محمدرضا باهنر

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران یک جنگ جدی است و ترامپ وقت و نیروی زیادی برای آن گذاشته است. این جنگ تبدیل به پاشنه آشیل او شده است.

به گزارش مشرق، محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که عصر امروز (شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: امروز در شرایط تهدید، دلواپسی های جدی و روزنه های امید خوبی وجود دارد، راههای خوبی هم برای تبدیل تهدیدات موجود به فرصت‌ها است.

بیشتر بخوانید:

اقدام نظامی ایران و سکوت آمریکا

شلیک یک تیر به سمت ایران منافع آمریکا و هم پیمانانش را به آتش می‌کشد

وی افزود: معمولاً وقتی دولت ها و مجلس می‌آیند وظیفه خودشان را صرف تخریب دولت و مجلس قبلی می کنند. عدم اتصال دولت ها و مجالس یکی از مشکلات امروز کشور است.

باهنر در ادامه تاکید کرد: در تحولات و شرایط «پینگ پنگی» امروز نظام جمهوری اسلامی و دیوانگی های ترامپ، واسطه هایی آمدند و بحث های جدی هم مطرح شد و سناریوهایی نیز در جریان است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران یک جنگ جدی است و ترامپ وقت و نیروی زیادی برای آن گذاشته است. این جنگ تبدیل به پاشنه آشیل او شده و به مساله بود و نبودنش در رقابت با دموکراتها گره خورده است.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه بده بستان های دولت آمریکا با ایران می‌تواند نتیجه انتخابات آینده این کشور را تعیین کند، اظهار داشت: البته به تعبیر رهبر انقلاب برای ما فرقی بین جمهوری خواه و دموکرات وجود ندارد چراکه هر دو جناح آمریکا به یک میزان توان گذاشتند که انقلاب به پیروزی نرسد و هرقدر امکانات داشتند برای تغییر نظام جمهوری اسلامی بکار بستند.

وی ادامه داد: ما ظرف این چهل سال تجربیات خوبی بدست آوردیم و نشان دادیم آنجایی که فشار دشمن بیشتر می‌شود، اگر تهدید را به فرصت تبدیل کنیم، فرصت‌های عجیب و غریبی عایدمان می‌شود.

باهنر با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و ملاقاتش با رهبر انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری با اینکه احترام خوبی برای «آبه» قائل شدند، اما فرمودند ما صداقت شما را قبول داریم اما ترامپ را لایق رد و بدل کردن پیام هم نمی‌دانیم.

وی تاکید کرد: برخورد سیاسی رهبر انقلاب در این ملاقات عزت مسلمین و نظام جمهوری اسلامی را حفظ کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به ساقط کردن پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران، گفت: اگر تا قبل از این آمریکایی‌ها به فکر تجاوز هم بودند دیگر حداقل تا مدت ها این مساله را به تاخیر انداختند.

وی ادامه داد: این‌ها می‌خواهند حداکثر فشار اقتصادی را بیاورند و گاه گاهی هم قصد دارند قدرت‌نمایی کنند که همیشه با مواجهه نیروهای ما روبرو شده‌اند.

باهنر تصریح کرد: باید باورمان بیاید که بسیاری از این تهدیدات را می توان به فرصت تبدیل کرد. در طول ۴۰ سال انقلاب ما یک روز هم بدون تحریم نبودیم ولی در عین حال پیشرفت های خوبی هم بدست آوردیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس