کد خبر 968932
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰
مهدی نوید

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: استراتژی آموزش و پرورش، استفاده از ظرفیت‌ نرم‌افزارهای آموزشی بومی و حمایت از این نوع سرمایه‌گذاری‌هاست.

به گزارش مشرق، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، اظهار کرد: استراتژی آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت‌های نرم‌افزارهای آموزشی بومی و حمایت از این نوع سرمایه‌گذاری‌هاست؛ مشروط به اینکه ضوابط و اصول تعلیم و تربیت مورد نظر آموزش و پرورش در این نرم‌افزارها لحاظ شود؛ به ویژه آنکه کودکان و نوجوانان مخاطبان این حوزه هستند.

وی درباره ظرفیت‌هایی نظیر «بازار کودک» که مجموعه کافه بازار به تازگی برای تسهیل دسترسی کودکان به محتوای مناسب برای سن آنها و ارائه نرم‌افزارهای حوزه آموزشی و سرگرمی ویژه کودکان ایجاد کرده است، عنوان کرد: قطعاً بخشی از ۴۰ میلیون نفری که کافه بازار را دانلود کرده‌اند، دانش‌آموزان هستند؛ البته ناگفته نماند استفاده از این نرم‌افزارها تنها مختص به کودکان نیست. نوجوانان، جوانان و بزرگسالان نیز از این اپلیکیشن‌ها بهره می‌گیرند و به طور طبیعی اکثر خانواده‌ها درگیر این قضیه هستند و از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

چرا دیپلمه‌ها راحت‌تر از لیسانسه‌ها کار پیدا می‌کنند؟

نوید ادهم تصریح کرد: در حال حاضر استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی به طور اخص و تقویت مهارت‌های استفاده از فناوری به طور اعم، به ضرورت اجتناب ناپذیری در نظام آموزشی تبدیل شده است و چنانچه آموزش و پرورش نتواند با تغییر و تحولات لازم هم پای تحولات تکنولوژیک پیش برود، قطعاً با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

وی یادآور شد: علاوه بر این نظام آموزشی نیز باید در این خصوص توانمند شود و از تمامی ظرفیت‌های تکنولوژی استفاده کند؛ یکی از این موارد اپلیکیشن‌هایی است که با سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، این روزها بیش از پیش در صحنه تعلیم و تربیت حضور پیدا کرده‌اند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در حال حاضر شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه‌ای تحت عنوان «ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی» دارد که بخشی از آن ناظر به استفاده از ظرفیت‌های اپلیکیشن‌های بومی است.

وی خاطرنشان کرد: در کلان قضیه ما حامی سرمایه‌گذاری در حوزه نرم‌افزارهای آموزشی و یا بسترهای حامی آنها هستیم و علاوه بر اینکه از این نرم افزارها استفاده می‌کنیم، استفاده از آن را نیز به همکاران خود توصیه کردیم مشروط به آنکه استانداردهای مورد نظر آموزش و پرورش را لحاظ کنند.

پیشنهاد کافه بازار برای کمک به رشد محتوا

در همین راستا، مدیرعامل پلتفرم موبایلی «بازار» برای همکاری با آموزش و پرورش اعلام آمادگی کرده است.

امین امیرشریفی با اشاره به رویکرد مثبت مسؤولان آموزش و پرورش به نرم‌افزارهای حوزه تعلیم و تربیت کودکان، گفت: طرح موضوعات این‌چنینی نشان می‌دهد نگاه مسؤولان ما به بحث آموزش در دنیای امروز، تغییر کرده و به سمت‌وسوی خوبی در حال حرکت است؛ با توجه به این‌که تعداد زیادی از کاربران کافه بازار را قشر دانش‌آموز تشکیل می‌دهند، می‌توان از همین ابزار برای آموزش استفاده کرد.

وی در ادامه بیان کرد: تا این لحظه حدود ۲۷ هزار اپلیکیشن آموزشی در بازار ارائه شده اما نیاز است در حوزه کودکان فعالیت بیشتری صورت بگیرد چراکه این حوزه بسیار گسترده است؛ البته فقط برنامه‌های دسته آموزش نیست که جنبه آموزشی دارد، حتی بازی‌ها هم اثرات جدی در آموزش دارند که می‌توان روی آنها هم کار کرد.

امیرشریفی افزود: کافه بازار آمادگی خود را برای همکاری با وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌کند، از آنجا که ما ارتباط خوبی با تولیدکنندگان محتوای کشور داریم، می‌توانیم آنها را پای کار بیاوریم تا محتوای باکیفیت و خوبی تولید شود.

وی ادامه داد: در مقابل، آموزش و پرورش هم می‌تواند از تولیدکنندگان محتوا حمایت‌های مالی و معنوی به عمل آورد؛ کم کردن هزینه‌های تولید محتوا، سرعت بخشیدن به روند دریافت مجوزهای این حوزه و در اختیار دادن منابع و دانشی که در آموزش و پرورش قرار دارد، جزو کارهایی است که به‌خوبی از عهده وزارت آموزش‌ و پرورش برمی‌آید.

امیرشریفی درباره نحوه تعاملی که می‌تواند بین کافه بازار و آموزش و پرورش ایجاد شود، گفت: در این موضوع تولیدکنندگان محتوا جایگاه ویژه‌ای دارند، کافه بازار می‌تواند به‌عنوان بستر ارائه محتوا به کودک و نوجوان فعالیت کند، خصوصاً این‌که به‌تازگی در کافه بازار بستر ویدیو فراهم‌شده و می‌توان از آن طریق نیز قدم‌های آموزشی بهتری برداشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس