پخش سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی از شبکه قرآن

یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه همه افراد در هر پُست، مقام و جایگاهی تقوا را مدنظر داشته باشند گفت: اینکه در کشور بعضاً شاهد اختلاس و دزدی‌هایی هستیم همه اش توسط باسوادان بی تقوا انجام گرفته است.

به گزارش مشرق، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار روسای دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور اظهار کرد: اگر تأملی در تاریخ داشته باشیم، هر جنایت و فسادی که در جهان صورت گرفته است از سوی افراد تحصیل کرده و عالم و البته بدور از تقوا صورت گرفته است، هر جایی که علم و دانش اثر بخش بود، تقوای فردی سهم بسزایی داشته است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان دارای دو رسالت مهم است گفت: یکی از این رسالت ها صرف دانشگاه بودن و ارتقای علمی انسان‌ها و تربیت انسان‌هایی که آینده نظام تعلیم و تربیت را دربدنه آموزش و پرورش به دست خواهند گرفت.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان با رسالت مهمی که دارد در انجام مأموریت مهم و گرانسنگ خود باید علاوه بر توجه به بُعد علمی و دانشی دانش پژوهان خود نسبت به ارتقا و تقویت بعد معرفتی آنان برنامه ریزی دقیق و منظمی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله مکارم‌: مذاکره مجدد با آمریکا عقلانی نیست

روایت آیت الله مکارم از برنامه نسل جدید برای اسرائیل

وی افزود: نظام ما جمهوری اسلامی است که اگر 50 درصد را جمهوری و 50 درصد را اسلامی بدانیم، بدون تردید رکن دوم بر رکن اول تأثیر گذاری شگرفی دارد و خدای ناکرده اگر دانشگاه‌های ما خالی از تقوا شوند، مصیبت بزرگی دامن جامعه و آینده را خواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اینکه در کشور بعضاً شاهد اختلاس و دزدی‌هایی هستیم همه اش توسط باسوادان بی تقوا انجام گرفته است و اگر همه افراد در هر پُست، مقام و جایگاهی تقوا را مدنظر داشته باشند بسیاری از معضلات و مشکلات موجود در جامعه برطرف می‌شود.

این مرجع تقلید ادامه دادند: شما فرهنگیان شاگردان آینده نظام تعلیم و تربیت را تربیت می‌کنید و اگر می‌خواهید سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم بزنید باید بر روی تقوا و معرفت افزایی دانش آموزان، جوانان و نوجوانان این مرز و بوم کار کنید و برنامه جدی داشته باشید، رشد علمی و دانشی توأم با تقوا از بروز بسیاری از آسیب‌های آینده جامعه جلوگیری می‌کند.

آیت الله مکارم شیرازی تأکید کردند: شما افراد کلیدی جامعه هستید و امروز من نه تنها با دهها فرهنگی بلکه با نماینده صدها و هزاران نفر دانش آموز در حال صحبت هستم و این ارزش بسیاری دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • حسین آقا IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    0 0
    به نام خدا.........بانکها منبع فسساد و دزدی هستند.. اختلاس در حیاط خانه های مردم اتفاق نمی افتد..!زد وبند در ادارات و رشوه گیری . و کلان خواری و ویژه خواری در سازمانهای دولتی رخ میدهد.!!..اینهمه خلاف شرع و خلاف عقل ومنطق رخ میدهد صدای کسی در نمی آید.!!..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس