مراسم بزرگداشت سالگرد ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در بیروت برگزار شد

مراسم بزرگداشت سالگرد ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان با حضور شخصیت های لبنانی و دیپلماتهای ایرانی در بیروت برگزار شد.

 به گزارش مشرق، سفارت ایران در بیروت اعلام کرد: مراسم بزرگداشت سالگرد ربوده شدن ۴ دیپلمات ایرانی در لبنان با حضور علی حسن خلیل، نماینده نبیه بری و نماینده وزیر خارجه لبنان، تعدادی از وزیران سابق و نمایندگان مجلس و نمایندگان احزاب و جریان های مختلف لبنانی و فلسطینی و تعدادی از سفرا و دیپلماتهای مقیم در سفارت ایران در بیروت برگزار شد.

 در این مراسم اقدام ربودن احمد متوسلیان، سید محسن موسوی، کاظم اخوان و تقی رستگار مقدم ، ۴ دیپلمات ایرانی در سال ۱۹۸۲، به عنوان یک جنایت بزرگ و بر خلاف تمام ارزش و عرف های انسانی و دیپلماتیک و معاهدات بین المللی محکوم شد.

در مراسم مذکور، از دولت لبنان به منظور تعامل مناسب با کشورمان در خصوص پیگیری سرنوشت ربوده شدگان تشکر و تاکید شد که از آنجا که دیپلمات های ایرانی، در لبنان مورد ربایش قرار گرفته‌اند، بر اساس معاهدات بین المللی می بایست مورد حمایت قرار می گرفتند، لذا از تمامی مسئولین مربوطه می خواهیم که این پرونده را با جدیت پیگیری و ربایندگان را مورد پیگرد قراردهند.

بر اساس برخی گزارش ها در سال ۱۹۸۲، دیپلمات های ایرانی پس از ربایش به عوامل رژیم صهیونیستی تحویل داده شده اند، لذا مسئولیت حقوقی و سیاسی این عمل تروریستی و آثار آن متوجه رژیم صهیونیستی غاصب است.

جمهوری اسلامی ایران همچنان از سازمان ملل و تمامی جهات ذیربط می خواهد که در راستای عمل به وظایف حقوقی و انسانی، تمام تلاش خود را برای روشن شدن ابعاد مختلف این قضیه بکار گیرند.

در ادامه این مراسم تاکید شد که متاسفانه سیاست ها و اقدامات مداخله جویانه و تخریبی آمریکا، کشورهای منطقه و لبنان را به آستانه فروپاشی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشانده و دخالت در امور داخلی کشورها، ممانعت از برقراری ارتباطات و همکاری های اقتصادی و تجاری میان آنها، تشدید تحریم ها و روی آوردن به تهدید و باج گیری از سیاست ها و ابزارهای مورد استفاده آمریکا در منطقه در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی و معامله قرن است.

آمریکایی ها در حالی مدعی مبارزه با فساد هستند که خودشان، سیاست ها و هم پیمانانشان در منطقه باعث فساد در کشورهای منطقه شده اند. آنها در هر جایی که باشند، فساد را نیز با خود به همراه می برند. نظام های فاسد در منطقه تحت حمایت و هم پیمان آمریکایی ها هستند.

آمریکایی ها به دروغ مدعی دفاع از حقوق بشر و حقوق مردم لبنان، سوریه و سایر ملت های عالم هستند. آنها به حداقل حقوق و منافع ملت های منطقه نیز اهمیتی نمی دهند و فقط به دنبال تامین منافع و امنیت رژیم صهیونیستی و مسلط کردن آن بر مقدرات منطقه هستند.

جمهوری اسلامی ایران علیرغم اینکه یکی از دولت های هدف گرفته شده توسط سیاست های جنایت کارانه و تروریسم اقتصادی آمریکا است، ولی با همه امکانات در کنار ملت و دولت لبنان قرار دارد و آمادگی کمک و همکاری در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه مواد نفتی و مشتقات آن با این کشور را دارد.

تلاش برای الحاق کرانه غربی از سوی رژیم صهیونیستی اقدامی بسیار خطرناک و در ادامه سیاست های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی است و مسلما مردم قهرمان فلسطین و گروه های مقاومت، اجازه چنین کاری را به رژیم صهیونیستی نخواهند داد و معادلات را در سرزمین های اشغالی به نفع خود تغییر خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس