کد خبر 972657
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
image-20190706152409-1.png

دوران سربازی یکی از دوره های جدا نشدنی زندگی پسران است و آقایانی که به سن 18 سالگی می رسند در صورت عدم معافیت باید به مدت 21 ماه خدمت کنند.

همان طور که گفته شد، دوران سربازی آقایان غیر قابل انکار است و با رسیدن به سن 18 سالگی در صورت عدم تحصیل باید تکلیف این دوران را مشخص کنند! آقایانی که این دوران را پشت سر نگذاشته اند و کارت پایان خدمت ندارند، از برخی خدمات بهره ای نمی برند و برای انجام برخی کارها دچار مشکل می شوند.

اکثر پسران این دوران را به طور کامل پشت سر می گذارند اما برخی با توجه به شرایط معاف کامل می شوند؛ برخی دیگر بنا به قانون و شرایط از کسری خدمت بهره مند شده و دسته ای از مشمولان نیز به صورت امریه دوران سربازی را سپری می کنند.

برای این که در مورد انواع معافیت، شرایط معافیت، معافیت کامل، معاف از رزم، کسری خدمت، امریه و ... اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید با تماس با افسر مشاور از مشاوره خدمت سربازی در سال 98 بهره بگیرید و با کمک کارشناسان افسر مشاور تکلیف دوران سربازی خود را مشخص کنید. کافی از با 02166081200 تماس بگیرید.

کسری خدمت و انواع آن

به صورت کلی، دوران سربازی 21 ماه است اما برخی از افراد با استفاده از کسر خدمت سربازی، این دوران را کوتاه تر می کنند؛ با استفاده ازکسر خدمت حتی در بعضی موارد می توان تا 19 ماه کسری خدمت گرفت؛ به زبان دیگر می توان گفت کسر خدمت تسهیلاتی است که سازمان نظام وظیفه در اختیار افراد واجد شرایط قرار می دهد تا به وسیله ان دوران سربازی کوتاه تری را پشت سر بگذرانند.

کسری خدمت انواع مختلفی دارد: کسری خدمت فرزندان ایثارگران در سال 98 ، کسری خدمت جبهه پدر و ....از جمله تسهیلاتی هستند که مشمولین واجد شرایط می توانند از آن ها استفاده کرده و دوران سربازی خود را کوتاه تر نمایند.

با استناد به قانون، تنها یکی از پسران رزمندگانی که شرایط زیر را داشته باشند، می توانند از کسری خدمت ایثارگران بهره مند شوند:

رزمندگانی که 30 ماه سابقه جبهه دارند.

یا رزمندگانی که 25 درصد جانبازی دارند.

یا رزمندگانی که سابقه 2ماه اسارت دارند.

در صورتی که شخصی 2 یا 3 برابر شرایط ذکر شده را داشته باشد، فرزند دوم و سوم ایشان نیز می تواند از کسری خدمت برخوردار شود.

لازم به ذکر است استفاده از این نوع کسری خدمت فقط برای فرزندان ایثارگر مجاز است، این بدان معنی است که اگر ایثارگر با زنی ازدواج کند که از همسر قبلی خود فرزند پسر دارد، فرزندان پسر آن زن  نمی توانند از کسری خدمت بهره مند شوند.

 

معافیت سربازی

با استناد به قانون، معافیت ها انواع مختلفی دارند اما به طور کلی می توان گفت معافیت سربازی به دو دسته معافیت دائم و موقت تقسیم بندی می شود.

یکی از معافیت های سربازی که با توجه به شرایط مشمول به معافیت دائم، موقت و یا معاف از رزم منجر می شود، معافیت پزشکی است.

تشخیص معافیت کامل، معافیت از رزم و یا معافیت موقت به عهده کمسیونی است که برای افراد واجد شرایط معافیت پزشکی

 برگزار می شود؛ در این کمیسیون پزشکی بعد از بررسی شرایط فرد با توجه به مدارک موجود، تصمیم نهایی گرفته می شود.

برای تقاضای معافیت پزشکی باید لیست بیماری هایی که موجب معافیت دائم یا موقت می شوند را بدانید و بر اساس مدارک مورد نیاز برای این نوع معافیت اقدام نمایید.

لازم به ذکر است برخی از معافیت های پزشکی بعد از صادر شدن کارت معافیت، برای فرد محدودیت ایجاد می کنند و افراد با بعضی بیماری ها قادر به انجام برخی کارها نیستند و به همین دلیل احتمال دارد معافیت پزشکی به دلیل برخی بیماری ها فرد را برای استخدام دچار مشکل کند.

 

شرایط امریه سربازی

سربازان امریه این امکان را دارند تا سربازی خود را در ارگان ها و بدون حضور در پادگان ها بگذرانند به همین دلیل هر ساله تقاضای بسیاری برای امریه سربازی وجود دارد.

امریه سربازی انواع مختلفی دارد و هر مشمول بنا به شرایط می تواند برای هر یک از این امریه ها اقدام نماید.

امریه آموزش و پرورش، امریه انرژی اتمی، امریه وزارت نیرو، امریه سربازی شرکت های دانش بنیان، امریه سربازی شهرداری و ... از جمله انواع مختلف امریه سربازی هستند.

زمانی که شما به عنوان امریه در سازمانی استخدام شدید، مانند دیگر سربازان می بایست مدت زمان 2 ماه سربازی را بگذرانید اما باقی دوران سربازی را مانند کارمندان عادی سازمان مربوط سپری خواهید کرد.

یکی دیگر از نکاتی که در مورد امریه سربازی باید در نظر داشته باشید این است که باید حداقل حدود3 ماه قبل از تاریخ اعزام برای امریه سربازی اقدام نمایید در غیر این صورت زمان کافی برای به سرانجام رساندن مراحل اداری نخواهید داشت.

مشمولی که غیبت دارند، نمی توانند برای استخدام شدن به عنوان امریه اقدام نمایند.

 

به طور کلی اگر قصد دارید برای امریه سربازی اقدام کنید، بهتر است با افراد مطلع در این زمینه مشورت نمایید تا در مورد راه و روش امریه سربازی، اطلاعات دقیقی بدست بیاورید و نتیجه بگیرید.

 

آیا خرید سربازی ممکن است؟

برخی افراد به هر دلیل از سربازی رفتن اجتناب می کنند و به دنبال راهی برای  فرار از سربازی رفتن هستند! این افراد معمولا غیبت از سربازی را بهترین راه می دانند زیرا بر اساس قانون، افرادی که بیشتر از 8 سال غیبت داشته باشند می توانند جریمه سال های غیبت خود را به صورت نقدی بپردازند.

تا سال 97 افرادی که بیشتر از 8 سال غیبت داشتند بر اساس مدرک تحصیلی و وضعیت تاهل مبلغ مشخص شده ای را به عنوان جریمه پرداخت می کرده و وضعیت کارت پایان خدمت خود را مشخص می کردند؛ اما در سال 98 خرید سربازی با مسائلی روبرو شد!

با توجه به تصمیماتی که در مجلس شورای اسلامی گرفته شده است، می توان گفت از سال 98 طرح خرید سربازی منتفی شده و از این به بعد افرادی که بیش از 8 سال غیبت دارند نمی توانند از این طرح استفاده کنند و همچنین مشمولانی که در سال

گذشته برای خرید سربازی اقدام کرده اند نیز باید تا آخر سال 98 اقساط خود را تسویه کنند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس