برانکو

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه این تیم به مربی و مسیر جدیدی نیاز دارد، گفت: دلیل جدایی من مسائل و مشکلات مالی نبود و برای مبارزه طلبی تیم جدیدی را انتخاب کردم.

به گزارش مشرق، برانکو ایوانکوویچ بعد از جدایی اش از پرسپولیس مصاحبه مفصلی را درباره گرفتن این تصمیم انجام داد و تاکید کرد که به خاطر مسائل مالی از پرسپولیس جدا نشده است. وی با بیان اینکه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره در جدایی اش نقشی نداشته‌اند، اعلام کرد در صورتی که پرسپولیس مطالباتش را پرداخت نکند به فیفا شکایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

اولین واکنش کریم باقری به رفتن برانکو

هیئت مدیره مقابل حسینی و وریا کوتاه آمد!

یک خارجی طلبش از استقلال را بخشید

برانکو که با سایت آنتن گفتگو می‌کرد، در خلال صحبت‌هایش از مذاکره با باشگاه‌های پیکان، سایپا و تراکتورسازی در ایران پرده برداشت و گفت که از کشورهایی مثل چین، تایلند، مالزی، قطر، امارات هم پیشنهاد داشته است.

بازیکنان تمام دستوراتم را انجام دادند
برانکو درباره جدایی اش از پرسپولیس گفت: به بازیکنان و کادر فنی ام افتخار می‌کنم. بدون حمایت بازیکنان و هواداران نمی‌توانستیم به این نتایج دست پیدا کنیم. به ویژه تاکید من روی حمایت هواداران است که اجازه ندادند ذره‌ای نقطه ضعف نشان بدهیم. از بازیکنانم تشکر می‌کنم که تمام دستوراتم را انجام می‌دادند.

تماس مستقیمی از بازیکنان و مسئولان باشگاه نداشتم
وی درباره اینکه آیا در روزهای اخیر تماسی از بازیکنان پرسپولیس داشته است؟ تاکید کرد: تماس مستقیمی از جانب بازیکنان و اعضای هیات مدیره نداشتم چون مانع زبان را داریم ولی تا دلتان بخواهد انواع و اقسام پیام‌ها و استوری ها و چیزهایی که در فضای مجازی بود را داشتیم.

زمانش رسیده بود دنبال مسیر جدیدی باشم
سرمربی سابق پرسپولیس درباره تمام شدن کارش در ایران یادآور شد: به کارم در ایران افتخار می‌کنم. احساس قوی دارم که بازیکنانم به اندیشه و مربی جدیدی نیاز دارند که بتواند برایشان ایده پردازی کند و مسیر جدیدی را به آنها نشان بدهد. بازیکنان ما نتایج عالی برای پرسپولیس به دست اوردند سزاوار حمایت و توجه بیشتری از سوی مسئولان هستند. عشقی که از جانب هواداران، بازیکنان و رسانه‌ها مواجه شدم را فراموش نمی‌کنم ولی زمانش رسیده بود دنبال مسیر جدیدی باشم. از عواملی که همیشه کنارم بودند تشکر می‌کنم. به میدان جدیدی می‌روم برای مبارزه طلبی.

مشکلات مالی نه؛ به خاطر مبارزه طلبی از پرسپولیس جدا شدم
برانکو درباره اینکه مشکلات مالی پرسپولیس چقدر در تصمیمش برای جدایی تاثیرگذار بود، تاکید کرد: دلیل اساسی برای این تصمیم من، احساس تعهد حرفه ای و مبارزه طلبی حرفه ای بود. در جستجوی یک مسیر جدید بودم. به هیچ عنوان مشکلات مالی که البته وجود داشت، نقشی در تصمیم من ایفا نکرد بخصوص با آقای عرب که مدیرعامل محترم من بودند و آقای محسن خلیلی که در چند ماه اخیر با او همکاری داشتم. همکاری ما فوق العاده بود و این نوع همکاری را همه در میادینی که بازی کردیم، شاهد بودند. دلایل حرفه ای انگیزه من برای این تصمیم بود.

خلیلی زیر پایم را خالی نکرد و دنبال مربی جدید نبود
وی در خصوص اینکه گفته می‌شود محسن خلیلی زیر پای او را خالی کرده و با مربی دیگری گفتگو کرده بود، تصریح کرد: این مسئله صحت ندارد. همکاری خوبی با خلیلی داشتیم و با هم راجع به همه چیز به خوبی به توافق می‌رسیدیم. قطعاً خلیلی دنبال مربی دیگری به جای من نبود. تا همین چند روز قبل که تصمیمم قطعی نبود، مدام با هم راجع به جذب بازیکن و مکان اردوی پیش از فصل گفتگو داشتیم که نتیجه اش هم خوب حاصل شد. او بازیکن سابق و بزرگ پرسپولیس بوده است و الان هم جزو مسئولان است.

با تراکتورسازی، سایپا و پیکان مذاکره کردم
سرمربی سابق پرسپولیس ادامه داد: همانطور که من با زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی، مدیرعامل سایپا و پیکان گفتگو کردم، اگر این اتفاق هم (مذاکره پرسپولیس با دیگر مربیان) افتاده باشد جای تعجب ندارد. طوری که حتی خود من هم صحبت می‌کردم. با منصوریان، دایی، شفر هم صحبت می‌شد. من و آقای قطبی همدیگر را ملاقات و با هم صحبت کرده بودیم. این بین ورزشکاران عادی است که همه به هم نزدیک شویم و با هم تبادل افکار داشته باشیم.

به الاهلی قول دادم و نمی‌توانم زیر قولم بزنم
برانکو درباره اینکه آیا احتمال دارد یک درصد از تصمیمش منصرف شود و به پرسپولیس برگردد؟ تاکید کرد: متاسفانه چنین امکانی نیست چون قول داده ام و حرفم را به مسئولان الاهلی زده ام. با هواداران پرسپولیس ارتباطی داشتم که برای خودم غیر قابل باور بود. نمی‌شود هر ۵ دقیقه قول را عوض کرد.

وی در خصوص اینکه بعد از ۱۰ سال می‌توانست ایرانی بشود، گفت: عاشق شما هستم (باخنده)

جدایی ام ارتباطی به مدیرعامل و هیات مدیره نداشت
سرمربی الاهلی عربستان درباره تجمع هواداران پرسپولیس بعد از جدایی اش از این تیم و خشم تماشاگران از مدیران باشگاه گفت: ما ورزشکاران حرفه ای نمی‌دانیم باید در چه لحظه‌ای تصمیم بگیریم که صفحه حرفه ای گری زندگی را برگردانیم. جدایی من ارتباطی با مدیرعامل و هیات مدیره نداشت. این یک تصمیم شخصی بود و هیچکس در آن دخالتی نداشت. من در چین، آلمان، عربستان، کرواسی و چین حضور داشته ام. دو بار در ایران فعالیت کردم و بیشترین سالهای دوران کاری و موفق ترین آن بوده است.

قصد نداشتم به پرسپولیس بر نگردم!
برانکو در خصوص اینکه می‌توانست خداحافظی بهتری با هواداران پرسپولیس داشته باشد اما این اتفاق نیفتاد، گفت: زمانی که ایران را ترک کردم، خیال نداشتم که بر نگردم. بعد از حضور در کرواسی بعد از مشاوره با خانواده و همکارانم به این نتیجه رسیدم. قصد نداشتم در پرسپولیس شانه خالی کنم و فرار کنم. این مدنظر نبود. قصد داشتم با پرسپولیس ادامه بدهم ولی بعد از مشورت با همکارانم تصمیم گرفتم به الاهلی بروم.

تکذیب توافق با الاهلی در عید فطر
وی درباره اینکه رسانه‌های عربستانی از توافق با برانکو بعد از عید فطر خبر داده اند، یادآور شد: این صحت ندارد. از چندین کشور پیشنهاد داشتم. از ژاپن، چین، تایلند، مالزی، قطر، امارات پیشنهاد داشتم. در عربستان هم از سه باشگاه پیشنهاد داشتم. هم من و هم بازیکنانی که با من کار می‌کردند، پیشنهادات زیادی داشتیم حتی وقتی فصل در جریان بود. از تمام کشورها پیشنهاد بود. عربستان هم یکی از آنها بود.

احتمال تقابل با پرسپولیس در آینده
سرمربی سابق پرسپولیس درباره تقابل احتمالی این تیم با الاهلی عربستان و احساسش از این تقابل در لیگ قهرمانان آسیا یادآور شد: اینها سئوالات فرضی هستند. قبلاً گفتم چه احساس زیبایی با هواداران و مسئولان ایران داشتم. زندگی ما زندگی حرفه ای است. هفت سال در تیم ملی کرواسی مربی بودم. این تیم ملی کشور من است. در حالی که مسابقه‌ای دوستانه بین ایران و کرواسی برگزار شد. از دست شیریچ داور وسط به خاطر یک پنالتی نادرست که برای کرواسی گرفت عصبانی شدم چون حرفه ای هستم. همیشه برای تیم خودم بهترین‌ها را می‌خواهم. چه برابر برادرم بازی کنم، چه رفقایم. همانطور که بازیکنان ایرانی اگر در باشگاه‌های دیگر بازی کنند و با تیم ایرانی روبرو شوند، بهترین‌ها را برای خودشان می‌خواهند.

کار جانشین من در پرسپولیس سخت نیست؛ نگران نباشید
برانکو در واکنش به اینکه با افتخاراتی که به دست آورده انتخاب جایگزینش سخت خواهد بود، اظهار کرد: طبیعتاً کار تا این حد سخت نخواهد بود چون استانداردهایی را برای کار در پرسپولیس در نظر گرفتیم. در عوض تیمی را بر جای گذاشتم که سه جام پیاپی را در یک فصل کسب کرد. حتی یک بازیکن هم تیم را ترک نکرده. تمام بازیکنان می‌مانند و به کار ادامه می‌دهند. برای آینده پرسپولیس جای نگرانی نیست. پشت سر خودم بیابان بی آب و علف بر جای نگذاشتم بلکه تیمی بر جای گذاشتم که چندین قهرمانی و جام به دست آورد.

به فیفا شکایت می‌کنم اگر...
وی درباره احتمال شکایت از پرسپولیس به فیفا به خاطر مطالباتش تصریح کرد: قبل از هرچیزی دنبال توافق هستم البته اگر مسئولان دنبال توافق باشند. اگر مسئولان نخواهند توافق را بپذیرند مجبور می‌شوم به فیفا روی بیاورم.

به خاطر بندهای مالی قرارداد فسخ شد
برانکو در خصوص اینکه گفته می‌شود یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد، گفت: قرارداد به زیان باشگاه فسخ می‌شود چون تعهدات طبق بندهای مالی باشگاه به اجرا در نیامد.

پیشنهادی برای حضور در تیم ملی نداشتم
وی در پاسخ به این سئوال که آیا برای سرمربیگری در تیم ملی جلسه‌ای با مهدی تاج داشت؟ اظهار کرد: خیر؛ به من هیچ پیشنهادی نشد و در مخیله من هم نبود که سرمربی تیم ملی شوم. به تعهداتم وابسته بودم تا وظایفم را در قبال هواداران درست انجام بدهم.

مربیان پرسپولیس را به الاهلی می برم
سرمربی سابق پرسپولیس درباره اینکه چه کسانی از کادرش را با خود به الاهلی عربستان می‌برد؟ ادامه داد: همکارانم در پرسپولیس هم فسخ قرارداد می‌کنند و مربی آزاد هستند چون تعهدات مالی آنها هم از سوی پرسپولیس انجام نشده است. آنها مربیان آزاد هستند. آنها را هم با خودم به الاهلی می برم.

هواداران همان حمایت را از پرسپولیس داشته باشند
برانکو در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: سلام گرمی را به هواداران کثیر پرسپولیس می گویم. همه هواداران رابه خاطر حمایت بی حد و حصرشان می بوسم. از آنها خواهش می‌کنم همان حمایتی را که نسبت به پرسپولیس در ۴ سال گذشته داشتند، دریغ نکنند و همان راه را ادامه بدهند. پرسپولیس را روی شانه‌هایشان حمل کنند.

بازگشت به ایران بستگی به فرصت‌ها دارد
وی در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است در آینده به ایران برگردد؟ گفت: این بستگی به فرصت‌ها و وضعیت‌هایی دارد که زندگی به دنبال دارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یاشاسین اردبیل IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    17 4
    طرفدارن محترم ارتش کبیر سرخ، خود برانکو صریحا گفته تا زمانی که به کرواسی رفت تصمیم نگرفته بود که به ایران بر نگرده. میگه رفته کرواسی و با خانواده مشورت کرده و همکارانش و، بلافاصله تصمیم گرفته به عریستان بره برای پول بیشتر و یا شرایط بهتر. چرا دم به دقیقه میرید دم در باشگاه و نمیزارید عوامل باشگاه کارشونو بکنند؟
  • پنجعلی5 IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    8 2
    خدا رو شکر ، واقعیات رو شد ، حالا مونده تا زمان خیلی از واقعیات دیگه رو رو کنه .
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    3 2
    ولمون کن گند. بزنن کل فوتبال چه وضعشه من دوست دارم تو مشرق بیشتر در مورد خودرو ساز ها بدونم اینکه پایین تا بالاشو کیا میچرخونن نه شر ور فوتبالی که نون آب نمیشه جز ضرر و پول از جیب من کشیدن چیزی نداره
  • جواد IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    4 4
    بله دیگه فهمید گنده کار دراومده و اگه بمونه دیگه پولی نمونده بهس بدن اخه میگفتن قراردادش کمتر از همه است ولی رو شد که به اندازه تمام مربیان ایران تنهایی پول گرفته واز طرفی هم تمام ایران فهمیدن که مافیای وزارت و فدراسیون بوده که قهرمان میشدن دیگه گند کاریاشون رو شد و فرار کرد
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    2 2
    آقای برانکو در کشور مهد بهتان وافترا و تهمت آخر یک چیزی بهت میچسبانند.
  • NL ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    4 0
    دروغگو هستش.به خاطر پول بیشتر رفت
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    1 0
    برانکو واقعا فرد متشخص و حرفه ایه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس