کد خبر 967959
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
والیبال

برخی از هواداران پرشوری که از ماه‌های گذشته چشم انتظار آغاز بلیط فروشی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های جهان در اردبیل بودند، دل پری از نحوه فروش بلیط‌ها دارند.

به گزارش مشرق، لحظه شماری برای آغاز یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی جهان به میزبانی اردبیل با تب و تاب و استرس خرید بلیط ورود به ورزشگاه عجین شده، فارغ از بحث سنگین یا مناسب بودن بهای بلیط ۱۵ و ۲۵ هزار تومانی مسابقات، همه ورزش دوستان و حتی آنهایی که از والیبال شناخت آنچنانی ندارند در تلاش برای نشستن بر روی یکی از سکوهای مجموعه ورزشی ۶۰۰۰ نفری حسین رضازاده هستند تا از نزدیک یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهانی را به نظاره بنشینند.

مسؤولان از شماره گذاری ۴۲۰۰ صندلی به استثنای جایگاه‌های اختصاصی میهمانان و خبرنگاران خبر می‌دهند. بسیاری از علاقه مندان از همان دقایق ابتدایی برای فروش بلیط مسابقات پشت سیستم و یا گوشی‌های هوشمند خود مرتب در حال چک کردن سامانه مورد نظر هستند تا از قافله ورود به ورزشگاه و تماشای این رخداد بزرگ ورزشی عقب نمانند.

در اطلاعیه‌ای زمان فروش بلیط مسابقات چهار روز مانده به آغاز اولین دیدار اعلام می‌شود تا از روز دوشنبه ۲۷ خرداد بلیط‌های دیدار استرالیا - فرانسه و ایران با پرتغال به فروش گذاشته شود، اما شور و شوق وصف‌ناپذیر مردم برای تماشای این مسابقات باعث می‌شود تا تنها بعد از دقایقی کوتاه تمامی بلیط‌ها به فروش رسیده و هواداران با پیام «اتمام بلیط‌های بازی اول» مواجه شوند.

نقدهای به جای هواداران از نحوه فروش بلیط مسابقات

از این‌رو که برگزاری مسابقه بزرگی در این سطح مطمئناً بدون حاشیه نخواهد بود، بلیط‌فروشی رقابت‌ها نیز از نقدهای تندوتیز و گاهاً به جای هواداران بی‌نصیب نخواهد ماند.

یکی از بانوان اردبیلی که برای تماشا و ورود به ورزشگاه از ماه‌ها پیش لحظه‌شماری می‌کرده از مواجه شدن با پیام اتمام فروش بلیط مسابقات در جایگاه بانوان آن هم دقیقاً یک دقیقه بعد از آغاز بلیط فروشی خبر می‌دهد.

یکی دیگر از هواداران نیز در خصوص بلیط فروشی مسابقات می‌گوید؛ چرا مسؤولان ساعت آغاز فروش بلیط ورودی رقابت‌ها را زودتر اعلام نکرده و بر نگرانی هواداران چشم انتظار و پرشور می‌افزایند. حتی همین الان نیز از زمان دقیق شروع بلیط فروشی بازی دوم و سوم بی‌اطلاع هستیم.

محمد معین از هواداران پرشور ۱۵ ساله اردبیلی نیز از انتظار ۵ ساعته خود برای باز شدن سامانه فروش بلیط مسابقات و در نهایت از عدم امکان خرید بلیط در روز گذشته خبر داده و امیدوار است تا با فراهم شدن شرایط، امکان تماشای حداقل یکی از بازی‌های ملی پوشان را در روزهای آتی به دست آورد.

همچنین از دسترس خارج شدن سامانه بلیط فروشی برای دقایقی از دیگر انتقادات موجود است.


بازار سیاه اینترنتی فروش بلیط مسابقات

عده‌ای از سودجویان نیز با علم به علاقه و شور مردم برای حضور در ورزشگاه بعد از موفقیت در خرید بلیط ورودی مسابقات با استفاده از سایت‌های درج رایگان آگهی و یا شبکه‌های اجتماعی تا ۱۰ برابر بالاتر از قیمت مصوب به فروش بلیط لیگ ملت‌های جهان اقدام می‌کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل از برخورد قاطع با سوءاستفاده‌کنندگان فروش بلیط لیگ ملت‌های والیبال جهان خبر داده و می‌گوید: ورود به ورزشگاه با ارائه بلیط مسابقات و کارت ملی مقدور بوده و برای جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی امکان تماشای رقابت‌ها با بلیط‌های دستی که خارج از سامانه تعریف شدند امکان‌پذیر نیست.

آقاخانی تاکید کرد: هواداران پرشور فریب دلالان و سودجویان را نخورده و تنها از طریق آدرس اینترنتی shop.rsatm.ir به خرید بلیط روزهای بعدی اقدام نمایند.

جایگاه محدود ورزشگاه پاسخگوی هواداران پرشور نیست

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل در خصوص نقدهای وارد شده در خصوص بلیط‌فروشی این مسابقات نیز گفت: تنها ۴۲۰۰ صندلی در محل برگزاری مسابقات شماره‌گذاری شده و این در حالی است که شهرستان اردبیل از حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت برخوردار بوده و علاوه بر آن از شهرها و استان‌های دیگر نیز تقاضای بلیط مسابقات شده است. با این تفاسیر طبیعی است که خرید بلیط برای تمامی متقاضیان امکان‌پذیر نباشد.

آقاخانی ادامه داد: تلاش کردیم تا بلیط فروشی جایگاه‌ها در شرایط عادلانه‌ای انجام شود و به جز معدود جایگاه‌های درنظر گرفته شده برای میهمانان ویژه و خبرنگاران، تمامی صندلی‌های موجود از طریق سامانه به فروش برسد.

با توجه به سختی‌های خاص برگزاری چنین مسابقاتی و وارد بودن برخی از نقدها در خصوص چگونگی فرایند بلیط فروشی، از هواداران نیز انتظار می‌رود که با سعه صدر بیشتری همیار مدیران و مسؤولان باشند تا سربلندی و سرافرازی کشور عزیزمان را در میزبانی از لیگ ملت‌های والیبال جهان شاهد باشیم. رقابت‌هایی که به تعبیر فدراسیون جهانی، بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر مخاطب دارد و بهترین معرف برای فرهنگ و تمدن ایرانیان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس