کد خبر 967983
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
وزیر علوم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: ۹۴درصد دانشجویان به اسلام و مباحث اعتقادی، ایمان کامل دارند.

به گزارش مشرق، منصور غلامی عصر امروز در دیدار با آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: در حال تلاش هستیم تا جوانانی که برای تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کرده بودند را به کشور بازگردانیم.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته بنیاد ملی نخبگان سالانه تعدادی از نخبگان را در دانشگاه‌ها جذب و استخدام می‌کند.

بیشتر بخوانید:

معاون وزیر علوم: شیوه پذیرش دانشجو باید تغییر کند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: طرح ساماندهی آموزش عالی در حال انجام است و بر همین اساس کیفی سازی دانشگاه‌ها و جلوگیری از گسترش دانشگاه‌ها دنبال می‌شود.

غلامی با بیان اینکه سال گذشته دانشگاه‌هایی که زیر نظر دستگاه‌های دولتی را تعطیل کردیم تا آموزش زیر نظر وزارت علوم به انجام برسد، تصریح کرد: نفس تحصیلات دانشگاهی تضمینی برای کسب شغل نیست و بر همین اساس در دوسال گذشته برگزاری دوره‌های مهارت افزایی دانشجویان در حال انجام است.

وی عنوان کرد: در تحقیقات و فناوری در جهان جایگاه خوبی داریم و در برخی رشته‌ها مانند نانو فناوری و زیست فناوری جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: ۴۳پ ارک علم و فناوری و ۱۹۷ مرکز رشد فعال هستند و از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنند تا علوم دانشگاهی به سمت حل مشکلات جامعه سوق داده شود.

غلامی افزود: با وجود مشکلات مالی که در کشور وجود داشته است، دانشگاه‌ها در تامین نیازهای اولیه و پرداخت‌های ضروری مشکل چندانی نداشتند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط وزارت علوم گفت: ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی به صورت منطقه‌ای در حال انجام است تا امکانات به صورت متمرکز به کار گرفته شود و در خدمت محققین قرار گیرد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ابراز کرد: با پایش‌هایی که انجام شده است نشان می‌دهد که دیانت و اعتقادات جوانان در سطح بالایی است و بالای ۹۴ درصد دانشجویان به اسلام و مباحث اعتقادی، ایمان کامل دارند.

غلامی تصریح کرد: دانشگاه و دانشگاهیان در سال‌های اخیر بیشتر مورد اعتماد قرار گرفته‌اند که این موضوع ثمرات بسیاری برای کشور دارد و سبب افزایش انگیزه دانشگاهیان نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا علوم دانشگاهی در خدمت حل مشکلات جامعه به کار گرفته شود، خاطرنشان کرد: دانشجویان بسیاری را از کشورهای اسلامی به صورت بورسیه جذب کرده‌ایم و بر همین اساس ۳۵ هزار دانشجوی خارجی در ایران مشغول تحصیل هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    1 0
    دانشجویان خارجی اکثرا فرزندان خودتون هستن همه مفتی بورسیه گرفتن یا از حقوق نجومی مفتی پدر دارن صفا سیتی دانشگاهی میکنند برگردونید همه مدیر و رئیس هستند همه ژن برتر هستند!!!! راستی وزیر علوم یکبار با خودت فکر کردی که حتی اگر بخوای دوتا دانشجوئی واقعا نخبه را برگردونی بدرد کجا میخورند رفتی شرکتها ببینی که اصا به علم جدید نیاز ندارند چون همه مونتاژگر چینی شده اند
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      0 0
      خوو بچه هاشون تو لنگه دنیا درسشون تموم شده کار میخوان! کی به کیه لابد نخبه هم هستن
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    8 0
    ۹۴ درصد :)) یا توهم :)) یه سر تشریف ببرید بصورت میدانی ببینید داتشجوها چجوری امامارو به تمسخر میگیرن و اسلام رو میکوبن و چجوری سر کلاسای دروسو دینی بجای درس مشغول تمسخرن عزیز دل از توهم بیا بیرون نسل جدید خصوصا دهه هفتاد و هشتادیا صدی ۱۰ نفرم خدارو قبول ندارن
    • ارش IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      2 0
      متاسفانه کاملن صحیحه.
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    2 0
    این آمارو از کجا درآوردی؟
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    1 0
    دهه هشتادیا از مهر همین امسال کلاس های دانشگاه ها رو میگیرن؛ چهارسال دیگه معلوم میشه چی کاشتیم، چی درو کردیم
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    1 0
    اصلا آمارش معنی ندارد ‌‌‌.از کجا این آمار را آورده ؟!صد درصد دانشجویان ایمان کافی دارند.بیخودی چرا حرف در میارند‌.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    باید خوشبین بود وگفت همه اعتقاد کامل دارند.مگر از درونشان باخبرند که آمار میدهند .فیزیک و شیمی نیست که بشه آمار داد که تنبل یازرنگ .؟!
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    2 0
    چرا اينقدر دروغ مي بافيد؟
  • هوشیار CO ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    1 0
    6 در صد اختلاف که چیزی نیست ،خوب یکدفعه میگفتید 100 در صد !!
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    0 0
    مهم نیست چند درصد دانشجویان و یا چند درصد مردم به اسلام ایمان دارن مهم اینه که مدیران ما به اسلام کامل اعتقاد دارند و به فرامین آن عمل می کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس