کد خبر 969458
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹

مشاور بازاریابی کیست و روند کاریی او چه تأثیر در سود آوری شرکت و افزایش فروش دارد؟ در دنیای مدرن امروز کسب و کار شکل جدی تری به خود گرفته است و دیگر همانند گذشته در بازارهای فروش رقابت به شک سنتی صورت نمی گیرد. واحدهای تجاری بزرگ، متوسط و کوچک هر کدام بر اساس نیازمندی های خود از یک تیم حرفه ای در حوزه فروش و بازاریابی کمک می گیرند تا روند کاری آنها شکل مدرن تر و فعال تری به خود بگیرید. از همین رو حرفه و شغل جدید و بسیار کار آمدی با عنوان مشاوره بازاریابی به جهت فروش بیشتر و تعامل بیشتر با مشتری این روزها روی کار آمده است که شاید قدری در کشور ما نامأنوس و ناشناخته باشد؛ زیرا هنوز کسب و کارهای تجاری ما روند مدرنیته شدن را به خود نگرفته اند تنها عده معدودی با این رون کاریی آشنایی دارند و از آن در روند بهبودی سود آوری و بالا بردن راندمان فروش خود بهره می گیرند. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا شما را با مزیت های که در این راستا از آن شما می شود بیشتر آشنا کنیم و قدری شما را با مشاوره بازاریابی و تأثیر کار کرد آن بر فروش و مدیریت فروش آشنا کنیم. اگر می خواهید از کسب و کارهای نو پا تا فعالیت های تجاری بزرگ خود را به شکل متفاوت تری دنبال کنید به شما توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

مشاوره بازاریابی کیست؟

مشاوره بازاریابی به شخصی گفته می شود که در داخل شرکت با مدیریت فروش و از خارج واحد تجاری شما با مشتریان شما ارتباط برقرار می کند. او به راحتی می تواند روند کاری سایر رقبای شما را شناسایی کنید و آنها را به جهت سود آوری بیشتر در اختیار شما قرار دهد. در یک نگاه کلی اگر بخواهیم مشاوره بازاریابی را به شما معرفی کنیم باید بگویم شخصی که تجربیات و تخصص لازم در حوزه ارزیابی و بازاریابی را به عهده دارد و کاملاً اطلاعات به روز و دسته اولی را در اختیار شما قرار می دهد. این را به یاد داشته باشید که کسانی که به صورت تجربی پیرامون فعالیت‌های شما نظراتی را اعمال می کنند به هیچ عنوان نمی توانند مشاوره بازاریابی مطمئنی برای شما باشند زیرا این دسته از افراد تحصیلات لازم در این زمینه را دار است و با اصول و مقدمات از پیش تعین شده ای راهبردهای خود را تعین می کنند. مدیران شرکت هر چقدر هم که در حوزه کاری خود شناخت داشته باشند بدون به کار گیری یک مشاور بازاریابی حرفه ای و با تجربه نمی توانند فعالیت های تجاری خود را رنگ بوی جدید بخشند. همان طور که یک استاد دانشگاه نمی تواند تا قبل از اینکه در حوزه کاری بازاریابی فعالیت های مؤثری را انجام نداده است اظهار نظر قطعی کند؛ زیرا تجربه کاری منوط به فعالیت در حوزه بازاریابی و ایجاد تعامل با مدیریت فروش در این راستا است.

چه زمانی به مشاوره بازاریابی نیازمند هستید؟

مشاوره بازاریابی تنها برای واحد های تجاری که قدمت بسیار طولانی در حوزه کاری خود دارند نیست. بلکه برای کسب و کارهای نو پا نیز به یک مشاوره بازاریابی به جهت سود آوری دقیق و منظم نیاز است. این را به یاد داشته باشید که اگر اهداف شما به خوبی تعریف شده است و یک طرح منسجم را پیاده کرده اید نیاز به یک مشاوره بازاریابی در شرکت های تجاری شما خالی است. شخصی که این مسئولیت را به عهده می گیرد به خوبی می‌داند که به جهت برقرار یک رابطه وفاداری بین مشتری و فروشنده چه گام های تأثیر گذاری را باید بردارد. او همچنین واقف بر این موضوع است که ورود رقبای جدید و جذب مشتریان جدید و همگام شدن با مشتریان وفادار قدیمی چه پرسه های کاریی را طلب می کند. نظارت بر معیارهای کلیدی به منظور اندازه گیری میزان موفقیت شما و تعین معیارهای کلیدی برای نشان دادن ترافیک های روانه مشتریان و مراجعین، نرخ تبدیل مراجعه کننده به مشتری، تعامل با مشتری در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی و پاسخ گویی به تماس های دریافتی تنها بخش کوچکی از فعالیت های یک مشاور بازاریاب به شمار می آید. پس شکی در این نیست که روند کاری که همراه با یک تیم برگزیده از مشاوره بازاریاب و همراه آن صورت می گیرد سود آوری منطقی تر و مداوم تری را به همراه دارد.

مزیت های همکاری با یک تیم برجسته مشاوره بازاریابی

شغل مشاور بازاریابی کار نوپایی است که مزیت های بسیاری را از آن مدیریت موسسه می کند. اگر به هر دلیلی هزینه کافی برای استخدام مشاوره بازاریابی ندارید به شما توصیه می کنیم به صورت پروژه ای از این افراد و تجربیاتشان کمک بگیرید تا شما در بخش بازاریابی با تغییر شگرف و سود آوری باور نکردنی روبرو شوید. اولین مزیتی که با به کار گیری مشاوره بازاریابی از آن شما می شود این است که روند تبلیغاتی شما در حوزه کاری‌تان شکل درست تری را به خود می گیرد. این باور غلط که تبلیغات شما را به موفقیت می رساند به کلی رد شده است زیرا مشاوره بازاریابی زمان و مکانی که شما باید به جهت رسیدن به موفقیت را برای تبلیغات در نظر بگیرید را به خوبی شناسایی و برای شما در نظر می گیرد. با در دست داشتن یک سرفصل مشخص و از پیش تعین شده توسط تیم مشاوره بازاریابی هزینه های پنهان شما به دست فراموشی سپرده می شود و شما تأثیر آن را می توانید بر روی نمودار فروش خود مشاهده کنید. نیازی نیست به مدیران با تجربه که هزینه های زیادی از شما طلب می کنند مراجعه کنید زیرا می توانید حتی به صورت ساعتی برای پروژه های کاری خود از مشاوران بازاریابی کمک بگیرید و روند کاری خود را با کم تر کردن هزینه های مالی خود شکل مدرن تری بخشید. بازاریابی مؤثر این نیست که شما بروشورهای تبلیغاتی آماده کنید و یا اینکه یک وب سایت کاری راه اندازی کنید. بلکه باید بدانید برای ترغیب مشتری ها چه ترفندهایی را باید به کار بگیرید و مشتری را تحت تأثیر قرار دهید.

نقش مشاوره بازاریابی در فروش تجاری

مشاوره بازاریابی یکی از اصلی ترین فعالیت های که در پرسه کاری خود عهده دارد منوط به بالا بردن فروش در فرایند کاری شما است. گاهی ممکن است محصول به صورت فیزیکی به فروش برسد و گاهی یک خدمت رسانی باشد شبیه به شرکت های بیمه که هر کدام روند بازاریابی مخصوص به خود را دارد. مشتری مداری و شناخت نیازهای جامعه و مشتریان امری است که توسط یک بازاریاب کار گشته و کار بلد باید صورت بگیرد تا خدماتی در همان راستا به جهت ارتقاء سود تجاری موسسه صورت بگیرد. این را به یاد داشته باشید در گام نهایی همیشه مشتری است که نقش سود آوری شما را مشخص می کند؛ بنابراین بازاریاب با شناخت و برنامه ریزی های راهبردی و توسعه محصولات شما و تغییر در نحوه ارائه آن به جذب مشتری برای شما می پردازد. یک پارچه سازی فعالیت های تجاری شما سبب می شود مشتری در دنیای ناشناخته ها گام برندارد و با شناخت دقیق تر شما به مشتریانتان راه را برای ورود مشتریان تازه وارد نیز باز کند. سابقه بیشتر مشاوره بازاریابی در شناخت مشتری و شناخت روحیات مشتریان امری است که نیاز به یک مشاوره بازاریابی را شکل جدی تری می بخشد. این را به یاد داشته باشید که شما در پایان هر روز و یا هر هفته می توانید عملکرد یک مشاوره بازاریابی را در خارج از سازمان برآورد کنید و به تأثیر حضور او در فعالیت های تجاری خود آگاه شوید.

نکاتی که برای جذب مشاوره بازاریابی باید دانست چیست؟

مشاوره بازاریابی باید مشخصات و ویژگی های فوق را دار باشد و سپس شما به جذب آنها بپردازید.

· مشاوره بازاریابی باید شبیه یک پزشک در پرسه های کاری شما به شکلی دلسوزانه و بدون در نظر گرفتن هزینه های مالی فعالیت کند و تنها هدف او رسیدن به کمال و موفقیت در پرسه های کاری باشد.

· مشاوره بازاریابی باید با شنیدن کلمه نه عجین باشد و خیلی با شنیدن این کلمه خود را فردی بیگانه ندارد. شاید بخواهد در برخی موارد برای بیش از سی مشتری از مزیت های محصول بگوید و در نهایت با واژه خیر روبرو شود. سرد شدن و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت از ویژگی های بارز یک مشاوره بازاریابی موفق نیست.

· هر فرصتی که در پیش پای مشاور بود را باید به یک فرصت ایده ال برای جذب مشتری تبدیل کند. باید در هر مکان و زمانی سر صبحت با دیگران را باز کند و با اعتماد به نفس کافی پیرامون حرفه و شغل خود حرف به میان بیاورد و شبیه یک کارشناس فروش حرفه ای عمل کند.

· دوست داشتن شغل بازاریابی نقطه قوتی است که باید یک مشاوره بازاریاب داشته باشد زیرا عدم علاقه مندی سبب بی میلی در پرسه های کاری وی خواهد شد.

ویژگی های بسیاری در این راستا در حوزه فعالیت کاری یک مشاوره بازاریابی وجود دارد که با شناخت تک تک آنها شما می توانید گامی مؤثر در بهبود روند کاری خود بردارید. امید است با ارائه اطلاعات فوق با هوشمندی و درایت کافی به جهت برگزیدن یک مشاوره بازاریابی فروش در حوزه کاری خود گام بردارید.

**محتوایی تبلیغاتی**

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس