سوادش مغزش بهتر از بعضیا کار میکنه میگه شما میخوای به جوونا کار با اسلحه یاد بدی واسه جنگ باشه تو 3 ماه یاد بده.میخوای قدرت جسمانی شون رو افزایش بدی و از سوسول بودن خارجشون کنی باشه تو 6 ماه انجام بده.نیروی مفت واسه کادریا میخوای اوکی 1سال نگهشون دار دیگه چخبره 2سال اونم تو شرایط صلح؟ خودمون کم بدبختی داریم؟
  • عادل IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    34 4
    به جای اینکارهای بچه گانه، مدت زمان سربازی رو کم تر کنید تا جوان ها به زندگی و کار و ازدواجشون برسن. خیانتی که شما در حق جوون ها می کنید هیچ توجیهی نداره
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    3 3
    یه مدت دیگه پوشیدن پوتین و لباس فرمو و رژه رفتن و بیدارباش و مراسم صبحگاه و شامگاه و نگهبانی رو هم حذف میکنند
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    3 0
    لباس شخصی کنیدشون شبها هم رن خونه شون مثل کارمندا
  • DE ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    1 1
    یادش به خیر روز اولی که موهای ما را با ماشین در ارتش تراشیدند دوستان خودمان را نمیشناختیم و فقط از روی اسم روی لباس همدیگر را پیدا میکردیم یک احساس عجیب و جالب و همراه با نگرانی و دلشوره بود ولی همان مو تراشیدنها باعث قوی شدن ریشه ی موها میشد که بعد از سی سال هنوز هم مثل جنگل مو در سر داریم.
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    2 0
    تو ناجا کچل تاس کنی اذیت هم می کنن باید به هزار نفر هم جواب پس بدی
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    3 0
    به جای برداشتن سربازی اجباری از کچل نکردن اجباری رونمایی میکنند
  • GB ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    2 0
    اگر کلمات درست انتخاب نشوند دراینده مشکل ساز خواهدشد . چرا کچل رابا نداشتن یا تراشیدن موی سر یکی بدانیم ؟ کچل شدن یک عارضه میکروبی و بیماری پوست سر است که مشخصات خاص خود را دارد و تراشیدن مو کچل شدن نیست . همینطور اگرجلو اشتباهات کلامی گرفته نشود انقدر تکرار میشوند تا تبدیل به عادت شوند مانندکلمه " الو " که در مکالمات تلفنی انقدر تکرارشد تا به غلط جا افتاد که در اصل کلمه خارجی بوده و فرهنگستان ایرانی با انهمه بودجه هنوز به یادش نرسیده که به جای این کلمه که نه معنی درست خارجی رادارد و نه ربطی به فارسی دارد کلمه ای جایگزین بسازد . لهجه ها همینطور پیش میروند و غالب میشوند و زبان اصلی به حاشیه رانده میشود .
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    5 2
    سربازی هم سوسولی شد
  • حسین IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    0 0
    نمیدانم چندین سال مد شده سرباز عادی که نمیتواند اسمش را بنویسد با یک دیپلمه هیج تفاوتی ندارد واقعا ظلم است درجه هم که سالها قبل تا گروهبان یکی به انها تعلق میگرفت دیگر داده نمی شود چرا؟
  • ن IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    1 0
    اشتباه نکرده باشم باز نوبت سربازی اقازاده ها شده؟ ؟
  • javad IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    فقط شانس ما میاست موهامونو با چهار بزنیم چه تو مرکز چه تو پادگان واقعا شانس نداشتیم
  • حسين IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    سربازي عين اتلاف عمر است و هيچ عايدي غير تحقير شدن ندارد با پول بابات بايد براي دولت خدمت كني بعد هم براي احتساب بيمه بايد از جيبت پول بدهي با ديپلم در نيروي انتظامي خدمت كردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس