روز استقلال آمریکا

مراسم روز استقلال آمریکا همچون دیگر تجمعات اخیر در این کشور شاهد تضاد معترضان و حامیان ترامپ بود. در این روز برخی از معترضان نیز مقابل کاخ سفید اقدام به آتش زدن پرچم آمریکا کردند.

به گزارش مشرق، هزاران نفر از مردم، اعم از موافق تا مخالف «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه 4 جولای در مرکز شهر واشنگتن جمع شدند تا شاهد سالروز استقلال این کشور باشند.

به گزارش رسانه‌ها، در ابتدای مراسم و به خاطر بارش باران تردیدهایی درباره میزان مشارکت مردم در این مراسم وجود داشت.

بیینید:

فیلم/ درگیری طرفداران و مخالفان ترامپ مقابل کاخ سفید

فیلم/ آتش زدن پرچم آمریکا در مقابل کاخ سفید

آتش زدن پرچم آمریکا

پلیس مخفی آمریکا اعلام کرد که دو نفر را در رابطه با آتش زدن پرچم این کشور در روز استقلال این کشور دستگیر کرده است.

رسانه‌های آمریکایی نیز تصاویری از این لحظه مقابل کاخ سفید منتشر کرده اند که البته کیفیت برخی از این تصاویر چندان مطلوب نبود.

قدرت نمایی نظامی و اعتراضات

این مراسم که عصر پنجشنبه به وقت آمریکا (بامداد جمعه) انجام شد، علاوه بر اعتراضات شاهد قدرت نمایی نظامی بود به طوری که خودروهای زرهی در خارج از محوطه یادبود آبراهام لینکلن قرار داده شده بودند و همچنین هواپیماهای نظامی آمریکا بر فراز محل مراسم پرواز می کردند.

این مراسم، پیش از آغاز هم با تمجیدها و همچنین محکومیت‌ها مواجه شده بود. در حالی که برخی از تماشاچیان این مراسم از دیدن ابزار نظامی به وجد آمده بودند کسانی هم بودند که از ترامپ به خاطر سوء استفاده از این مراسم به نفع خود که قرار بود یک روز جشن سالیانه باشد، انتقاد کردند.

همچون دیگر گردهمایی‌هایی که بعد از ریاست جمهوری ترامپ برگزار می شود، این مراسم نیز شاهد پرواز بالنی بود که ترامپ را به یک کودک تشبیه می کند.

هزینه بالای مراسم

به گزارش سایت بیزنس اینسایدر، عده زیادی از معترضان از میزان هزینه بالای این مراسم شکایت داشتند اما دولت ترامپ از اعلام این که این مراسم برای مالیات دهندگان آمریکا چه میزان هزینه داشته است، طفره رفته است.

با این حال، بخش خدمات پارک ملی آمریکا که یک نهاد فدرال در این کشور به شمار می رود اعلام کرد که مراسم 2.5 میلیون دلار هزینه داشته است.

به گزارش این سایت خبری، این پول می توانست صرف بهبود فضای سبز و پارک‌ها در سراسر آمریکا شود.

جداسازی محوطه

در حالی که پیش از آن اعلام شده بود که همگان می تواند بدون محدودیتی در آن شرکت کنند اما محوطه بنای یادبود لینکلن به وسیله حصارهایی بخش بندی شده بود و کسانی که در بخش وی آی پی حاضر بودند برای شرکت در مراسم سخنرانی ترامپ بلیط تهیه کرده بودند.

معاونان ترامپ نیز ابتدا از این که بلیط‌ها فروش نرفته و وجود صندلی‌های خالی نگران بودند اما یک روز پیش از مراسم تلاش کردند که همه بلیط‌ها را بفروشند.

سخنرانی ترامپ از پشت شیشه ضدگلوله

ترامپ ساعت شش و نیم عصر به وقت محلی سخنرانی خود را آغاز کرد تا اولین رئیس جمهوری باشد که بعد از هفتاد سال در مراسم روز استقلال صحبت می کند.

وی  از پشت شیشه ضدگلوله‌ای که قطرات باران سطح آن را تار کرده بود، با مردم صحبت می کرد. ترامپ سعی کرد در این سخنرانی از میهن پرستی خود و توان و تاریخچه نظامی آمریکا صحبت کند.

در همین حال هواپیماهای نیروی هوایی، دریایی و نیروی زمینی و تفنگداران آمریکایی نیز به نمایش پرداختند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    26 30
    مشرق بیشرف پست فطرت .
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
      15 5
      اینقدر برا ارباب غربیت پاچه مشرق نگیر
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    13 6
    یه طوری حرف می زنی انگار مراسم های ما مثل 22بهمن از نظم و زیبایی تو دنیا لنگه ندارن
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
      13 2
      و همچنین از لحاظ هزینه مفت در میاد
  • DE ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    5 12
    بعیده که اتش زدن پرچم امریکا کار یک امریکایی بوده باشه احتمالا نفوذی دولتهای شرق بوده . البته در ایران هم یکبار سال 96 پرچم ایران توی ملایر اتیش زدن که اون هم قطعا وابسته به غرب بوده نه ایرانی !
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
      8 6
      کار بر و بچه های سپاهه
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
      1 5
      مارکسیست های آمریکا این کار رو انجام دادند
    • ES ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
      2 9
      جهت اطلاع شما معترضان وال استریت و بعدها معترضان به انتخاب ترامپ هم پرچم آمربکا را آتش زده بودند.
  • CA ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    11 13
    آتش جلوی کاخ سفید نوید بخش آغاز نابودی امریکاست
  • سینا US ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    9 21
    شعله های مرگ بر امریکا به خاک امریکا هم رسیده
  • محمد IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    3 8
    ممنون از مشرق به خاطر پوشش حقایق برون مرزی. و اما حقیقت نفرت مردم آمریکا از دولت فاسد و خونریزشون مدتهاست که محرز شده نمونش اعتراضات و مبارزات خیابانی جنبش ۹۹ درصد که مخالف و معترض سیطره ۱ درصد سرمایه دار بر حکومت آمریکا هستند. و هزاران حرکت ضد حکومت آمریکایی که در این سالها شکل گرفته و ادامه داره. ترامپ هم تیر خلاص رو به آبروی نداشته دولت ایالات متحده وارد کرد و مردم و کشورش رو خار و ذلیل کرد. م بر آمریکای بی آبرو و جنایتکار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس