کد خبر 971785
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
حزب‌الله عراق

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق درباره ضرورت حضور الحشد الشعبی در عراق گفت که «با توجه به چشم‌داشت‌های آمریکا به خاک عراق، نیاز مستمر به حضور الحشد الشعبی داریم».

به گزارش مشرق، «جعفر الحسینی» سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق سه‌شنبه درباره ضرورت حضور الحشد الشعبی در این کشور اظهار نظر کرد.

الحسینی تاکید کرد،‌ تا زمانی که آمریکا به عراق چشم‌داشت داشته باشد، حضور الحشد الشعبی جای توجیه دارد.

بیشتر بخوانید:

عبدالمهدی: وقت آن رسیده که حقوق حشد شعبی تامین شود

مسئول گردان‌های حزب‌الله عراق افزود: «آمریکایی‌ها سعی در هیمنه بر عراق دارند و با توجه به توسعه‌طلبی‌های آمریکا، حضور الحشد نیز ضرورت پیدا می‌کند».

وی که با شبکه خبری المیادین گفت‌وگو می‌کرد، افزود:«تهدیدات داعش و چالش‌های امنیتی در عراق کماکان وجود دارد».

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد که «حزب‌الله عراق قصد ورود به فعالیت‌های سیاسی کشور را ندارد».

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق دیروز دوشنبه دهم تیرماه، فرمانی ده بندی برای سازماندهی الحشد الشعبی صادر کرد که بر اساس آن این سازمان «بخشی جدانشدنی نیروهای مسلح عراق» شده و آن دسته از گروه‌هایی که نمی‌خواهند به «نیروی مسلح عراق»‌ بپیوندند، می‌توانند جدا شوند و به فعالیت سیاسی بپردازند.

جعفر الحسینی در ادامه گفت که «به دلیل شکست برخی نهادهای امنیتی، الحشد الشعبی باید در صحنه حضور داشته باشد».

از سوی دیگر، «حسن الکعبی» رئیس فراکسیون «بدر» پارلمان عراق روز سه‌شنبه گفت که تصمیم عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر این کشور برای سازماندهی الحشد الشعبی و ادغام آن با نیروهای مسلح، مساله جدیدی نیست.

حسن الکعبی در عین حال تاکید کرد که هیچ شخصیت سیاسی یا دولتی قادر نخواهد بود الحشد الشعبی را از میان بردارد.

وی گفت که «الحشد تنها با فتوای خود آیت‌الله سیستانی مرجعیت عالیقدر از میان برداشته می‌شود و هیچ مقام سیاسی یا دولتی قادر به حذف آن نخواهد بود».

 «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق هم روز سه‌شنبه در نشست هفتگی دولت تاکید کرد که دستورالعمل‌های بعدی دولت برای سازماندهی نهادهای زیر مجموعه سازمان الحشد الشعبی در راه است و متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    15 10
    حشد مثل سپاه در ایران هست عراقی ها هوشیار باشین آمریکای فتنه گر و نوچه های داخلیش این نیروی مردمی رو منحل نکنه اگر عزت میخوایین.
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      9 6
      نه اینکه از در و دیوار ایران عزت فوران میکنه
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    12 12
    بالاخره يکي تو عراق پيدا شد که بفهمه تنها راه جلوگيري نفوذ بيگانگان چپاول گر استفاده از مردم خود اون کشور در قالب نيروي دفاعي مسلح هست
  • CA ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    6 4
    از این طرف بعضی افراد تو سازمان ملل میگند عراق و سوریه شصت هزار نفر داعشی داره از این طرف به این نیروی ارزشمند تغییرات تحمیل میکنند. تغییراتی که ممکن هست شیرازه شکل گرفته آن را از هم بپاشد. اگر حشد الشعبی نبود الان داعش در تهران بود برای همین مردم ایران هم بایستی دقیقا نگرانی در مورد تغییرات در این نیرو را داشته باشند. تا زمانی که تهدید مستقیم هست نبایستی به ساختار این نیرو دست زد.بنظرم آمریکایی ها فشارهای شدیدی به دولت عراق وارد میکنند تا این نیروی ارزشمند را مضمحل کند یعنی همان چیزی که برای سپاه میخواهند.چون این نیروهای مقابله با جنگ نیابتی هستند که میتوانند این شبه نظامی ها را از پای درآورند و هیچ موقع ارتش کلاسیک به تنهایی نمی تواند چنین کاری انجام دهد.درست هست که سوریه شرایط پیچیده ای نسبت به عراق داره ولی مطمئنا اگر حشد الشعبی بود این گروههای تروریستی یک ماه بیشتر نمیتوانستند دوام بیاورند. دقیقا همین اتفاق در مورد افغانستان دارد اتفاق می افتند یعنی طالبان در واقع دولت واقعی افغانستان هست چون آمریکایی ها را نمیخواهند و بایستی بیرون بروند.اگر امکان داشت بایستی حتی به حشد العشبی از جانب ایران کمک شود تا ساختارش را حفظ کند چون امنیت ایران بخاطر رشادت های این ها تا اندازه زیادی هست.
  • US ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    1 8
    مگر بسیج تحت نظر نیروهای مسلح کشورمان نیست ، این هم میتونه چنین باشه . هر چند عراق یک واحد نظامی مانند ارتش دارد ، مانند سپاه کم دارند و تا زمانیکه آمریکا اونجا هست و مداخله مانند اینرا دارد فعلا میسر نیست
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    14 13
    کارتون تمومه باز برید پهپاد بزنید امریکا هم اینجوری ادبتون میکنه
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    4 6
    احسنت، از بنود این فرمان کاملا بوی خیانت می آمد
  • حمید IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    6 2
    یعنی قانون قبول ندارن
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    14 14
    نگران پولهای مفتی هستن که ایران بهشون میده ... بابا دست از سر کچل ملت ایران بردارید
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      6 13
      بی شرف هایی مثل تو خفه شن بهتره
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    10 10
    جونم به حشد الشعبي شد سپاه پاسداران ايران و خار چشم دشمنان ماشاله
  • علی US ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    2 8
    حشد الشعبی نباید به این قانون آمریکایی تن بده.این توطئه آمریکاست میخوان حشد الشعبی زیر مجموعه دولت کنند تا دست و بالش ببندن.دولت عراق یک دولت آمریکایی و غرب زده است.
  • افشار IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    5 1
    عادل عبدالمهدی بااین کارش آینده حشد الشعبی را تامین کرد چون اگر این نیروها به این شکل ادامه حیات بدهند در آینده نه چندان دور باید انتظار اختلاف و به طبع در گیری نظامی را شاهد باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس