کد خبر 970687
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
کالدرون

گابریل کالدرون، گزینه مدنظر پرسپولیسی‌ها برای جانشینی برانکو در گذشته به ایرانی‌ها توهین کرده است.

به گزارش مشرق، پرسپولیسی‌ها پس از جدایی برانکو ایوانکوویچ کروات با مربیان زیادی برای جانشینی او مذاکره کردند و در پایان گفته می‌شود با گابریل کالدرون آرژانتینی به توافق رسیدند و قرار است او جانشین مرد کروات سرخپوشان شود.

‌بیشتر بخوانید:

گزینه پرسپولیس خیلی دور، خیلی نزدیک

‌درباره کارنامه مربیگری او باید بدانید که کالدرون در تیم‌های الاتحاد عربستان، الهلال عربستان، تیم ملی عربستان، تیم ملی بحرین، تیم ملی عمان، بتیس اسپانیا، القطر قطر، بن یاس امارات و … سابقه کار دارد و از افتخارات او می‌توان به صعود به جام جهانی با عربستان در سال ۲۰۰۶، قهرمانی با الاتحاد و الهلال در لیگ عربستان و نایب قهرمانی آسیا با الاتحاد اشاره کرد.

البته مبحثی که در زندگی فوتبالی او برای حضور در پرسپولیس دیده نمی‌شود و مدیران به آن توجه نمی‌کنند، توهین او به ایرانی‌ها بوده است.

در چارچوب دور رفت مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶، کویت و عربستان در کویت به مصاف هم رفتند که در پایان بازی جنجالی که با قضاوت مسعود مرادی بود، ۲ تیم یه تساوی صفر بر صفر رسیدند و هر چند در بازی برگشت در ورزشگاه شاه فهد در ریاض، سعودی‌ها به پیروزی ۳ بر صفر رسیدند و بدون باخت راهی جام جهانی شدند، اما در پایان بازی رفت، گابریل کالدرون (سرمربی وقت عربستان و گزینه موردنظر پرسپولیسی‌ها) با نشان دادن انگشت‌های دستش، مرادی را متهم به رشوه گرفتن کرد، هرچند با اعتراض ایرانی‌ها و بیانیه مدیران کشورمان، کالدرون ۶ ماه محروم شد.

لازم به ذکر است، گفته می‌شود در آن زمان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال مایل نبود تا این مبحث بازتاب زیادی داده شود، اما با فشار و تاکید مدیران ورزشی و رسانه‌ها سبب شد تا او از سوی سعودی‌ها و فیفا محروم شود.

همچنین او پیش از دیدار ایران و عمان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات بیان کرد: تیم ملی فوتبال عمان در بازی‌های مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا تحت تاثیر اشتباهات داوری قرار گرفت، اما به جو رقابت‌ها بازگشت و فکر می‌کنم این تیم قادر به آزار ایران است. ایران تیم باتجربه‌ای محسوب می‌شود، اما فاقد سرعت و تناسب بدنی است! مساله‌ای که می‌تواند باعث خوشحالی بازیکنان عمان شود.

به هرحال اکنون مردم ایران و فوتبالدوستان کشورمان انتظار عذرخواهی از کالدرون دارند و مدیران پرسپولیس نیز باید این موضوع را بدانند و این مربی را توجیه کنند تا پس از حضور در ایران مراقب صحبت‌هایش باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    0 0
    مشرق دست از سر پرسپولیس بردار حالا هم که یه مربی پیدا شده جوسازی نکنید
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    0 0
    توهین به داور بوده نه به ایرانی ها
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    0 0
    کجاش به ایرانیها توهین کرد؟فقط به مرادی توهین کرد؟
  • رضا IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    0 0
    چراخبرنگارها همیشه دنبال جنجال هستند؟
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    0 0
    چه ربطی به ایرانیا داره؟!
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    0 0
    همین؟؟؟
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    1 0
    توهینی تو این صحبت ها ندیدم!
  • علی IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    5 1
    این توهین به ایرانی ها بود؟! خجالت نمیکشید انقدر زرد شدید؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس