کد خبر 955257
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰
کلم بروکلی

کلم بروکلی متعلق به خانواده سبزیجات چلیپایی است که شامل انواع کلم پیچ، گل کلم، کلم بروکسل، و … است. خوردن انواع میوه ها و سبزیجات به مدت طولانی با کاهش خطر بسیاری ازبیماری ها مرتبط است.

به گزارش مشرق به نقل از شفقنا، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی مانند بروکلی خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و مرگ و میر کلی را کاهش می دهند. همچنین تضمین کننده ی پوست و موی سالم و افزایش انرژی هستند.

بیشتر بخوانید:

نکاتی درباره گیاهخواری

خوردن سبزیجات با خطر کمتر سرطان همراه است؛ به ویژه سرطان ریه و کولون. مطالعات نشان داده است که سولفورفان، ترکیب گوگردی که سبزیجات چلیپایی دارند به این سبزیجات قدرت مبارزه با سرطان را می دهد.

سولفورفان می تواند هیستون دیازتیلاز آنزیم (HDAC) که می تواند در پیشرفت سلول های سرطانی دخیل باشد را مهار کند.

یکی دیگر از ویتامین های مهم بروکلی فولات است، که سبب کاهش خطر سرطان سینه در زنان می شود. مصرف فولات در برابر سرطان روده بزرگ، معده، پانکراس و سرطان دهانه رحم نقش محافظت کننده دارد.

کلم بروکلی بعلت داشتن ویتامین K. باعث بهبود جذب کلسیم و کاهش دفع ادراری کلسیم می شود ودر کل موجب بهبود سلامت استخوان می شود.

کلم بروکلی حاوی کلسیم است. کلم بروکلی غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. ویتامین C، هنگامی که به شکل طبیعی خود مصرف شود، می تواند به مبارزه با آسیب های پوستی ناشی از خورشید و آلودگی برود، و باعث کاهش چین و چروک پوست و بهبود کلی پوست شود.

ویتامین C نقش مهمی در تشکیل کلاژن، سیستم پشتیبانی اصلی پوست دارد. ویتامین A و ویتامین E نیز برای پوست سالم به نظر می رسند، که هر دوی آنها را بروکلی فراهم می کند.

خوردن غذاهای حاوی فیبر طبیعی مثل بروکلی می تواند سبب حفظ دستگاه گوارش سالم و کاهش خطر سرطان روده بزرگ شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
    4 0
    کیلویی 20 هزار تومن . بفرما از مزایاش بهره مند بشو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس