کد خبر 972574
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
گفت‌وگو|چرا دولت یارانه نقدی پردرآمدها را حذف نمی‌کند؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل خذف نکردن یارانه نقدی پردرآمدها از سوی دولت را به دلیل مسائل سیاسی عنوان کرد.

به گزارش مشرق، علی ادیانی‌راد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس برای خذف یارانه نقدی پردرآمدها، گفت: طبق مصوبه مجلس، دولت می‌بایست یارانه نقدی پردرآمدها را حذف می‌کرد، البته این مختص دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیست، بلکه قانونی است که همه دولت‌ها می‌بایست آن را اجرا می‌کردند، اما متأسفانه اجرا نکرده‌اند.

وی در تشریح علل حذف نکردن یارانه نقدی پردرآمدها از سوی دولت‌ها، اظهار داشت: با وجود اینکه مجلس مصوب کرده که دولت می‌بایست یارانه نقدی پردرآمدها را در جهت کاهش بار مالی خزانه عمومی حذف کند، اما تاکنون این امر محقق نشده و به نظر می‌رسد که دولت‌ها در این موضوع سیاسی‌کاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

چند نفر یارانه می‌گیرند؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: بارها و در جلسات متعددی که با مسئولان سازمان برنامه و بودجه برای دلایل اجرا نکردن مصوبه مجلس پیرامون حذف یارانه نقدی پردرآمدها داشته‌ایم، پاسخ قانع‌کننده‌ای برای این موضوع دریافت نکرده‌ایم.

ادیانی‌راد تصریح کرد: معتقدم یارانه نقدی پاشنه آشیل موضوعات انتخاباتی در بین جریانات سیاسی و گروه‌هاست و کاندیداها نیز همواره از آن برای کسب رأی بیشتر استفاده می‌کنند، بنابراین با وعده‌های انتخاباتی، پس از روی کار آمدن نیز به دلایل سیاسی یارانه نقدی پردرآمدها از بیم رأی نیاوردن در دوره بعدی، حذف نمی‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان، یکی از آسیب‌های حذف نکردن یارانه نقدی پردرآمدها را تحمیل بار اضافی بر بودجه کشور دانست و خاطرنشان کرد: در صورت همراهی دولت با حذف یارانه نقدی پردرآمدها، می‌توان خدمات بهتری در حوزه بهداشت، درمان و همین طور افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، اعم از سازمان بهزیستی و کمیته امداد ارائه داد که دولت باید به این مسئله توجه بیشتری داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اصغر IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    4 1
    از بی عرضگی و بی تدبیری و‌سوء مدیریت .
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    3 0
    به تو چه یارانه حق همه است میخواهید ثرتمندان ملت را بیچاره تر کنند الان هم مشکل همینه که به همه به یه اندازه یارانه می دهند اگه به ثروتمندان و وزرا و مدیران و نمایندگان چندین برابر بدهند یارانه بسیار هم خوب است
  • احمد IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    آخه باید اول از خودشون شروع کنن.اگر مرد هستن تمام مدیران دولتی و خصولتی و سطح اول و میانی و پایین دولت استعلام بشن که یارانه میگیرن و یا نه.برای عموم هم قابل رهگیری باشه.چرا من که مستاجرم و حتی یه ملک بنام خودم و همسرم و فرزندم نیست و برای یه اشتباه مالیاتی که بازهم حکم براِیت من با توجه به اسنادم صادر شده سریع و ظرف24ساعت قطع میشه ولی از آقازاده ها و پولدارها میترسن؟باورکنید 45تومن پول یه وعده پیتزای یکنفره اونا نیست ولی ازش نمیگذرن ولی حداقل هزینه آب وبرق و گاز و شارژ ساختمان اجاره ای من میشه.کدوم واجبتره؟لعنت به مال بیت المال و حرام خور. دستمون هم جایی بند نیست.چون باید به همین آقایون و خانومها مراجعه کنیم برای اصلاحش.
  • صادقی IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    این دولت ، دولت حامی ثروتمندان است چه توقعاتی دارید!!!!!
  • سید رضا IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    چون ؛ چاقو ، دسته خودشو نمی برره !!
  • فتح الله احمدیان. IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    1 0
    تف به قبر پدر مادر تمام کسانیکه تو کار قطع ناحق یارانه ها هستن،،، من کارمند بازنشسته ای با حقوق زیر ۳ میلیون تومن هستم بدون یک دینار درآمد دیگری،۶ساله این دولت نامرد بی انصاف از خدا بی خبر ناحق و ناسزا یارانه منو ۳نفر افراد تحت تکفل منو قطع کرده،،،، خدا تمام مسببین موضوع رو لعنت کنه،،،،
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    چون در درآمدها بااین یارانه اقلا پول خرد داشته باشند.
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    چون پر در آمدها بااین یارانه اقلا پول خرد داشته باشند.
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    0 0
    چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس