کد خبر 967751
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
اتوبوس درون شهری

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شرکت نفت قرار است به بخش خصوصی که اتوبوس‌های گازی جدید خریداری می‌کند 142 هزار دلار بپردازد، گفت: با این مساله قفل نوسازی اتوبوس‌ها در پایخت باز می‌شود.

به گزارش مشرق، محسن پورسیدآقایی در مراسم رونمایی از اتوبوس و مینی‌بوس‌های پایتخت، اظهار داشت: برخی از خطوط حمل و نقل مسافران در پایتخت فواصل آن کوتاه است و مسافرانش زیاد نیست بنابراین با جایگزین کردن مینی‌بوس به جای اتوبوس می‌توان اقدامات لازم را انجام داد.

وی افزود: مدت زیادی است که در حال بررسی مسیرهای مناسب جهت بکارگیری مینی‌بوس در پایتخت هستیم که بر همین اساس قرار شده اتوبوس‌های قدیمی در بعضی از خطوط جمع و مینی‌بوس جایگزین آن شود که در برنامه پنج‌ساله نیز مشخص کرده‌ایم کدام خطوط اتوبوس باید به خط مینی‌بوس تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه وزارت کشور یارانه‌ای را در این زمینه اختصاص داده است، گفت: بخش خصوصی از طریق این وام می‌تواند سرمایه‌گذاری لازم را در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی انجام دهد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه برنامه‌ها را تا بهره‌برداری از ۸۰۰ مینی‌بوس در پایتخت ادامه می‌دهیم گفت: نگرانی دودزایی این مینی‌بوس‌ها نیستیم چرا که مجهز به فیلتر دوده‌اند. همچنین برنامه‌ها به صورتی مدنظر قرار گرفته که خودروهایی که موتور دیزل دارند مجهز به فیلتر دوده باشند.

وی عنوان کرد: برنامه‌هایی در دستور کار داریم که سایر اتوبوس‌های فعلی (BRT) را مجهز به فیلتر دوده کنیم.

پورسیدآقایی گفت: بر همین اساس تعداد زیادی اتوبوس تا نیمه دوم سال فیلتر دوده برای آنها نصب می‌شود البته این موضوع را به خود شرکت‌های سازنده اتوبوس‌ها واگذار کرده‌ایم که شائبه‌ای درمورد اینکه نصب این فیلترها منجر به خرابی اتوبوس می‌شود را شاهد نباشیم.

وی گفت: با پیگیری‌هایی که انجام گرفته و گزارشات مفصلی که ارائه شده میزان صرفه‌جویی حاصل از سوخت اتوبوس‌هایی که نوسازی می‌شوند برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده خواهد شد.

معاون شهردار تهران بیان داشت: بر اساس آنچه به تصویب شورای اقتصاد رسیده شرکت نفت متعهد شده به بخش خصوصی که اتوبوس‌های گازی جدیدی بخرد ۱۴۲ هزار دلار پرداخت کند.

وی گفت: بنابراین قفل نوسازی اتوبوس‌ها با این مصوبه باز خواهد شد و می‌توانیم در آینده شاهد خرید اتوبوس‌های گازی در سطح شهر باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 0
    مینی بوس مفسده داره م همه اینو میدانند اما ظاهرا مسئولین با مفسده های مینی بوس در کشور مشکلی ندارن
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 0
    ضمنا به عقب هم بازنمیگردیم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس