کد خبر 969604
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
ظریف نمایه

وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر نوشت که کاملاً آشکار است که «تیم ب» نگران منافع آمریکا نبوده و تشنه جنگ است.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران دوشنبه شب در پیامی در توئیتر به سخنان ترامپ درباره حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «اینکه ارتش آمریکا هیچ کاری در خلیج فارس ندارد ۱۰۰ درصد درست است. حذف نیروهایش کاملاً در راستای منافع آمریکا و جهان است. اما هم اکنون آشکار شده است که «تیم ب» نگران منافع آمریکا نیست. آنها دیپلماسی را تحقیر کرده و تشنه جنگ هستند.»

دونالد ترامپ اخیراً گفته است که بخش اندکی از نفت مورد نیاز آمریکا از تنگه هرمز عبور می‌کند و چین و ژاپن خودشان باید از کشتی‌های خود در تنگه هرمز محافظت کنند. وی در مصاحبه‌ای تاکید کرده بود که آمریکا نیازی به تنگه هرمز ندارد.

سی ان ان درباره عبور نفت از تنگه هرمز گفته بود، «رئیس‌جمهور همواره می‌گوید که - همه باید درک کنند - بحث نفت نیست. در حمله به نفتکش‌ها در تنگه که هفته پیش اتفاق افتاد. این روزها ایالات متحده، ما، کمتر از ۱۰ درصد نفت خود را از خلیج فارس تأمین می‌کنیم، چراکه رک بگویم، ما الان یکی از صادرکنندگان پیشروی انرژی در جهان هستیم. چین، هند و دیگران هستند که به این منطقه وابسته‌اند. بحث امنیت و صحت ایالات متحده، اسرائیل و متحدان ما در سرتاسر جهان است. و به همین دلیل است که هرگز به ایران اجازه نمی‌دهیم که به سلاح هسته‌ای دست یابد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    12 5
    الان این توییت ظریف راجع به نگرانیش برای منافع آمریکاست یا ایران
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    8 3
    مرض و تیم ب. دیوونه مون کردی انقدر تیم ب تیم ب کردی
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    4 0
    درود بر تیم ب
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    1 2
    روش نمیشه بگه امریکا احتمال برپایی جنگ داره واسه ترسوندن نظام ی گزینه اضافه کرده بنام تیم ب و با استراتژی ایجاد ترس از امریکا فقط تیم ب را بکار میبره.ظریف یاخیلی خوشبین و سادست مثل مصدق و یا اینکه عاقل و مامور سیا
  • AU ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    2 1
    تحریم شدی. در گام بعدی در لیست تروریستی قرار خواهی گرفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس