کد خبر 968001
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
پرچم نمایه اردن

گروه اخوان‌المسلمین اردن گفت که دولت این کشور در اقامه نماز میت غیابی برای محمد مرسی رئیس‌جمهور پیشین مصر مانع‌تراشی می‌کند.

به گزارش مشرق، حزب «جبهه العمل الاسلامی» اردن روز سه‌شنبه گفت که دولت این کشور مانع اقامه نماز میت غیابی برای محمد مرسی در مقابل سفارت مصر در امان می‌شود.

حزب مذکور که شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین اردن است، ساعاتی قبل اعلام کرده بود که قصد دارد نماز عشاء را در مقابل سفارت مصر در امان و پس از آن نماز میت غیابی را برای مرسی اقامه کند.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: مُرسی به مرگ طبیعی نمرده است

این در حالی است که «مراد العضایله» دبیرکل حزب جبهه العمل الاسلامی به خبرگزاری آناتولی گفت: «استاندار امان برای او پیام فرستاده که نماز میت برای مرسی در مقابل سفارت مصر در پایتخت اردن اقامه نشود».

به گزارش آناتولی، العضالیه در عین حال تاکید کرد که «دولت اردن مشکلی با اقامه نماز میت غیابی برای مرسی در مقر دبیرکلی حزب جبهه العمل الاسلامی ندارد».

طرفداران اخوان‌المسلمین در برخی از کشورهای منطقه از جمله ترکیه نماز میت محمد مرسی را به صورت غیابی اقامه کردند.

مراسم نماز میت غیابی محمد مرسی رئیس‌جمهور فقید مصر ظهر امروز در سراسر ترکیه برگزار شد و در آن رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور نیز که مرسی را «شهید» خوانده، شرکت کرده است.

«محمد مرسی عیسی العیاط» مشهور به محمد مرسی متولد ۱۷ اوت ۱۹۵۱، نخستین رئیس جمهوری کشور مصر پس از انقلاب سال ۲۰۱۱ بود. وی در ۲۴ ژوئن ۲۰۱۲ با کسب ۵۱.۷۳ درصد آرای مردم به عنوان پنجمین رئیس جمهوری مصر و نخستین رئیس جمهوری این کشور پس از انقلاب انتخاب شد.

وی همچنین از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ میلادی نماینده مجلس کشور مصر بود، مرسی در ۳ ژوئیه ۲۰۱۳ پس از ناآرامی‌های چند روزه و حالت بحرانی کشور، درپی کودتای توسط ارتش عزل و زندانی شد.

دادگاه جنایی مصر بعد از عزل مرسی وی را به جرم تحریک خشونت میان نیروهای امنیتی و معترضان به ۲۰ سال زندان محکوم کرد، وی یک ماه بعد از این حکم از سوی دادگاهی در قاهره به اتهام سازماندهی حمله به یک زندان در سال ۲۰۱۱ که موجب فرار هزاران زندانی از جمله خود او بود به اعدام محکوم شد.

گروه اخوان‌المسلمین مصر دیشب ساعاتی پس از انتشار خبر فوت محمد مُرسی رئیس‌جمهور سابق این کشور به آن واکنش نشان داد و «دولت مصر را فوت او در حین جلسه محاکمه دانست».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    عرب ها خودشون با خودشون مشکل دارن برای ایرانی ها خط و نشون میکشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس