کد خبر 970073
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
پاشازاده

پیشکسوت تیم استقلال اعلام کرد خیلی نگران آینده استقلال است چون ممکن است در آسیا هم نباشد.

به گزارش مشرق، مهدی پاشازاده پیشکسوت تیم استقلال معتقد است استخدام استراماچونی برای هدایت آبی پوشان تهرانی یک تصمیم است تا دهن طرفداران را ببندند تا اعتراض نکنند چرا که در حال حاضر استقلال مشکلات مالی زیادی دارد و در خطر کسر امتیاز و حذف از لیگ قهرمانان آسیا هم قرار دارد و در چنین شرایطی آوردن مربی گران قیمتی از ایتالیا توجیهی ندارد و بهتر است دنبال حل مشکلات جاری باشگاه می‌بودند تا چنین تصمیم غیر منطقی بگیرند.

* در مورد حضور استراماچونی در استقلال چه نظری دارید؟

والا رزومه این‌طوری ندارد که بگویم خیلی خوب است و چند جا رفته و اخراج شده است اما هر لیگی فرق می‌کند و باید منتظر بمانیم و ببینیم چه‌اتفاقی می‌افتد.

* انگار استراماچونی را گزینه مناسبی برای هدایت استقلال نمی‌دانید؟

نگفتم گزینه مناسبی هست یا نیست و باید مناسب باشد اما استقلال فعلاً مشکلات بزرگ‌تری دارد.

* چه مشکلاتی؟

مشکلاتی مثل کسر امتیاز و مشکلات مالی که اگر قرار باشد ۶ یا ۱۲ امتیاز از استقلال کسر کنند و در لیگ قهرمانان آسیا هم نتواند شرکت کند اتفاقات زیادی می‌افتد. باید ببینیم مدیران باشگاه چکار می‌کنند و مشکلات را چطوری حل می‌کنند. اگر گواردیولا را هم بیاوری وقتی منابع مالی و ساختار نداری خیلی نمی‌شود در مورد آینده حرف زد.

* به نظر می‌رسد نگران آینده استقلال هستید؟

خیلی خیلی نگرانم چون وضعیت اصلاً خوب نیست و طرفداران هم نگرانند و حقهم دارند. مشکلاتی که این چند ساله گریبانگیر استقلال بوده و تصمیم گیری‌ها بیشتر سمت و سوی سیاسی دارد. چطور می‌شود یک نفر را با قرارداد یک میلیون و ششصد هزار یورو استخدام کنند در حالی که ما هنوز نمی‌توانیم بدهی‌های گذشته مان را بدهیم. این کار خیلی منطقی نیست و اول باید بدهی‌ها را بدهند و بعد به‌اندازه جیبب مان خرید کنیم و مربی بیاوریم گه بتوانیم پولش را بدهیم.

بیشتر بخوانید:

اعضای کمیته فنی استقلال را آدم حساب نکردند

* با حضور استراماچونی هواداران خیلی خوشحال شدند اما شما نگران هستید؟

اگر تمام مشکلات حل شود و زیر ساختها درست شود چرا استراماچونی بد باشد؟ اما وقتی قرار است ۶ تا ۱۲ امتیاز کسر شود و پول این بنده خدا را هم ندهیم و این بدهی سنگین هم بیاید چه کسی جوابگو است؟ چه کسی یقه افتخاری یا بقیه مدیران را گرفت؟ چه کسی جوابگو بوده؟ متاسفانه کسانی که به باشگاه می‌آیند ورزشی نیستند و مشاوران ورزشی خوب هم ندارند و این مشکلات به وجود می‌آید.

* چه تصوری از استقلال در فصل جدید دارید؟

پیش زمینه فکری خوبی از فصل جدید ندارم. من روی کار سرمربی جدید حرف نمی‌زنم و مسایل کلی باشگاه را می‌گویم و منظورم سیاست گذاری‌هایی که می‌شود، است. همین یک میلیون و ششصد هزار یورو آن هم در فوتبال ورشکسته ما چه توجیهی دارد که چنین هزینه‌ای می‌کنی و سرمایه گذاری هم نمی‌کنی و اگر ۱۲ امتیاز هم کسر شود نور علی نور می‌شود.

* در مورد جدایی مهدی رحمتی از استقلال چه نظری دارید؟

تصمیمی است که خودش گرفته و همه این بازیکنان خاطرات زیادی در تیم دارند و خاطرات خوب و بد با استقلال داشته‌اند. هر کسی که برای استقلال زحمت کشیده قابل احترام است و انشا… در تیم جدیدش موفق باشد. حالا ببینیم وضعیت خود استقلال چه می‌شود؟ حسینی هم گلر خوبی است و امیدوارم هر دو نفر موفق باشند. دو تا گلر خوب و سطح بالا در یک تیم مشکل ساز می‌شوند و زمان ما هم برومند و طباطبایی بودند و این مشکلات بود و الان رحمتی تصمیم به جدایی گرفت و امیدوارم موفق باشد.

* حسینی به گفته خطیر شرط گذاشته بود که اگر رحمتی نباشد تمدید می‌کند. در این رابطه چه نظری دارید؟

چه بگویم؟ هر کسی مختار است هر حرفی را بزند و به سیاست‌های باشگاه بستگی دارد. بعضی مواقع این اتفاقات می‌افتد و بازیکن شرط می‌گذارد اما اتفاق خوبی نیست که بازیکن برای باشگاه بزرگ استقلال شرط بگذارد اما تصمیم گیرنده من نیستم و مدیران باید پاسخگو باشند.

* امسال از استقلال توقع قهرمانی دارید؟

اگر استقلال را با سپاهان، پرسپولیس، تراکتور و پدیده مقایسه کنیم کار خیلی سخت است. باید واقع گرا باشیم و کار سخت است. وضعیت استقلال‌ایده آل نیست و اگر کسر امتیاز شود که بحران خیلی بزرگی وارد باشگاه خواهد شد.

* پس با این شرایط آوردن مربی گران قیمتی مثل استراماچونی چه توجیهی دارد؟

برای این است که صدای هواداران بخوابد که بگویند ما مربی خارجی آوردیم و گران هم بود و بقیه‌اش دیگر به ما ربطی ندارد و فقط چنین داستانی می‌تواند اتفاق افتاده‌باشد. این تصمیم برای این است تا اعتراض هواداران بخوابد و این‌که استقلال قهرمان بشود یا نه یک داستان

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس