عباس عبدی

عضو حزب منحله مشارکت می‌گوید: اصلاح‌طلبان باید به راهبرد اصلاح‌طلبی که مدام کم‌رنگ شد و تغییر هویت داد، برگردند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

عباس عبدی به روزنامه شرق گفت: اصلاح‌طلبان باید به راهبرد اصلاح‌طلبی برگردند، راهبردی که از سال ۸۰-۷۹ کم‌کم کم‌رنگ شد، ۸۴ باز هم کم‌رنگ شد، به ۸۸ که رسید کلاً تغییر ماهیت داد. این راهبرد از اصلاح‌طلبی عبور کرد فارغ از اینکه خوب یا بد باشد در ادامه و در سال ۹۲ سعی کردند برگردند که به‌نظرم هنوز برگشت کاملی به راهبرد اصلاح‌طلبی نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

عبدی: «پرستو سازی» از میترا استاد، سناریویی برای لکّه‌دار کردن دستگاه‌های اطّلاعاتی است


وی می‌افزاید: ما آمال و آرزوها و خواسته‌های خودمان را پشت مردم می‌ریزیم. بله اگر مردم جامعه‌ای تغییر نکنند، جامعه تغییر نمی‌کند. اما نقش مردم این نیست که به خیابان بریزند و چهار تا شعار بدهند و کیف کنند و فردا هم علیه تمام گذشته‌شان فحش دهند و حرف بزنند. در سال ۸۸ چه کسی به خیابان آمد به‌جز مردم؟ اکنون کجا هستند؟ چه کسی از آن اوضاع دفاع می‌کند؟ و چه عوارض وحشتناکی برای جامعه ایجاد کرده؟ به‌نظرم باید جلوی این حرف‌ها را گرفت و نقد رادیکال به اینها انجام داد. جامعه‌ای که نخبه‌هایش نتوانند چهار تا حرف درست بزنند و حتی نمی‌توانند با هم حرف بزنند، مردمش کجا می‌توانند یک اقدام درست و حسابی و قابل قبول انجام دهند؟ مردم می‌خواهند چه کنند جز اینکه توی سروکله هم بزنند؟ بنابراین پوپولیستی را که در پس این پرسش‌ها است و با کلماتی دیگر آرایش یافته باید کنار گذاشت و با بازنگری جدی درخصوص تحولات اجتماعی، اصلاحات و مسیری که باید برویم را به‌وجود بیاوریم. تنها چیزی که می‌توانم برایتان تکرار کنم این است که این همه نقش مردم نقش مردم نکنید.


عبدی تصریح می‌کند: سیاست‌مدار نمی‌تواند با این بهانه که مردم این را می‌خواهند از خودش رفع مسئولیت کند. مردم این را می‌خواهند، تو چرا دنبال‌شان بروی؟ اگر چنین است تو دیگر چه رهبری سیاسی داری؟ هرکس باید مسئولیت رفتارش را خودش بپذیرد نه اینکه بگوییم مردم می‌خواهند، تا به حال از این اشتباهات زیاد داشته‌ایم و نباید تکرارشان کنیم.


وی همچنین درباره انتخابات آتی گفته است: ریزش عمده‌ای در انتخابات از طرف اصلاح‌طلبان خواهد بود البته از اصولگرایان هم ریزش خواهد بود اما اصلاح‌طلبان به دلیل تشتت و اینکه بخشی از حامیانشان حاضر به حمایت نیستند و بیشتر طالب این هستند که مستقل در کنش سیاسی و انتخاباتی شرکت کنند، به‌نظرم اصلاح‌طلبان پیشاپیش این بازی را باخته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    1 0
    کافیه قالیباف یا رئیسی یا یک تندروی دیگه کاندید بشن مردم متحد میشن تا اصولیجات رای نیاره
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    2 0
    به امید محاکمه کسانی که خودسرانه به سفارت آمریکا حمله و آنرا اشغال کردن.....البته می توانستند به عنوان عناصر جاسوس و نامطلوب بلافاصله اخراج کنن. هزینه های این خودسری را مردم پرداختند!
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    0 1
    پ ن فكر كردي راي دارين ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس