کد خبر 968673
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
کنکور ۹۸/ ۶ نکته کلیدی برای موفقیت در کنکور

کنکوری‌ها در روزهای باقیمانده به کنکور باید برخی مواد از جمله ویتامین «آ» را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

به گزارش مشرق، کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

بیشتر بخوانید

۷ منبع اصلی پروتئین

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

خواص ویتامین «آ»

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه اظهار کرد: کنکوری‌ها در روزهای باقیمانده به کنکور به ویتامین «آ» نیازمند هستند؛ روغن جگر ماهی، جگر گوساله، جگر مرغ، جگر گاو، پنیر، زرده تخم‌مرغ، کره تازه، قلوه از منابع مفید ویتامین «آ»  هستند.

وی بیان کرد: ویتامین «آ» را می‌توان در سبزیجات، جعفری، کدو، اسفناج، کاهو و شاهی یافت کرد که بیشتر از سایر سبزیجات دارای این ویتامین هستند؛ در میوه‌ها، خربزه، گیلاس، هویج، موز، خرما، هلو و پرتقال بیشتر از سایر میوه‌ها ویتامین «آ» هستند؛ توجه کنید که ویتامین «آ» یک ویتامین محلول در چربی است و مصرف بیش از حد آن موجب بروز مشکل می‌شود.

این متخصص تغذیه بیان کرد: ویتامین «آ» باعث تحریک قسمتی از سلول‌های مغز به نام هیپوکامپ می‌شود که وظیفه آن توانایی یادگیری و یادآوری خاطرات است؛ وظیفه ویتامین «آ» بهبود بینایی افراد در نور کم مثل شب، حفظ سلامتی سطح چشم و همچنین دفاع از بدن و سلامتی پوست است.

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین «آ» 

رحمانی یادآوری کرد: ویتامین «آ» (رتینوئید) برای بهبود بینایی و دید خوب و سیستم ایمنی سالم و رشد سلول‌ها لازم است؛ افراد نباید در مصرف این ویتامین زیاده روی کنند چرا که باعث ایجاد سردرد، تشنج، تحریک پذیری، تب، ضعف یا خستگی، افزایش حساسیت به نور خورشید، کاهش اشتها، خشکی دهان، درد شکم، استفراغ، ریزش مو، خشکی و ترک خوردگی پوست یا لب‌ها و درد استخوان یا مفاصل می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    7 0
    خداوند شر کنکور را از سر جوانهای ما کم کند. حیف این همه سرمایه انسانی که صرف کنکور می شود که فقط باعث پسرفت است. ولی اگر دانشگاه مصرف شود باعث پیشرفت فرد و خانواده اش و کشورش می شود.
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    3 0
    کنکور بهترین نیست ولی عادلانه ترین است .. بقیه حرف مفت است سوابق تحصیلی راه بخور بخور و اشرافیت جدیدی را باز میکند
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    1 0
    آخه سوابق تحصیلی که مادر طرف با گریه و زاری برا بچش نمره گرفته به چه درد می خوره!!!!
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    1 0
    کنکور بهترین نیست ولی عادلانه ترین است .. بقیه حرف مفت است سوابق تحصیلی راه بخور بخور و اشرافیت جدیدی را باز میکند
  • واقعیت IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    0 0
    کنکور. عادلانست این بحث جدیدی نیست ی زمانی دانشگاه رفتن ارزو بود ولی کسایی که فارق میشدن از تحصیل سواد. داشتن باز شدن در دانشگاه فقط باعث افزایش لیسانس بیکار. شده خیلی از کشورها کنکور دارن نمونش المان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس