رژیم غذایی نمایه

در این مطلب قصد داریم شما را با چند ماده غذایی که در تأثیر قوی روی روحیه شما می‌گذارد آشنا کنیم.

به گزارش مشرق، غذایی که شما می‌خورید، تاثیر قوی روی روحیه شما می‌گذارد. همانطور که انتخاب‌های غذایی ناسالم به‌همراه کمبود ویتامین‌ها یا موادمعدنی، شما را افسرده می‌کند، عکس این قضیه هم وجود دارد. وقتی شما غذاهای سالم می‌خورید، مغزتان مواد شیمیایی از قبیل سروتونین، استیل کولین، نوراپی نفرین، و دوپامین آزاد می‌کند که باعث ایجاد احساس شادی می‌شوند، افسردگی را کاهش و انرژی را افزایش می‌دهند:

بیشتر بخوانید:

عدم رعایت این تدابیر شما را به "بیمار کلیوی" تبدیل می‌کند

کلم بروکلی
کلم‌بروکلی وقتی به پاستا، برنج یا سالاد افزوده می‌شود، تاثیر معجزه آسایی در ایجاد شادی دارد. کلم‌بروکلی سرشار از ویتامین‌های گروه B است که به کاهش ترس، اضطراب، نگرانی و استرس و حتی افسردگی کمک می‌کنند.

گردو
کسانی که از گردو در غذای خود استفاده می‌کنند٬ کمتر دچار افسردگی می‌شوند. علت این است که وقتی که مقدار اسیدآلفالینولنیک خون کم می‌شود٬ التهاب در بدن افزایش پیدا می‌کند و این موضوع با بروز افسردگی در ارتباط است.

ماست و کفیر
محصولات لبنی به‌دلیل وجود باکتری‌های مفید در آن‌ها و با افزایش تعداد باکتری‌های مفید موجود در بدن٬ هم به سلامتی روده‌ها کمک می‌کنند و هم استرس را کاهش می‌دهند.

زردآلو
این میوه٬ مملو از ویتامین B۱۲ است و دریافت کافی این ویتامین٬ مانع افسردگی می‌شود. علاوه بر این٬ زردآلو حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان و … است که همگی با بهبود خلق و خو در ارتباط هستند.

تربچه
تربچه از طریق تحریک ترشح دوپامین و نوراپینفرین٬ به بهبود خلق و خو کمک می‌کند.

قهوه
کافئین این خاصیت را دارد که در عرض ۳۰ دقیقه٬ نقل و انتقالات دوپامین و سروتونین را افزایش می‌دهد. اما مانند هر ماده غذایی دیگر٬ نباید در مصرف کافئین و قهوه زیاده‌روی کرد.

منبع: روزنامه آرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    2 1
    خیلی بی سواد تشریف دارید.... زعفران تو لیست نبود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • DE ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    7 0
    اگه پول اضافی داشتیم،باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس