کد خبر 968596
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
سردار حاجی‌زاده

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: همراه با پهپاد آمریکایی در منطقه یک هواپیمای جاسوسی p۸ آمریکایی نیز بود که این هواپیما ۳۵ نفر سرنشین داشت.

به گزارش مشرق، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه نمایش قطعات پهپاد ساقط شده آمریکایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همراه با پهپاد آمریکایی یک هواپیمای p8 آمریکایی نیز بود که این هواپیما ۳۵ نفر سرنشین داشت.

بیشتر بخوانید:

برکات «قاطعیت» رهبر انقلاب در عصر «عدم‌قطعیت» / چگونه نماد «فرعونیت» آمریکا با تیر غیب سپاه تبدیل به آهن‌پاره شد

وی افزود: این هواپیما نیز به مرزهای هوایی ما تعرض کرده بود و ما می‌توانستیم آن را مورد هدف قرار بدهیم، اما این کار را نکردیم؛ چراکه هدف ما از سرنگونی پهپاد آمریکایی اخطار به نیروهای تروریست آمریکایی بود.

سردار حاجی‌زاده: پهپاد جاسوسی رژیم تروریستی آمریکا در اولین ساعات پنج شنبه به پرواز درآمد و بدون توجه به به اخطارهای پدافند هوایی ارتش و با زیرپا گذاشتن اصول و مقررات پرواز به سمت مرزهای ما آمد.

وی اضافه کرد: این پهپاد از الظفره امارات نزدیکی ابوظبی بلند شده است و با پنهان کاری و عبور از تنگه هرمز به مسیر خود ادامه داد.

حاجی زاده تصریح کرد: سوال ما این است که اگر ما این اقدامات را در سواحل واشنگتن انجام می‌دادیم آنها چه واکنشی نشان می‌دادند؟ اجازه می‌دادند حریمشان را نقض کنیم؟

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران ادامه داد: قرارگاه پدافند هوایی ارتش ۱۰ دقیقه قبل از شلیک یعنی ۳/۵۵ دقیقه بامداد دوبار اخطار می‌دهد و با توجه به اینکه وارد فضای کشور شد توسط یگان مستقر که متعلق به پدافند هوافضای سپاه بود مورد اصابت قرار می‌گیرد و در مجموع ۴ بار در ساعت‌های ۲/۰۵ بامداد ۲ بار و ۳/۵۵ دقیقه ۲ بار دیگر اخطار دادیم که عین ۴ بار هم توجهی نشد.

فرمانده هوافضای سپاه در پایان افزود: آمریکا یکی از پیشرفته‌ترین و گرانترین ابزار جاسوسی خود را از دست داده است، آمریکا هم هیچگاه اجازه نخواهد داد هواپیمایی جاسوسی پشت مرزهایش پروازی داشته باشد. این زیاده‌خواهی آنهاست که در هرحالی مدعی هستند، همراه پهپاد بدون سرنشین؛ یک هواپیمای جاسوسی با ۳۵ خدمه نیز در منطقه حضور داشت، ما چرا به آنها شلیک نکردیم؟ آنها با اخطار ما منطقه را ترک کردند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بهمن IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    0 2
    پس چرا نزدی P8 رو ؟!! اگر حق داشتی چرا شلیک نکردی؟
  • CZ ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    8 2
    این پیامی بود به شیطان بزرگ و کشورهای بیچاره و نگون بختی که فکر می کنند با تکیه به شیطان می توانند در مقابل حق بایستند و به ملت بزرگ ایران بی احترامی کنند. آمریکا بداند اگر شرارت کند باقی مانده اعتبار نداشته اش را هزینه کرده است.
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    9 2
    حیف که ایران نمیخواد تنش ایجاد کنه،یعنی حسابتون رو میرسیدیم آمریکایی های عوضی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس