گزارش فرهنگي مشرق - ***چهارمين روز جشنواره‌ي فيلم فجر در حالي سپري شد كه برج ميلاد (سينماي رسانه‌ها) در مقايسه با روزهاي گذشته، بيشترين مخاطب را ميزباني كرد.

***فرحبخش، کارگردان فیلم "زندگی خصوصی" که یکی از دیالوگ های مکرر و شعاری فیلمش "برتری اخلاق بر احکام در دین اسلام" بود در واکنش به انتقاد یکی از اهالی رسانه گفت: خدا گفته است هرگاه به ابلهی رسیدی به او سلام کن؛ پس من به شما سلام می‌کنم.
 

***فرح‌بخش در پاسخ به سوال خبرنگار خانمی در مورد دیدگاه ابزاری به زن که در سراسر فیلم مشاهده می‌شود هم گفت:‌ من خود یک رساله دارم که به خود شما می‌دهم مطالعه کنید.

 
***مانی حقیقی در نشست مطبوعاتی فیلم «پذیرایی ساده»: اخلاق برای من امری شخصی است

***خبرنگار تریبون مستضعفین در نشست مطبوعاتی فیلم «پذیرایی ساده»: از همه توهین‌هایی که در این فیلم به قشر مستضعف شده بود، از مردم عذرخواهی می‌کنم.
 

***خبرنگار خبرگزاری ... در ابتدای نشست مطبوعاتی «پذیرایی ساده» ضمن تشکر از مانی حقیقی به خاطر ساخت این فیلم گفت: هیچ کس در این جمع صلاحيت نقد فیلم شما را ندارد كه این جمله با واکنش و اعتراض حضار روبرو شد.
 

***دومین فیلم از چهارمین روز جشنواره فیلم فجر اثری داستانی به کارگردانی رهبر قنبری با عنوان "روییدن در باد" بود که به اعتقاد بسیاری از اهالی مطبوعات این فیلم بهترین اثر این کارگردان در کارنامه کاری اش بوده است.

***"شور شیرین" به کارگردانی علی کاوه سومین فیلم از این مجموعه بود که به بررسی زندگی شهید کاوه اختصاص داشت و به اعتقاد تماشاگران فیلم سرراست و منطبق با واقعیت از زندگی شهید کاوه به دست آمده بود.
 
***بوسیدن روی ماه از یکی از پر بیننده ترین فلیم های این دوره از جشنواره بود به این معنا که هم سالن اصلی برج میلاد و هم بالکن این مجموعه پر از جمعیت بود.
 
***سازمان سینمایی کشور همزمان با برگزاری سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از روز سه‌شنبه 18 بهمن ماه به طور رسمی آغاز به کار می‌کند.
 
*** فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی سه شنبه 18 بهمن ماه از ساعت 20:45 در مرکز همایش‌های برج میلاد روی پرده می‌رود. به نظر می‌رسد سرانجام مشکلات مربوط به توقیف فیلم حل شده و احتمال جا ماندن این اثر خاص از فجر سی‌ام منتفی است. فیلم طالبی در اولین نمایش خود ویژه اهالی رسانه اکران می‌شود.
 

*** نشست پرسش و پاسخ فیلم «بوسیدن روی ماه» با حواشی زیادی برگزار شد، در این نشست «همایون اسعدیان» کارگردان و «منوچهر محمدی» تهیه‌کننده فیلم به حاشیه رفتند و درباره مسائل اخیر خانه منحل شده سینما صحبت کردند. این در حالی است که عوامل فیلم برای صحبت درباره «بوسیدن روی ماه» به سالن نشست دعوت شده بودند و اهالی رسانه هم برای سؤال درباره فیلم در جلسه حاضر شدند اما متأسفانه درباره تنها موضوعی که صحبت نشد، خود فیلم بود.

***شرکت ناس انیماتور استودیو طی سه روز گذشته برای اکران انیمیشن‌های خود که «تهران 1500» از شاخص‌ترین آن‌هاست، با کشورهای مختلف از جمله ترکیه، لبنان، لهستان، قطر، سوریه و کانادا وارد مذاکره شد.

***تهمینه میلانی: «من نسبت به عکس‌هایی که مربوط به این دوره از جشنواره نیست و به عنوان عکس‌های من و همسرم در مراسم افتتاحیه سی‌امین دوره جشنواره فجر منتشر شده، اعتراض دارم.»
*** فیلم سینمایی «اکباتان» در سانس پایانی شب گذشته در سالن سینما رسانه برج میلاد به نمایش در آمد. در ابتدا تعداد زیادی از افراد برای دیدن فیلم به سالن آمدند. اماگذشت دقایقی از فیلم افراد زیادی یکی پس از دیگری سالن نمایش را ترک کردند.

***پرمخاطب‌ترين فيلم جشنواره طي چهار روز اول در سينماي رسانه‌ها، «بوسيدن روي ماه» بود كه براي اولين بار درهاي بالكن سالن اصلي ميلاد هم به روي اهالي رسانه باز شد و تعدادي هم نشسته بر روي زمين تماشاگر فيلم بودند.

***از نكات حاشيه‌اي روز گذشته حضور محمد مهدي عسگرپور، فرهاد توحيدي و مازيار ميري در نشست پرسش و پاسخ فيلم «بوسيدن روي ماه» بود.

***منوچهر محمدي تهيه كننده فيلم بوسيدن روي ماه: یک خبر خوب برای اهالی رسانه دارم. شب‌نامه‌ای به دستم رسیده است که در 10 مورد سازندگان این فیلم را متهم به جریان انحرافی کرده است.در ادامه این نشست پس از خواندن این شبنامه، واکنش‌هایی از طرف برخی از اهالی رسانه اتفاق افتاد که منبع انتشار آن را جویا شدند، که «منوچهر محمدی» در پاسخ خاطرنشان کرد: این شبنامه را بر اساس مطلبی که برای فیلم در یک سایت منتشر شده بود و جریانی که در نشریات و خبرگزاری‌های امروز ما جاری است نوشته‌ام. تا در بیان چرایی داستان این فیلم به فضای موجود روز اشاره مستقیم کنم.
***فراستی در برنامه هفت فیلم مانی حقیقی را برخلاف گفته وی عاری از اخلاق دانست و گفت:برخلاف اینکه فیلم با آیه ای از قرآن شروع می شود که موضوع آن انفاق با اخلاق است برعکس فیلم پر از بداخلاقی است.

**فراستی فیلم را جفنگ به معنای سینمایی دانست که کارگردان از آن طرفی نمی بندد.

**خسرو نقیبی منتقد دیگر برنامه هفت اما برخلاف نظر فراستی فیلم پذیرایی ساده را فیلمی اخلاق گرا خواند و گفت:اول فیلم فکر کردم ابزورد است اما هر چه جلوتر رفت به یک فیلم اخلاق گرا نزدیک تر شد و بر خلاف فیلم خرس روح انسان گرایی بر فیلم حکمفرماست.

***از هنرمندان و مدیرانی که در چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد حضور داشتند، می‌توان به افراد زیر اشاره کرد:
محمد خزاعی، مهدی فیوضی، سید احمد میرعلایی، محمدمهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، همایون اسعدیان، منوچهر محمدی، پژمان لشکری‌پور، عبدالله اسکندری، داوود رشیدی، امید زندگانی، حسین یاری، سعید مستغاثی، عزیز الله حاجی‌مشهدی، سید غلامرضا موسوی، محمدرضا شریفی‌نیا، سیدجواد هاشمی، امیرشهاب رضویان، فریدون جیرانی، حبیب‌الله بهمنی، نورا هاشمی، کاظم راست‌گفتار، طهماسب صلح‌جو، شفیع آقامحمدیان، شیرین بینا و ...

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    0 0
    کسی که اینچنین برداشت سطحی از قرآن داره چطور به خودش اجازه میده درباره اخلاق و زن و هرچیز دیگری نظر بده؟ سلاما در آیه شریفه "و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما" مفعول به نیست که خداوند فرموده باشند بگویید سلام، بلکه مفعول مطلق است که حکایت از نوع وکیفیت سخن کردن مومنین با جهال دارد. متاسفانه امروز فراوانند از این دست اشخاص که از آموزه های دینی مصادره به مطلوب می کنند و ذره ای سعی در فهم حقیقت دین ندارند
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    0 0
    همون حرف فراستی واقعا درسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس