حاج احمد متوسلیان

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری روایت ۲۷ بعثت از برگزاری مراسم سی‌و هفتمین سالگرد ربایش حاج احمد متوسلیان و دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی خبر داد.

به گزارش مشرق، مازیار حاتمی مدیر مؤسسه فرهنگی هنری روایت ۲۷ بعثت از برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطر سردار حاج احمد متوسلیان همزمان با سالروز ربوده شدن دیپلمات های ایرانی خبر داد و گفت که مراسم سی‌و هفتمین سالگرد ربایش حاج احمد متوسلیان و دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی با حضور جمعی از همرزمان حاج احمد متوسلیان و عموم مردم برگزار می‌شود.

او سخنران این مراسم را سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: سردار محمد کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران, سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمدرسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و آله) و جمعی از فرماندهان سپاه تهران از شخصیت‌های حاضر در این مراسم هستند.

حاتمی خاطره گویی و اکران مستند «روایت ناتمام» چگونگی بایش حاج احمد متوسلیان و دیپلمات‌های ایرانی محصول موسسه ۲۷ بعثت را از جمله بخش‌های مراسم بیان کرد و گفت: این مراسم توسط ستاد مردمی بزرگداشت حاج احمد متوسلیان با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری روایت ۲۷ بعثت, سپاه محمدرسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌و آله) تهران بزرگ و شهرداری منطقه ۸ برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری روایت ۲۷ بعثت گفت که مراسم سی‌و هفتمین سالگرد ربایش حاج احمد متوسلیان و دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی جمعه چهاردهم تیر ۱۳۹۸ از اذان مغرب و عشاء در مسجد جامع نارمک واقع در میدان نارمک، خیابان سمنگان برگزار خواهد شد.

برپایه این گزارش، احمد متوسلیان در سال ۱۳۳۲ در جنوب تهران چشم به جهان گشود. پدر و مادرش اهل تقوا و دیانت بودند. دوره ابتدایی را در دبستان اسلامی «مصطفوی» تمام کرد. ضمن تحصیل، در بازار به پدرش کمک می کرد. احمد از همان سالهای نوجوانی، شوق و رغبت خاصی به شرکت در کلاسهای مذهبی و قرآن از خود نشان می داد. در آن کلاسها با مظالم و جنایتهای رژیم شاه آشنا شد و از همان نوجوانی، وارد میدان مبارزه با عوامل رژیم ستمشاهی شد. او پس از پایان دوره ابتدایی، در هنرستان صنعتی شبانه، به تحصیل ادامه داد و در سال ۱۳۵۱ با موفقیت مدرک دیپلم را دریافت کرد.

در چهاردهم تیر سال ۱۳۶۱، اتومبیل هیات نمایندگی دیپلماتیک کشورمان حین ورود به شهر بیروت و در هنگام عبور پست ایست و بازرسی، مزدوران حزب فالانژ اتومبیل رامتوقف و چهار سرنشین خودرو مزبور به رغم مصونیت دیپلماتیک-توسط آدم ربایان دست نشانده رژیم تروریستی صهیونیستی گروگان گرفته شده و پس از شکنجه و بازجویی، به نظامیان اسرائیلی تحویل داده شدند، که از سرنوشت آنان تاکنون اطلاعی در دست نیست. در حالی که همرزمان آن مهاجر الی الله، مشتاقانه چشم به راه هستند تا خبری ازاو و همرزمانش برسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس