عراق (2).jpg

هسته های خاموش داعش با انجام عملیات های متعدد درصدد هستند نفوذ خود را در استان دیاله عراق افزایش دهند و فقط در دو منطقه ۱۰۶ حمله انجام داده اند.

به گزارش مشرق، گروهی از هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش، حملاتی را علیه مواضع نیروهای هنگ سوم تیپ ۱۱۰ بسیج مردمی عراق در شمال شرق استان دیاله انجام دادند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، عناصر مخفی داعش مواضع نیروهای بسیج مردمی را در منطقه «وادی جنت» در حومه بخش «السعدیه» در شمال استان دیاله هدف قرار دادند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای بسیج مردمی در همان گام نخست متوجه تحرکات تروریست های داعش شدند، گفت: رزمندگان عراقی در نهایت توانستند عناصر تروریستی داعش را در این محور عقب برانند.

وی از زخمی شدن دو تن از نیروهای بسیج مردمی در جریان درگیری ها و دفع حملات در منطقه «وادی جنت» خبر داد و افزود: عناصر مخفی داعش در ۶ ماه گذشته حدود ۱۰ مرتبه به مواضع نیروهای بسیج مردمی در منطقه السعدیه حمله کرده اند.

این منبع میدانی با توضیح این مطلب که نیروهای مستقر در منطقه السعدیه با هوشیاری موفق شده اند از نفوذ هسته های خاموش داعش جلوگیری کنند، گفت: تمامی حملات تروریست ها در این محور با شکست روبه رو شده است.

به گزارش مشرق، منطقه راهبردی السعدیه در شمال شرق استان دیاله از شمال به منطقه جلولاء، از شمال شرق به منطقه خانقین و جنوب غرب به بعقوبه متصل می شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

از جنوب غرب استان دیاله خبر می رسد، گروهی از نیروهای عراقی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات گسترده ای را در منطقه «بهرز» علیه هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش انجام دادند.

رزمندگان عراقی با جست و جوی منطقه به منطقه درصدد شناسایی عناصر مخفی داعش و کشف پایگاه ها و انبارهای سلاح آنان هستند و همزمان نیروهای یگان مهندسی خنثی سازی تله های انفجاری را در دستور کار قرار داده اند.

به گفته منابع میدانی، تروریست های داعش در منطقه «بهرز» تحرکاتی داشته اند و در چند مورد هم ایجاد ناامنی کرده اند و همین مسئله باعث شده تا نیروهای عراقی برای پاکسازی این منطقه آلوده وارد عمل شوند.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای عراقی در این منطقه مهم ادامه دارد؛ منطقه راهبردی «بهرز» دروازه جنوب شرقی شهر بعقوبه محسوب می شود و همچنین در نزدیکی جاده «الزر - بعقوبه» واقع شده است.

از محور غرب استان دیاله (نزدیکی مرزهای مشترک شرق استان صلاح الدین) خبر می رسد، نیروهای عراقی پس از دریافت اطلاعات دقیق به مواضع و تجمع تروریست های داعش در منطقه «حوض المطیبیجه» حمله کردند.

تاکنون آماری از تعداد کشته ها و زخمی های تروریست ها در این حمله منتشر نشده است؛ متروک بودن و خالی از سکنه شدن این منطقه به نفوذ و رشد هسته های خاموش داعش در این محور کمک کرده است.

به گزارش مشرق، عناصر مخفی داعش در ۲۰ ماه گذشته، ۹۶ عملیات تروریستی را علیه نیروهای عراقی در منطقه خانقین در شمال شرق استان دیاله انجام داده اند که با واکنش به موقع و قاطع مواجه شدند و ناکام ماندند.

در حال حاضر، محورهای غرب، شمال و شمال شرق استان دیاله از جمله مناطق «السعدیه، المقدادیه، جلولاء، بعقوبه، خانقین و...» به هسته های خاموش داعش آلوده هستند و عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی این نقاط در جریان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    2 0
    داعش مگه تموم نشد؟ کی به کیه بگید اسرائیل رو نابود کردیم شیرینی هم پخش کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس