کد خبر 970850
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
کتاب راز رخشید برملا شد.JPG - کراپ‌شده

طبعا همین مخاطب هم با مرور جملات عادی عامه‌پسندهایی نظیر آنچه در تصویر می بینید تصور می‌کنند مشغول کشتی گرفتن با شاهکارهای ادبیاتند. نه نه اشتباه نکنید! منکر خدمت عامه‌پسندها نیستم.

به گزارش مشرق، محمدصادق علیزاده، دبیر فرهنگی روزنامه جام جم و فعال حوزه کتاب، در متن کوتاهی درباره یکی از کتاب هایی که در جریان نمایشگاه کتاب تهران، صف طولانی مخاطبانش برای گرفتن امضای نویسنده خبرساز شده بود نوشت:

تنها چیزی که می‌شود گفت اینکه صف دختر و پسرهایی که توی نمایشگاه کتاب پیچ‌پیچ شده بودند توی صف تا کتاب را به امضای نویسنده‌اش بگیرند بیش از هر چیز قدرت‌نمایی سوشال‌مدیاست و قدرت بسیج‌کنندگی آنی‌اش؛ همین!

طبعاً همین مخاطب هم با مرور جملات عادی عامه‌پسندهایی نظیر آنچه در تصویر می بینید تصور می‌کنند مشغول کشتی گرفتن با شاهکارهای ادبیاتند. نه نه اشتباه نکنید! منکر خدمت عامه‌پسندها نیستم. عامه‌پسندها اتفاقاً مسیر خوبی برای خلق لذت کتابخوانی زیر زبان کسانی‌ست که با کتاب صنمی ندارند اما جنس مخاطبان آثاری مانند راز رخشید برملا شد را باید امتداد فرهنگ اینفلوئنسریِ شبکه‌های اجتماعی دانست. این دسته از مخاطبان در امتداد فرهنگ سوشال‌مدیا به عامه پسندها می‌رسند و در حالی که فی‌المثل در میان مخاطبان فهیمه رحیمی و نسرین ثامنی و مودب پور، کتاب فی‌نفسه موضوعیت داشت. نمی‌دانم این تیپ جدید مخاطب و نویسنده به مخاطب و نویسنده پایداری در کتاب‌خوانی بدل می شود یا نه. باید منتظر ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس