لس‌آنجلس تایمز نمایه

محافل رسانه‌ای آمریکا نیز فضاسازی بی‌محتوای دولت این کشور برای متهم‌کردن ایران در ماجرای حمله به نفتکش‌ها را زیر سؤال بردند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

روزنامه لس‌آنجلس تایمز در این‌باره نوشت: واقعیت آن است که دولت ترامپ به دروغ‌گفتن عادت کرده است و هیچ دلیلی برای باورکردن رهبران آمریکایی حتی در یک بحران واقعی نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

بولتون: ایران از توانمندی‌های آمریکا هراسی ندارد


ترامپ پیشتر گفته بود که مخالف جنگ‌های بیشتر در منطقه است. واقعیت آن است که او فاقد کفایت و صلاحیت است و روند اخبار در رسانه‌ها اکنون به‌طور دائمی به ضرر اوست و به همین دلیل علیه ایران دروغ می‌گوید.


نشریه «نیوزویک» نیز در گزارشی با اشاره به فیلم منتشر شده توسط پنتاگون که مقام‌های نظامی و سیاسی آمریکایی با استناد به آن مدعی شده‌اند یک قایق متعلق به گشت دریایی سپاه به کشتی آسیب‌دیده در نتیجه انفجار روز پنجشنبه در دریای عمان نزدیک شده، می‌نویسد: «این ویدئو بسیار مبهم است و واقعاً بسیاری از موارد در آن مشخص نیست. با این حال، مقام‌های نظامی آمریکایی انگشت اتهام را به سوی ایران گرفته‌اند و می‌گویند ایران درصدد پاک‌کردن شواهد دست داشتن خود در آتش‌سوزی کشتی بوده است.


اما کارشناسان مستقل امنیتی می‌گویند این ویدئو مدرک مستدلی درباره نقش ایران در حملات نیست. کارشناسان می‌گویند بازیگران متعدد دیگری در منطقه با انگیزه‌های مختلف برای انجام چنین حملاتی حضور دارند. «آنتونی کوردزمن» تحلیلگر استراتژیک در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل به «نیوزویک» می‌گوید باید پرسید اگر این حمله کار ایران نبوده کار کدام یک از بازیگران بوده است. او می‌گوید: «شما می‌توانید این احتمال را درنظر گیرید که حمله کار داعش بوده است؛ در سوی دیگر عربستان و امارات متحده عربی قرار دارند که از هر اهرمی برای افزایش فشار بر ایران استفاده می‌کنند.»


«ویلیام چرچ» پژوهشگر سابق نظامی شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌گوید: مشخص نیست چرا ایران باید حملات را به کشتی‌های نروژی و ژاپنی انجام دهد که دو کشور از بهترین خریداران نفت ایران هستند. «در دهه‌های اخیر ایران نفت زیادی به این دو کشور صادر کرده است. چرا باید علیه آنان این کار را انجام دهد؟»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خیسه خال IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    2 0
    ترامپ کم دارد که در مقابل ایران کم می آورد وقتی دستورکتبی را امضا می کند ناشیانه آن را به رسانه ها نشان می دهد فکر می کند امضا بزرگ زدن پای دستورها بزرگی می آورد !!
  • مریم IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 0
    مرگ بر امریکا و‌اسرائیل و‌همه وطن فروشان نوکر صفت درود برشهیدان
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 0
    دروغ های ترامپ برای همه واضح بود ولی قبلا وعده های دولتمردان ما به کمک پیشرفت سیاستهای امریکایی ها اومد که الان دیگه دست دولتی ها برای مردم رو شده.در واقع دروغ اصلی را روحانی گفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس