کد خبر 967333
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
ترامپ آبه

رئیس جمهور آمریکا جامعه ایران و جمهوری اسلامی را نمی‌شناسد که وعده عدم براندازی را به‌عنوان پیشنهاد برای مذاکره مطرح می‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه آرمان در یادداشتی نوشت: بنابر اخبار علنی نخست‌وزیر ژاپن با دستانی خالی تهران را ترک کرد، علتش هم روشن است؛ او با دستانی خالی آمده بود! ظاهراً وی تصور کرده بود که پیام رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه قصد تغییر رژیم ایران را ندارد سخن مهم و صادقانه‌ای است و ایران از آن استقبال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

رهاورد سفر ماس و آبه

شکست آمریکا در نمایش فریب


اگر واقع ماجرا این باشد باید از آقای شینزو آبه و مشاورانش تعجب کرد. تمایل قاطعانه ایران در هر مذاکره‌ای لغو تحریم‌ها یا بی‌اثر کردن آنهاست. در موارد دیگر نه می‌شود روی سخنان و حتی قرارهای ترامپ تکیه کرد و نه جمهوری اسلامی در وضعیتی قرار دارد که عدم قصد براندازی او مسئولان ایرانی را متقاعد به مذاکره کند. به نظر می‌رسد نه تنها ترامپ بلکه امثال آقای آبه هم شناخت و دریافت درست و همه‌جانبه‌ای نسبت به جمهوری اسلامی و حتی جامعه ایرانی ندارند.


وقتی رئیس جمهور آمریکا اعلام می‌کند هر هفته در ایران شورش است و مردم برای خرید یک قرص نان مشکل دارند و تحریم‌های آمریکا در عقب‌نشینی از عملکرد تهران در منطقه موثر بوده طبیعی است که عدم تمایل برای براندازی را امتیاز مهمی بداند و حتی برای ابلاغ آن به سفر متحد خود به ایران رضایت دهد. باید دید این مقدار از ناآگاهی از شرایط کشور ما چگونه به وجود آمده است؟ البته بخشی از اظهارات مقامات آمریکایی جنگ روانی است ولی نمی‌توان از لابی‌های قدرتمند اسرائیل و عربستان صرف‌نظر کرد و افزون بر آن نباید از القائات مکرر و برنامه‌ریزی‌شده گروه‌هایی مثل گروه رجوی و تمام کسانی که نانشان در گرو خصومت آمریکا با ایران است، غفلت نمود.

اخیراً در خبرها آمده بود که وزارت خارجه آمریکا پس از آگاهی از خلاف‌نمایی عاملان یک پروژه به نام مقابله با تبلیغات سیاسی جمهوری اسلامی بودجه خود به آنان را قطع کرده است. این خبرها در کنار روئیدن قارچ‌گونه شبکه‌ها، سایت‌ها و کانال‌های ضد ایرانی برانداز نشان می‌دهد که تمرکز آمریکا روی فشار حداکثری به ایران، فرصت‌طلبان بسیاری را بسیج کرده و قطعاً آنان مایل نیستند سفره پهن شده برچیده شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس