صفحه نخست روزنامه های دوشنبه 10 تیر

اصلاح طلبان معتقدند «این امکان وجود دارد که آمریکا اصل برجام را بپذیرد اما مشکل اصلی بر سر آن است که زمان تعهدات ایران در برجام خیلی کوتاه مدت است»!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*****

تا صنعت موشکی را متوقف نکنیم، نمی توانیم از اروپا انتظار معجزه داشته باشیم!

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «اروپا در تلاش برای احیای برجام» به قلم «علی بیگدلی» نوشت: «اروپا تلاش می‌کند تا به هر ترتیب ممکن این توافق (برجام) را حفظ کند…سخنان روزهای اخیر امانوئل مکرون نشان دهنده آن است که این امکان وجود دارد که آمریکا اصل برجام را بپذیرد اما مشکل اصلی بر سر آن است که زمان تعهدات ایران در برجام خیلی کوتاه مدت است. یعنی از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۲۵ زمان بسیار کوتاهی است. لذا مکرون پیشنهاد ۳۰ تا ۵۰ سال را مطرح داشته است…همان‌گونه که هایکو ماس وزیر خارجه آلمان مطرح داشت که ما نمی‌توانیم معجزه کنیم و این آخرین پیامی بود که اروپا به ایران داد…هایکو ماس به وزیر خارجه کشورمان گفته بود که اگر ما بخواهیم اینستکس را عملیاتی کنیم و انتظارات ایران را پاسخ دهیم، ایران نیز سه تعهد را باید عملیاتی کند».

فعالین اصلاح طلب تاکنون بارها به ۳ شرط گستاخانه طرف اروپایی برای تعامل با ایران اشاره کرده اند. پیش از این رسانه های خارجی محتوای شروط ۳ گانه طرف اروپایی را منتشر کرده بودند و آن عبارت بود از توقف توان موشکی، توقف فعالیت های منطقه ای ایران و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی؛ علاوه بر این مقامات اروپایی بارها مدعی شده اند که محدودیت های برجامی ایران نیز باید دائمی شود.

اکنون قریب به ۴ سال از امضای برجام و همچنین حدود ۱۴ ماه از خروج آمریکا از برجام سپری شده است. در این میان اعضای اروپایی برجام تاکنون به هیچ عنوان به تعهدات خود عمل نکرده اند. در هفته های گذشته، ظریف صراحتاً اعلام کرد که اروپا تنها حدود یک درصد تعهدات برجامی خود را انجام داده است. این یعنی طرف اروپایی ۹۹ درصد تعهدات خود را بر زمین گذاشته است.

با اینحال اعضای اروپایی برجام مدعی هستند که برای اجرای اینستکس- که حتی یک دهم تعهدات برجامی را نیز پوشش نمی دهد- ایران باید توان موشکی و قدرت منطقه ای را کنار گذاشته و رژیم کودک کش اسرائیل را نیز به رسمیت بشناسد.

گویا طیف اصلاح طلب روز به روز در پیچیدن نسخه حقارت، مهارت بیشتری پیدا می کند.

ترامپ در فاز امتیازدهی است، باید فرصت را غنیمت بشماریم!

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «ترامپ در فاز امتیازدهی؟» نوشت: «آنچه که در شرایط فعلی می توان درباره اش سخن گفت، اینکه ترامپ به شدت نیازمند این دیدار (دیدار با) بود. او به غیر از این دیدار، در موارد دیگر نسبت به مسائل جهانی نیز عقب نشینی هایی از خودش نشان داده است. مثلاً درباره چین انعطاف هایی از سوی او شاهد هستیم و همین طور موضع ترامپ نسبت به مکزیک هم متغیر شده است. ترامپ در شرایط امیتازدهی در آستانه انتخابات قرار دارد و او اکنون به این نتیجه رسیده که سیاست پیشین که اتخاذ کرده بود و آن بلندپروازی ها و تندروی ها در عرصه سیاست خارجه می تواند موقعیت او و آمریکا را بسیار آسیب پذیر کند».

روزنامه های اصلاح طلب در شماره امروز در صفحه اول خود با آب و تاب به دیدار رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی پرداختند.

برخلاف فضاسازی رسانه های اصلاح طلب، کارشناسان و صاحبنظران معتقدند که «کیم جونگ اون» صرفاً بازیگر فیلم تبلیغاتی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است و این مذاکرات هیچ دستاوردی برای کره شمالی در بر نخواهد داشت. ترامپ همزمان با این دیدار اعلام کرد که تحریم ها علیه کره شمالی پابرجا خواهد ماند.

آمریکا به قاتل زنجیره ای توافقات بین المللی مشهور است. آخرین نمونه، برجام است. توافقی که به اذعان مقامات ارشد دولت، هیچ دستاوردی برای ایران نداشت.

اشتیاق طیف اصلاح طلب برای مذاکره با ترامپ در حالی است که تا پیش از این، فعالین این طیف، ترامپ را یک دیوانه مزاحم و عامل اصلی بی دستاوردی ایران از برجام معرفی کرده بودند!

منتقدان دولت صرفاً به دنبال سودجویی شخصی هستند!

«مجید انصاری» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه اعتماد با اشاره به انتقادها از دولت گفت: «کانون‌های غیررسمی مخفی یا نیمه‌مخفی هستند که هر از چندگاهی فضاسازی‌هایی در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی یا سیاسی ایجاد می‌کنند و هر کجا خواسته آنها تحقق پیدا نمی‌کند و تقاضاهای‌شان برآورده نمی‌شود و اهداف تعیین و اعلام نشده‌شان با موانعی روبرو می‌شود امواجی از تبلیغات سوء علیه اشخاص و مسوولان و نهادهای رسمی کشور آغاز می‌کنند. لذا شاهد هستیم که یک باره یک وزارتخانه روی سیبل تخریب‌ها قرار می‌گیرد آن هم در شرایطی که آن وزارتخانه در خط مقدم جنگ است آماج انواع حمله‌ها و تهاجم‌های بی‌رحمانه و ویرانگر قرار می‌گیرد».

انصاری در ادامه گفت: «این موضوع را در جریان مذاکرات برجام علیه وزارت خارجه و محمدجواد ظریف شاهد بودیم… امروز هم وزارتخانه‌ای مثل وزارت نفت که در خط مقدم جنگ اقتصادی است که به ناحق و ظالمانه از سوی ترامپ و هم دستانش بر مردم تحمیل شده است… به هر روی مردم هم هوشیار هستند و می‌فهمند پشت برخی از این تخریب‌ها اهداف پلید و حداقل سودجویی‌های شخصی نهفته است. باید با این اهداف و سودجویی‌ها با قدرت هر چه تمام‌تر برخورد شود».

متاسفانه دولتمردان و فعالین اصلاح طلب به جای پاسخ کارشناسی و فنی به انتقادات، صرفاً به توهین و اتهام پراکنی علیه منتقدان می پردازند. یک روز منتقدان را «کاسب تحریم» می نامند و روز دیگر آنها را «کاسب پولشویی» نامیده و دیگر روز منتقدان را «اشخاصی به دنبال سودجویی شخصی» معرفی می کنند!

نکته قابل توجه اینجاست که هیچ مستندی درباره این ادعاها نیز به افکار عمومی ارائه نمی شود.

برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب در پی آن هستند تا به طرق مختلف، بر تقصیرها و قصورهای دولت سرپوش بگذارند. ورود به فاز مظلوم نمایی و برچسب زنی به منتقدان نیز در همین راستا انجام می شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • سید IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    38 5
    اصلاح طلبان تهوع آور کاسبان برجام!
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
      14 2
      رئیس محترم جدید قوه قضائییه بارها در سخن رانی هایش قول داده با مفسدان اقتصادی بشدت برخورد کند. اگر قوه قضاییه این کاررا با سرعت انجام دهد فکر کنم بساط همان کسانی که نسخه ذلت میپیچند وهم حزبی هایش بزودی بر چیده شود.چون اکثر آنها آنقدر از راه نامشروع حرام جمع کردند حالا جاده صاف کن دشمن شدند
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      1 6
      مذاکره میکردید حداقلش این بود که سرهنگاتون تو سوریه دیروز نمیرفتن بهشت
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      1 3
      دکتر، این ترامپ بود بین آمریکا و اروپا اختلاف انداخت، و الا اروپا و آمریکای زمان اوباما براحتی مشغول کلاه گذاشتن سر ایران بودند.
  • سید IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    22 4
    اصلاح طلب تهوع آور، خوب گوش کن! هرکس که مذاکره شعارش/ استخر فرح در انتظارش! انشاءاللّه!
  • علیرضا IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    29 1
    کسانی که به اروپا و امریکا اعتماد دارند خیلی کج فهم و خائن هستند . قران می گوید به یهود و نصاری اعتماد نکن .
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    15 1
    هنر سیاست و مدیریت استراتژیک اصلاح طلبان در حد توان تولید پراید هم نیست
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    16 0
    علی بیگدلی سالهاست برای منافع غرب می جنگد و دشمن خانگی است او می خواهد ایران را نابود کند و نسل ایرانی را از روی زمین بردارد چرا با او برخورد نمی شود .
    • حیدر صالح IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
      13 2
      گویا برخی اصلاح طلبان میخواهند ایران را به نه مملکت کوچک تجزیه کنند
  • حسن خسروی IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    14 0
    اصلاح طلبی که دنبال منافع شخصی است یاهرفرددیگر که درسمت های سیاسی بالا قراردارد وبدنبال منافع خودقدم برمیدارد باید محاکمه وریشه اش راخشکاند
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    15 1
    مااز شیطان بزرگ امتیاز نمی خواهیم .امتیازش ارزانی خودش وافساد طلبان.
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    18 2
    صنعت موشک سازی را تا زمان باز دارندگی ادامه میدهیم .
  • شریف زاده IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    21 0
    تا صنعت موشکی را متوقف نکنیم، نمی توانیم از اروپا انتظار معجزه داشته باشیم! ای خاک عالم برسرت وطن فروش
  • محسن IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    3 21
    با سلام؛ بنده مدرسِ دانشگاه هستم. با همکاران که صحبت می کنیم، همه معتقدند که ترامپ اهلِ تعامل و مصالحه و امتیاز دهی است و حتی چون شخصیتی احساسی دارد، به سادگی می توان او را نرم کرد و ازش امتیاز گرفت... حالا ما هیچ راهی را امتحان نمی کنیم و دائم بر یک حرفِ ثابت پافشاری می کنیم، آن دیگر بحثش جداست. (لبته منظورم رهبری نیست. فوراً سوء استفاده نشود.)
    • استاد دانشگاه IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
      17 0
      سلام من هم استاد دانشگاه هستم اما نه در دانشگاه ما و نه در دانشگاه های دیگر طرز تفکر شما را ندارند. به حق که ملت ایران از اساتید روشنفکر نما امثال من و شما خیلی جلوتر هستند بنده به نوبت خودم خجالت می کشم این افکار ساده لوحانه از زبان استاد دانشگاه بیان می شود
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
      8 0
      اولا تو استاد دانشگاه نیستی اگر یک کم سواد داشتی 12 بند خواسته ترامپ را میفهمیدی در ثانی داشتن بصیرت در نهاد هر کسی نیست واگر هم مدرس در دانشگاه هستی همیشه مرغ دلت بسوی یانکیها پر پر زده که این گونه در توهم بسر میبری
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      1 0
      چه مشنگ هایی مدرس دانشگاه شده اند!!!
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      5 0
      جناب مدرس دانشگاه، مگر بیاد ندارید که آمریکا و متحدانش بعد از آنکه زرادخانه های موشکی صدام را نابود کردند و عذاق را خلع سلاح نمودند، در عرض 21 روز این کشور را تسخیر نمودند! لطفا بروید تاریخ بخوانید. یک قدم عقب نشینی ترامپ را هارتر و وقیحتر میکند.
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      1 0
      مدرس دانشگاه ایرانی ها موقع نوشتار از اعراب استفاده نمیکنن ،فارسی رو خوب یاد گرفتی اما ایرانی ها رو دست کم نگیر .
    • محسن IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      0 0
      متاسفانه به نظر میرسه هیچکدوم از این پاسخ دهنده ها منظور بنده رو متوجه نشدن (حالا بگذریم از اونهایی که توهین کردن. اونا شخصیت و ادبِ خودشونو نشون دادن و من جوابی بهشون نمیدم). منظور من این بود که مگه ما چی کم داریم که تواناییِ امتیاز گرفتن از ترامپ و جلوگیری از ضربه زدنهاشو نداشته باشیم؟ کدوم یک از این پاسخهایی که دادین جواب حرف من بود؟!
  • DE ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    12 0
    تا صنعت موشکی را متوقف نکنیم، نمی توانیم از اروپا انتظار معجزه داشته باشیم!/ خب چرا توپ را در زمین دشمن نمی اندازید. شما اطلاحاتچی ها بیایید معجزه کنید تا در مقابل , صنعت موشکی اروپا متوقف شود!
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    15 1
    خائنینی که سخن ار تعدیل صنعت دفاع موشکی میزنند را ملت سرب داغ در حلقوم کثیفشان خواهد ریخت
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    14 0
    اینها کی گورشون رو از این مملکت گم می کنند آخه مگه میشه یه مملکت این همه جاسوس وخائن داشته باشه که به مردم خودشون هم رحم نکنند همون سال 88 باید همشون را اعدام می کردند شرشون را کم می کردند بیخود وبیجهت ولشون کردند تا دوباره هار بشند
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    10 0
    این اصلاح طلبان واقعا چقدر حقیر و پست و احمق هستند چقدر ضعیف النفس هستند واقعا اینها چرا اینقدر بی عرضه هستند مرگ سرخ گرچه رنگین است. بهتر از زندگی ننگین است
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    7 0
    انشالله به زودی بمب هسته ای هم درست کنیم.توی این دنیای اشفته بایدابرقدرت شد.مرگ بر بزدلان
  • DE ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    17 0
    این خائنین که موضوع موشکی رو وسط می‌کشند باید اعدام باشند و تمام روزنامه هاشون بسته بشه تا دهنشون رو زیاد باز نکنند ،
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    6 0
    داداش نوع الکل مصرفیت عوض کن
  • سهیل RO ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    7 0
    صحبتهای اقای بیگدلی شرم اور است. موشک نداشته باشیم که پهبادهای امریکا و سلاحهای خریداری شده عربستان از امریکا هر غلطی خواستند با این کشور بکنند؟ یک ذره شرم.....یک ذره عزت ....خجالت بکشید.
  • مهدی گراش IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    6 2
    من سیاستمدار نیستم اما سالهاست پیگیر اخبار سیاسی ام. بنظرم موفقیت در کاهش مقتدرانه تعهدات برجامی ایران است، به صدها دلیل، یکی اینکه: در آمریکا فشار عجیبی بر ترامپ خواهد بود که چرا دوباره ایران به غنی سازی بالا رفته و مساله حل شده، نابود شده. ترامپ هم به غرب فشار آورده که ایران را با دادن امتیاز، به انجام تعهدات ترغیب کنه. و از همه مهمتر، سختی را تحمل میکنم اما اگر با عزت باشم.
  • حیدر صالح IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    7 0
    مگر صنعت دفاع خط قرمز نیست؟ مگر خط قرمز خط خطر نیست ؟ عبور از خط قرمز یعنی مرگ ! تعدیل صنعت دفاعی و موشکی یعنی مرگ مملکت . خواهان تعدیل صنعت موشکی نباید نفس بکشند!
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    6 1
    اصلاح طلبان شما جاده صاف کن و ستون پنجم آمریکا و اسرائیل هستید پس نصحیت می کنیم عالانه سکوت کنید و خشم انقلابی مردم را محک نزنید
  • RO ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    9 0
    موشکی رو هم متوقف کنید اروپا هیچ غلطی نمی کنه. منافق ستون پنجمی برای ناموس خود با اروپا مذاکره کن . از موشکی مایه نزار.حرف حرف رهبر. اروپا هم مثل تو نابکاره
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    8 1
    سلام فقط موندم چرا این افراد خائن وطن فروش رو دستگیر و اعدام نمیکنن چطور هنوز جرات میکنن حرف از مذاکره بزنن و تازه شروط طرف مقابلم یکی یکی ردیف کنن رهبر بزرگوارمون هزاربار بیشتر گفته از مذاوره به جایی نمیرسیم و منع کرده حالا باز این خائنا شروط اروپای روباه صفتو برای ما میشمرند به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی هم قدرت منطقه ایی مون چن برابر میشه و هم موشکی میره تا 12000هزار کیلومتر اسرائیلم که بزودی میره به درک اسفلا سافلین انشالله
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    12 1
    ما احتیاج به امتیاز دهی ترامپ نداریم .مرگ بر ترامپ.
  • دریک IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    9 0
    چه غلط ها
    • ناشناش IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
      8 1
      اصلاح طلب بی غیرت است خلاص
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    9 0
    از دست دادن توان باز دارنده نظامی، ایران را در صف کشورهایی مثل لیبی عراق سوریه و نهایتا فلسطین قرار خواهد داد
  • یاسین IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    5 1
    چقدراین بدبخت ها بایدآمریکا واروپا را بتبع نوکری کنند آنها درحال جون دادنند اینها درداخل درفکر بلندکردن آنهایند
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    6 2
    این افراد نفوذی های هستند که میخواهند خواسته های دشمنان را در داخل پیاده کنند از اینها باید پرسید به قیمت چند چقدر گیرشان آمده؟ که این چنین نسخه ذلت میپیچند.. خوب این آقایان که اینقدر خوش بین هستند. بروند با ترامپ مذاکره کنند ونتیجه را اعلام کنند. تا معلوم گردد اربابشان چقدر امتیاز دهی آمادگی دارد
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    5 1
    با این تفکرات اصلاح طلبا باید مجسمه های پادشاهان بی غیرت قاجار رو به عنوان وطن پرست درست کنن و سر میدونا بذارن اینا دیگه روی هر چی بی غیرت وطن فروش هستو سفید کردن
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    5 1
    اصلاح طلبان خائن
  • رحمن IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    11 0
    عده ای بنفعشان هست که ایران را لگد کوب کنند اروپا خواستار تسلیم ایران است در مقابل اروپا باید متوجه باشیم که تمام دنیا اروپا و آمریکا نیست مسل وزیر نفت نباشیم که فقط،غرب را میپرستد .اگر این چهار تا موشک نبود الآن آمریکا ایران را مثل عراق اشغال کرده بود بوی تنفر انگیز خیانت و بزدلی واقعا آزار دهنده است.
  • امیر IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    4 0
    من نمدانم کی از دست این خائنان رسانه ای راحت خواهیم شد اینان مام وطن را به چه قیمتی میفروشند؟
  • صداقت IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 1
    این اصلاح طلبان مهره های غرب هستند و دشمنان ملت. نمی دانم چرا اجازه کار در حکومت به آنها می دهند
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    5 3
    از گشنگی بمیریم بهتره تا رژیم پست و کثیف صهیونیستی رو به رسمیت بشناسیم. جنایتاشون تو فلسطین روی هیتلر و تیمور رو سفید کرده!
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 0
    اسهال طلبهای خاین خودفروخته شمامایه ننگ این مملکتیداشغالا
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    6 0
    سریال گاندو به خوبی نشون داده اصلاح طلبان بخش نرم سیا هستن
  • افشین IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 1
    اصلاح طلبان برای اینکه هیچ دستاوردی جز خیانت و ذلت ندارن و در حال سقوط هستند برای از دست ندادن قدرت حاضرند سر موشکی که هیچ سر ناموسشونم با ترامپ مذاکره کنند.مایه های ننگ ایران و اسلام.
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 1
    اين روزنامه هاي سبز را ببنديد آبروي مردم ايران را ميبرند
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    5 2
    به دستور قرآن حتي بمب اتمي هم بايد بسازيم
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 1
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 1
    رژیم کودک کش اسرائیل به زودی نابود خواهد شد
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    1 0
    خدا لعنت کند آنهایی که بعد از امامت امام حسن (ع)به ایشان پشت کردند و با پول و ترس دست از بیعد ایشان کشیدند = اصلاح طلبان ترسو و بنده ی دلار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس