کد خبر 972416
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
عکس/ حاشیه کنکور سراسری ۹۸ در دانشگاه تهران

چهل و نهمین دوره کنکور سراسری با رقابت داوطلبان در ۵ گروه آزمایشی پایان یافت.

به گزارش مشرق، آزمون سراسری سال ۹۸ برای رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، دوره‌های نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه با رقابت داوطلبان در ۵ گروه آزمایشی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

دلیل افزایش تعداد داوطلبان کنکور

داوطلبان گروه‌های علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی و هنر روز گذشته در کنکور به رقابت پرداختند و داوطلبان گروه‌های علوم تجربی و زبان‌های خارجی امروز در کنکور سراسری شرکت کردند.

برای رشته‌های تحصیلی با آزمون کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی و فنی، تعداد ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه علوم تجربی، تعداد ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر و تعداد ۱۰ هزار و ۸۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت‌نام کردند.

از تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کننده تعداد ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر زن معادل ۵۷.۹۸ درصد داوطلبان و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر مرد معادل ۴۲.۰۲ درصد داوطلبان هستند.

 آمار ثبت نام کنندگان در کنکور سال ۹۸ نسبت به آمار ثبت نام کنندگان در سال ۹۷ تعداد ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر بیشتر است.

نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ در نیمه دوم شهریورماه ۹۸ منتشر می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس