کد خبر 971814
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
تنها ۳۷ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ درباره ایران رضایت دارند

نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام‌شده در آمریکا نشان می‌دهد فقط ۳۷ درصد از شهروندان این کشور از عملکرد رئیس‌جمهور کشورشان در قبال ایران رضایت دارند.

به گزارش مشرق، نتایج جدیدترین نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد درصد کمی از مردم این کشور از سیاست خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران و کره شمالی رضایت دارند.

نتایج این نظرسنجی که توسط شبکه خبری «سی‌ان‌ان» انجام شده نشان می‌دهد سیاست خارجی ترامپ در قبال کره شمالی تنها مورد حمایت ۴۰ درصد آمریکایی‌ها است. این رقم درباره ایران از این هم پایین‌تر و حدود ۳۷ درصد است.

بیشتر بخوانید

ترامپ از تمامی نامزدهای دموکرات عقب‌ افتاد

دولت «دونالد ترامپ» بعد از خروج از «برجام» در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری علیه ایران» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی»، اعزام یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی -۵۲ و چند جنگنده اف ‌-۲۲ به منطقه رو آورده است.

در تازه‌ترین اقدام تحریک‌آمیز، بامداد ۳۰ خردادماه یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا وارد حریم سرزمینی جمهوری اسلامی شد. این هواپیما در منطقه روبروی کوه مبارک هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

«سی‌ان‌ان» در گزارشی که بامداد چهارشنبه از این شبکه خبری پخش شد میزان رضایت از عملکرد کلی ترامپ را بدون تغییر نسبت به ماه گذشته ۴۳ درصد عنوان کرد. در این نظرسنجی میزان نارضایتی از عملکرد او ۵۲ درصد گزارش شده است.

طبق گزارش سی‌ان‌ان سیر تحولی عملکرد ترامپ در شش ماه گذشته به این صورت بوده است: رضایت کلی از عملکرد ترامپ در ماه ژانویه ۳۷ درصد، در ماه فوریه ۴۰ درصد، در ماه مارس ۴۲ درصد، در ماه آوریل ۴۳ درصد، در ماه مه ۴۳ درصد و در ماه ژوئن ۴۳ درصد گزارش شده است.

مقایسه ترامپ با سایر روسای جمهور آمریکا در بازه‌های زمانی مشابه نشان می‌دهد او وضعیت ضعیف‌تری نسبت به آنها در نظرسنجی‌ها دارد. نتایج این مقایسه نشان می‌دهد اکثر روسای جمهوری آمریکا در ماه ژوئن از سومین سال ریاست‌جمهوری خود در وضعیت بهتری نسبت به ترامپ قرار داشته‌اند.

با در نظر گرفن این معیار، جورج بوش پدر در سال ۱۹۹۱ با ۷۱ درصد رضایت از عملکرد در صدر جدول قرار می‌گیرد و پس از او به ترتیب «دوایت آیزنهاور» (۶۷%)، «جان اف کندی» (۶۱%)، جورج بوش پسر (۶۱%) «باراک اوباما» (۴۸%)، «ریچارد نیکسون» (۴۸%)، «بیل کلینتون» (۴۷%)، «رونالد ریگان» (۴۳%)، «دونالد ترامپ» (۴۳%) و «جیمی کارتر» (۲۸%) قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سربدار IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    2 0
    حضرت امام (ره) فرمود : آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و خدا رحمت کند شهید بهشتی را فرمود : آی آمریکا از دست ما عصبانی باش و با این عصبانیت هم بمیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس