آلودگی هوای کلانشهر تبریز

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت و درمان سالانه ۴ تا ۵ هزار نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش مشرق، آرش میلانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در صد و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور گفت: معمولاً همه می‌پرسیم چرا وقتی همه چیز خوب است باید به سمت تغییر برویم در حالی که در زمان بحران منابع کاهش پیدا می‌کند.

میلانی در خصوص وضعیت بحرانی ترافیک شهر تهران و آلودگی هوای این شهر گفت: مطابق اعلام سازمان های جهانی آلودگی هوا در مرگ و میر انسانها نقش عمده ای دارد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: براساس اعلام وزارت بهداشت و درمان در تهران بین ۴ تا ۵ هزار مرگ در هر سال به دلیل آلودگی هوا رخ می دهد و تعداد افراد زیاد دیگری هم دچار ناراحتی های قلبی می شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتشار آلودگی هوا از جانب وسایل متحرک بیش از سایر عوامل است و این وسایل متحرک باعث افزایش ذرات معلق در شهر شده اند.

میلانی خاطرنشان کرد: با هر تغییر در اجزای سیستم حمل و نقل می توانیم تاثیر بسزایی در وضعیت آلودگی شهر تهران داشته باشیم.

وی ادامه داد: البته بررسی متوسط غلظت آلاینده های اصلی شهر تهران بین سالهای ۸۶ تا ۹۷ حکایت از آن دارد که روند غلظت آلاینده ها نزولی شده است‌.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ۶ ماهه دوم سال ۹۷ به تعداد ۲۰ روز هوای پاک و ۱۳۲ روز هوای سالم تجربه کردیم که در سال ۹۶ این عدد تنها ۵ روز هوای پاک بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    0 0
    بهترین راه حل خودروی برقیست که متاسفانه به دلایلی تولید خودروی برقی با چالش های جدی مواجه است
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    0 0
    با اجرای طرح زوج و فرد جدید شهرداری باید دیه فوت شده ها را از محل دریافت عوارض پرداخت کند و بیمه خودروهای تهرانی هم نیم بها شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس