"پهپاد" بعدی آمریکا کی و چگونه منهدم خواهد شد؟/ چه کسی دستور شلیک به "گلوبال هاوک"را صادر کرد؟

یک نشریه دفاعی انگلیس در گزارشی به ساقط شدن پهپاد آمریکایی در بامداد روز پنجشنبه ۳۰ خرداد ماه از سوی ایران پرداخته و می‌نویسد که این اقدام قابلیت‌های موشکی ایران را تأیید کرد.

به گزارش مشرق، نشریه «جینز ویکلی دیفنس» می‌نویسد: سرنگون شدن پهپاد «گلوبال هاوک» قابلیت‌های موشکی و دفاعی بومی ایران را تأیید کرد.

این نشریه انگلیسی که در زمینه اطلاعات و خبرهای دفاعی جدید فعالیت می‌کند به سرنگون شدن پهپاد آمریکایی در حریم هوایی ایران اشاره کرده و می‌نویسد: آمریکا تأیید کرد که پهپاد گلوبال هاوک این کشور از سوی ایران هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

بیشتر بخوانید:

سپاه یکی از دو «خدای دریاها» را شکار کرد / پهپاد ویژه آمریکایی که حتی از جنگنده اف -۳۵ هم گرانتر است +عکس

«جینز ویکلی دیفنس» می‎گوید: ایران با ساقط کردن این پهپاد، با سامانه «۳ خرداد» خود که یکی از چندین سامانه موشکی زمین به هوای بومی این کشور است اعتبار بخشید.

این نشریه در بخش دیگری می‌افزاید: ساقط کردن پهپاد «آر. کی و_۴‌ ای گلوبال هاوک» تأیید کرد که ایران در سال‌های اخیر سامانه‌های موشکی زمین به هوا با قابلیت‌های بسیار بالایی را توسعه داده است.

«جینز ویکلی دیفنس» همجنین می‎نویسد: سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که پهپاد گلوبال هاوک را در نزدیکی کوه مبارک بعد از ورود این پهپاد به حریم هوایی ایران و خاموش کردن علائم شناسایی به وسیله سامانه موشکی ۳ خرداد هدف قرار داده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    8 5
    دو نکته به نظرم خوبه بگم ....اول اگه تجربیات موشک ضد هوایی در موشک های زمین به زمین بکار بره جالب میشه....رادار این سوم خردادها میتونه تو دماغه هواپیما جای بگیره ...یه انشعاب از تیم طراحیش برای طراحی رادار میگ 25 های سوریه و عراق گرفته بشه(حرف اف 14 جلوی من بزنی تو دهنت میزنم ....لگنی با ارتفاع پروازی 14 کیلومتر).....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس