کد خبر 967818
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
رصد ۱۲۰۰ سایت و شبکه اجتماعی درباره خرید سلاح و ترویج خشونت/ رسیدگی به ۱۹۱ پرونده قمار

رئیس پلیس فتا از رصد ۱۲۰۰ سایت و شبکه اجتماعی درباره خرید سلاح و ترویج خشونت خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار "وحید مجید" پیش از ظهر امروز در نشست خبری در تشریح عملکرد پلیس فتا در سال ۹۸ اظهار کرد: یافته‌های پژوهشها حاکی از آن است در سال ۲۰۱۸ در بیشتر ابعاد توسعه بوده است، در سال ۲۰۱۸، ۳۶۰ میلیون نفر برای نخستین بار آنلاین شدند.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: از جمعیت کل دنیا، حدود چهار میلیارد و ۳۸۸ میلیون نفر کاربر اینترنت هستند، در کشورهای توسعه‌یافته این ضریب ۸۰، در کشورهای در حال توسعه ۴۵ و در کشورهای کمتر توسعه‌یافته ۲۵ درصد است.

بیشتر بخوانید:

حواشی خرید و فروش سلاح در فضای مجازی

وی تصریح کرد: بالغ بر پنج میلیارد نفر کاربر موبایل و بالغ بر سه میلیارد نفر کاربر شبکه‌های اجتماعی هستند و در کشور ایران کاربران اینترنت ۷۳ میلیون نفر اعلام شدند.

مجید افزود: باید نظارتهای کلان فنی جدی درباره حریم خصوصی اعمال شود، پس از فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون امنیت فضای سایبر، طرحهایی برای مبارزه با سلاح و مروجان خشونت در فضای مجازی به استانهای کشور ابلاغ شد.

رئیس پلیس فتا خاطرنشان کرد: در این رصد بالغ بر هزار و ۲۰۰ تارنما، سایت، شبکه اجتماعی داخلی و خارجی مورد رصد قرار گرفت، در این بررسی‌ها، حتی اگر یک نفر یک عکس با یک اسلحه بادی داشت، در رصد آورده و بالغ بر ۷۵۰ تارنما بررسی شد که مورد محتوای مجرمانه نداشت. حدود ۴۰۰ تارنما درحال بررسی بیشتر است، در این رابطه دستگیری، ۳۸ نفر از مورج‌دهندگان خشونت شناسایی شده و بازداشت شدند.

مجید با بیان اینکه ۲۸ جرایم سایبر کل کشور مربوط به تهران بزرگ است، گفت: تیمهایی در سطح تهران و استانها مشخص شده به نحوی که اگر در حوزه عمومی اعلام شود، حوادث یا حمله سایبری رخ داده، تیمها سریعاً با حضور در محل اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

رئیس پلیس فتا با اشاره به سهمیه جذب ۲۰۰ نیروی متخصص در پلیس فتا، یادآور شد: از ابتدای سال جاری ۲۵ هزار وقوع جرم در فضای مجازی روی داد که ۱۵ هزار پرونده کشف شد، سه هزار و ۲۲۷ نفر متهم در این رابطه بازداشت شدند.

وی افزود: تهران، خراسان رضوی، فارس و خوزستان به ترتیب بیشترین فراوانی جرم و کیش، لرستان، زنجان، بوشهر و سیستان و بلوچستان کمترین فراوانی جرم را داشتند.

مجید با اشاره به رسیدگی پلیس فتا به ۱۹۱ پرونده در حوزه قمار، متذکر شد: ۲۶ باند درباره پرونده فیشینگ متلاشی، چهار باند در حوزه کپی‌کارت شناسایی و ده پرونده درباره خرید و فروش سوالات امتحانی در سال ۹۸ مورد رسیدگی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا، برداشت اینترنتی، کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت و سرقت داده از جرائم نخست کشور در حوزه فضای سایبر دانست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس