کد خبر 967725
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
کاروان ایران

با توجه به اینکه وزارت ورزش پاداش مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی را پرداخت کرده اما مالیات براین پاداش‌ها مشکل جدی برای روسای فدراسیون‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، اردیبهشت سال گذشته وزارت ورزش و جوانان پاداش مدال‌آوران و قهرمانان را برای طلا، نقره و برنز به ترتیب ۱۸۰، ۶۰ و ۴۰ سکه تعیین کرده بود اما به دلیل بالا رفتن قیمت سکه، وزارت ورزش تصمیم گرفت مبلغ ریالی را پرداخت کند. همین موضوع اعتراض ورزشکاران را به دنبال داشت؛ برخی از آنها مقابل وزارت ورزش تجمع کردند و برخی به نمایندگان مجلس و دفتر مقام معظم رهبری نامه نوشتند تا مشکل پاداش‌ها حل شود.
بیشتر بخوانید:

در حالی که ورزشکاران مدال‌آور بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی انتظار داشتند مراسم تجلیل از قهرمانان اواخر سال ۹۷ برگزار شود، این اتفاق به دلیل عدم تامین منابع و افزایش ناگهانی قیمت سکه رخ نداد. وزارت ورزش بالاخره بعد از مدت‌ها امروز و فردا کردن، در تاریخ ۱۱ خرداد مراسم را برگزار کرد این در حالی است که بخشی از پاداش مدال‌آوران و قهرمانان به حساب فدراسیون‌ها ریخته شده و از روسای فدراسیون‌ها خواسته شده بود تا به این پول دست نزنند. قبل از شروع مراسم نیز وزارت ورزش پاداش مدال‌آوران را به حساب فدراسیون‌ها واریز کرد اما نکته جالب ماجرا بعد از همه این اتفاقات و حواشی، عدم پرداخت پاداش از سوی روسای فدراسیون‌ها به مدال‌آوران است.

برخی از فدراسیون‌ها مانند ووشو، تکواندو، قایقرانی، شمشیربازی و … پاداش مدال‌آوران را به حساب آنها واریز یا به شکل کارت هدیه به ورزشکاران پرداخت کرده‌اند اما برخی از فدراسیون‌ها مانند دوومیدانی و تیراندازی هنوز این پاداش را پرداخت نکرده‌اند و دلیل آن مشخص نیست.

* نگرانی روسای فدراسیون‌ها از مالیات ۱۰ درصدی

علاوه براین، مالیات براین پاداش‌ها نگرانی اصلی روسای فدراسیون‌هاست. در قبال پاداشی که به ورزشکاران داده می‌شود ۱۰ درصد مالیات تعلق می‌گیرد که روسای فدراسیون‌ها در تلاش هستند با پرداخت هدیه قهرمانان، این مالیات را خودشان پرداخت یا با مذاکره با وزارت ورزش راه حلی برای مشکل مالیات پیدا کنند تا پولی از حساب قهرمانان کم نشود.

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی در گفت‌وگو با فارس درباره پرداخت پاداش به قهرمانان و مالیات براین پاداش‌ها، اظهار داشت: من رقم پاداش را به حساب ورزشکاران واریز کردم حالا اگر مالیاتی براین پاداش‌ها تعلق می‌گیرد، فکر می‌کنم باید خودمان پرداخت کنیم.

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در این باره گفت: من از نهادهای مسئول پرسیدم و گفتند پرداخت پاداش به صورت سکه و کارت هدیه شامل مالیات می‌شود. به همین دلیل به وزارت ورزش رفتم و با یکی از معاونان خانم فرامرزیان صحبت کردم.

وی افزود: وزارت ورزش قرار است در جلسه با اداره مالیات این موضوع را بررسی کند. روز چهارشنبه هم با وزیر ورزش جلسه داریم و درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد. ما به ورزشکاران بدهکاریم و این پاداش را پرداخت می‌کنیم اما برای مشکل مالیاتی هم باید راهکاری ارائه شود. وزارت ورزش گفته این مشکل را حل خواهد کرد. از طرفی اعتقاد دارم باید در خصوص پرداخت پاداش برای ورزش‌های پایه ارقام متفاوتی در نظر گرفته شود و در خصوص پاداش معلولان هم باید کارهای کارشناسی صورت بگیرد.

* برنامه وزارت برای حل مشکل مالیات فدراسیون‌ها چیست؟

با توجه به اینکه برخی از فدراسیون‌های ورزشی مدال‌های زیادی در بازی‌های آسیایی داشتند رقم قابل توجهی را باید به صورت مالیات پرداخت کنند که این موضوع برای فدراسیون‌ها آن هم در این شرایط اقتصادی فراهم نیست به همین دلیل وزارت ورزش در جلساتی که با مسئولان مالیاتی کشور دارد در تلاش است این مشکل را حل کند.

بدهی مالیاتی فدراسیون‌های ورزشی به دلیل عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی نیز یکی از مشکلات فدراسیون‌های ورزشی است. با توجه به اینکه ورزش از پرداخت مالیات معاف است باید دید وزارت ورزش چه راهکاری را برای حل این مشکلات ارائه خواهد کرد؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس