کد خبر 973278
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
تزریق سُرم تاریخ‌مصرف گذشته به بیمار در یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران+عکس

‌یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران با فریب بیمار، به مادر دارای فرزند شیرخوار، ‌سُرم تاریخ مصرف گذشته تزریق کرد و موجب مشکلات بعدی برای این بیمار شد.

به گزارش مشرق، این روزها برخی بیمارستان‌ها در راستای منافع اقتصادی خود، از بیمار هم سوءاستفاده اقتصادی می‌کنند و در نبود تدبیر مسؤولان، بیمار بیش از آنکه رنج بیماری را با خود به همراه دارد، باید با مشکلات جدیدی هم در برخی بیمارستان‌ها دست و پنجه نرم کند و نگران به کارگیری پزشکان و تیم درمانی از وسائل و داورهای مورد نیاز برای درمان باشد. عدم نظارت مطلوب بر مراکز بهداشتی و درمانی از سوی متولیان سلامت جامعه اینبار در شکل دیگری رقم خورد.

بیشتر بخوانید:

یکی از کاربران در تماسی، از نبود نظارت بر داروهای موجود در  یکی از بیمارستان‌های خصوصی  و فریب بیمار از سوی مسؤولان بیمارستان گلایه کرد و خواستار پیگیری این موضوع شد.

وی که شب گذشته برای درمان بیماری سرماخوردگی همسرش به یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران در مرکز شهر مراجعه کرده بود، با مشکلی قابل توجه در روند درمان مواجه شده و این چنین روایت کرد.

شب گذشته برای درمان بیماری سرماخوردگی ساده و بدن درد همسرم، به بخش اورژانس یکی از بیمارستان‌های خصوصی در محدوده مرکزی پایتخت رفتیم. پس از معاینه پزشک و اخذ فشار خون، پزشک به ما اعلام کرد: «فشارخون بیمار خوب است اما برای درمان سریع‌تر، چند آمپول و سرم تجویز می‌کنم که با تزریق آنها، حال بیمارتان بهتر می‌شود.» 

هنگامی که برای تهیه آمپول و سُرم‌های همسرم از مطب پزشک اورژانس بیرون آمدم، سرپرستار به سراغ ما آمد و گفت: «نسخه را به من نشان دهید تا سرم و داروها را زودتر به بیمارتان تزریق کنم»‌.

من از پرستار پرسیدم «مگر این سرم‌ها را شما در بیمارستان موجود ندارید؟» که پرستار اعلام کرد: «بله داریم، تا شما می‌روید و از داروخانه این ‌سرم و آمپول‌ها را تهیه می‌کنید، ما از سرم و آمپول‌های موجود خودمان، به‌ بیمارتان تزریق می‌کنیم و شما آن سرم و آمپول‌هایی را که از داروخانه تهیه کردید را ‌جایگزین داروهای ما کنید.»

 از آن منظر که حال بیمار ما چندان بد نبود، از این رفتار سرپرستار متعجب شدم! البته بابت این مسئولیت پذیری وی هم از آنها قدردانی کردم! در ادامه همسرم برای تزریق سرم هدایت شد و من برای خرید دارو از بیمارستان خارج شدم.

 در راه به این موضوع فکر کردم که شاید داروهای این بیمارستان در آستانه منقضی شدن است و شاید به این بهانه خواسته‌اند زودتر داروهایشان مصرف شود، که با خود گفتم «حال که می‌توان مشکلی را حل کرد، اشکالی ندارد.»

 حدود 10 دقیقه بعد، زمانی که به بیمارستان و بالای سر همسرم حاضر شدم برای اطمینان بیشتر تاریخ تولید و مصرف سرم را بررسی کردم، متأسفانه حدود 37 روز از تاریخ مصرف آن سرم گذشته بود، یک سرم با تاریخ تولید 2016 میلادی و تاریخ انقضای اول ژوئن 2019 آن هم تولید خارج (و نه داخل)، به همسرم تزریق شده بود.

تلاش کردم بلافاصله سوزن سرم را از بدنش خارج کنم اما متوجه شدم پرستار درجه تزریق را به حدی زیاد کرده بود که تمام سرم در همان 8 الی 9 دقیقه‌ای که من نبودم، تزریق شده بود.  همسرم  نیز گفت:« احساس سرگیجه و تاری چشم دارد و این احساس مدام بیشتر می‌شود.» 

بلافاصله موضوع را با سرپرستار مطرح و اعتراض خود را بابت این «بیمارفریبی» بیمارستان اعلام کردم. سرپرستار ابتدا زیر بار نمی‌رفت و مدعی بود این داروها به تازگی وارد بیمارستان شده است، اما پس از پیگیری ما به جای عذرخواهی، با داد و بیداد بر سر من و بیمار، گفتند: «بروید از طریق دادگاه و قانون مشکلتان را حل کنید و به ما ربطی ندارد!»

 متأسفانه با بدرفتاری سرپرستار و پرستار که با هم بر سر ما داد می‌زدند مواجه شدیم و برای پیگیری موضوع به سراغ سوپروایزر بخش رفتیم. وی هم از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و فقط گفت: «شما یک فرم شکایت تکمیل کنید و به من بدهید!»

 البته ما  شکایت خود را از طریق شماره 190 هم ثبت کردیم، اما حال همسرم بدتر شد و به دلیل تزریق سرم تاریخ مصرف گذشته در خون وی، فعلا از روز گذشته تاکنون‌ به عنوان یک مادر که دارای فرزند شیرخوار است، نمی‌تواند به فرزندمان شیر دهد و شرایط جسمی مناسبی هم ندارد.

 امیدوارم هر چه زودتر به این مشکل بیمارستان رسیدگی کند، تا بیماران بعدی با این «بیمارفریبی» بیمارستان مواجه نشوند و غیر از رنج بیماری، رنج دیگری بر دوش نکشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • amiresmaili53 IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    45 1
    آب از آب هم تکان نخواهد خورد .....
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      36 1
      بیمارستان های دولتی سلاخ خانه بیمارستان های خصوصی هم چاپ خونه اسکناس مریض هم این وسط گوشت قربونی و بازیچه دست یک عده پزشک بی تعهد و دانشجوی بی سواد
    • شاهد نکبت IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      29 0
      کمپانی پزشکی...........؟
    • دیدگا IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      3 0
      وزیر محترم در حال اجرای "شوی بالش" هستند و وقتی برای رسیدگی به این مسائل کم اهمیت را ندارند!!! دستگاه قضاء باید در همه این امور دخالت کنه و مو رو از ماست بکشه! درون سیستم درمانی همه هوای همدیگه رو دارن و در نهایت این بیمار هست که دستش به جایی بند نیست!
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    30 0
    پیگیر موضوع از وزیر بهداشت باشید در ضورت عدم پاسخ مناسب به فیفا شکایت کنید
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      15 0
      جناب وزیر پیگیر بالش هستند و سرشان شلوغ !!!!
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    21 1
    اسم بیمارستان رو بگید. اسم بنگاه رو درواقع!
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    11 0
    وای چرابازندگی مردم بازی می‌کنند.خدا جوابشان بدهد‌.
  • یک پزشک IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    34 6
    هموطن گرامی. صد البته که کار بیمارستان بسیار اشتباه بوده و به هیچ عنوان نباید دارو یا تجهیزات یا سرم تاریخ گذشته برای کسی استفاده شود. اما باید بدانید که وقتی که تاریخ انقضا را به شکل ماه و سال درج می کنند و روز را ثبت نمی کنند، منظور یکم آن ماه نیست. بلکه منظور آخرین روز آن ماه هست. بنابر این فقط هفت روز از انقضای آن گذشته بوده و نه ۳۷ روز که البته باز هم در اصل ماجرا تغییری ایجاد نمی کند و فروش آن به شما و تزریق آن صد در صد اشتباه و غیر قانونی بوده. اما نکته دیگر این که باید بدانید در صنایع دارویی و غذایی وقتی تاریخ انقضایی برای کالایی در نظر می گیرند به این معنی نیست که مرز قابل استفاده بودن و غیر قابل استفاده بودن دقیقا همان تاریخی هست که روی محصول درج می شود. بلکه برای اطمینان مدت زمانی را در نظر می گیرند که ضریب اطمینان را بالا ببرند و تاریخ انقضای درج شده قطعا بسیار زودتر از تاریخ غیر قابل مصرف بودن آن کالا هست.بخصوص برای داروها که مستقیما با سلامت جامعه ارتباط دارد. در ضمن سرم مربوطه حاوی آب مقطر و نمک (خالص) هست که اصلا فساد پذیر نیستند و درج تاریخ انقضا فقط برای اطمینان از سالم باقی ماندن بسته بندی و ظرف آن است که وظیفه استریل نگه داشتن محصول را دارند. با کمال اطمینان بدانید اگر همسرتان دچار مشکلی شده هیچ ارتباطی با سرمی که فقط یک هفته از تاریخ مصرف آن گذشته ندارد و به همین دلیل توصیه می کنم که بررسیهای بیشتری برای پیدا کردن علت واقعی بیماری همسرتان پیدا کنید. که البته همانطور که عرض کردم اینها هیچ کدام توجیهی برای کار اشتباه و غیرقانونی بیمارستان نیست و توضیحات برای آگاهی شما و سایر خوانندگان نوشته شد.
    • رضا IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      10 5
      سلام ممنون از شما بابت روشن کردن موضوع اینجا فقط یه عده بدون آگهی کامل از موضوع می آیند و فقط بد و بیراه میگن و اینم بگم که من مالک اون بیمارستان نیستم
    • وحید IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      1 0
      تمام فرمایش شما صحیح است؛ فقط این می‌مانَد که سرعتِ تزریق را شبیهِ شیرفلکه کرده بودند؛ احتمالاً این گیجی و اضطراب و... ناشی از همان سرعتِ بالای تزریق بوده است. تا کنون چند نوبت برای خودم همین مورد پیش آمده، یکبار به شدت تا چند ساعت سردرد داشتم.
  • فش نیوز IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    11 1
    مرگ بر انسانیت از دست رفته بعضی از پزشکان وپرستاران از خدا بی خبر
  • از استرالیا AU ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    3 1
    با سلام و تشکر به مشرق نیوز برای درج این خبر. دولت که ادعای مردمی میکنه و نمایندگان مجلس موظف هستند که این کیس بیمار فریبی در این بیمارستان خصوصی پیگیری کنند و پرستار و پزشک متغلب را مجازات و آن خانم سالمی که با تزریق سرم تاریخ مصرف گذشته بیمار کردند را مداوا کنند. خیلی وحشتناک هست، این بیمارستان جان انسانها برای سود خود میگیرند. به امید روزی که سرمایه داری اسلامی که حد و مرز داره بجای سرمایه داری امریکایی لجام گسیخته بگیرد تا کسانی پزشک و پرستار شوند که بفکر سلامتی انسانها هستند و نه به فکر سود کسبشان.
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    23 2
    دلخوش به این مقدار نباشید. معنویات شما راهم به حد اعلا می رسانیم
  • CA ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    0 0
    ‌سُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُرُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُم
  • فاتح IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    0 0
    با سلام خدمت شما خبر را ديدم ولي آيا داروساز ي كه داروي تاريخ گذشته توزيع مي كند را مقصر نمي دانيد و پرستار را محكوم مي كنيد و پزشكان هواي همديگر را دارند
  • احمد IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    0 0
    صدالبته اب و نمك فسادپذير نيست و ان تاريخ بطري ميباشد... از خبرگزاري هاي با اين حد سرشناسي توقع خبر اشتباه و بي اساس نميره
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      0 0
      آره احتمالا فقط نمک توی سرمه چیزی بنام کلر و آب وجود خارجی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس