کد خبر 967630
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
کودک آزاری نمایه

مدیرکل بهزیستی اصفهان گفت: سرپرستی کودکی که توسط ناپدری و مادرش مورد آزار جسمی قرار گرفته بود بسته به نظر قاضی پرونده به خویشاوندان دارای صلاحیت یا بهزیستی سپرده می شود.

به گزارش مشرق، مرضیه فرشاد، با اشاره به اینکه در روزهای اخیر دو مورد کودک آزاری در استان اصفهان گزارش شده است، اظهار داشت: در روزهای گذشته یک مورد کودک آزاری در اردستان توسط همسایگان به اورژانس اجتماعی ۱۲۳ گزارش شده بود که موضوع مورد بررسی قرار گرفته و تأیید شد.

بیشتر بخوانید:

صدور حکم جلب نامادری کودک آزار +عکس

وی با بیان اینکه کودک توسط ناپدری و مادر خود مورد آزار و اذیت جسمی قرار گرفته و صدماتی به ریه وی وارد شده است، ابراز داشت: این کودک در حال حاضر در بیمارستان بستری است و تحت درمان قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: وضعیت سرپرستی کودک پس از ترخیص از بیمارستان بسته به نظر قاضی پرونده است و در صورتی که امکان سپردن کودک به بستگان وجود نداشته باشد وی در بهزیستی نگهداری می‌شود.

کودک آزاری منجر به فوت در اصفهان

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته گزارشی از یک مورد کودک آزاری منجر به فوت کودکی در اصفهان نیز داشتیم، تصریح کرد: باید به این نکته اشاره کنم که امروز شاهد اعتماد مردم به اورژانس اجتماعی بهزیستی هستیم به نوعی که حساسیت دوستان، آشنایان، همسایگان در بسیاری از موارد جان کودکانی که مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند را نجات داده است اما این روند باید تقویت شود.

فرشاد با اشاره به اینکه مردم باید به موضوعات اجتماعی پیرامون خود حساس باشند، گفت: ممکن است صدای جیغ و گریه مکرر کودکی در خیابان یا در منزلی نیازمند توجه ما باشد تا از بروز فاجعه‌ای جلوگیری به عمل آید.

وی با بیان اینکه بهزیستی در هیچ موردی معطل حکم قضائی نمی‌ماند، ابراز داشت: به طور مثال در موارد اطلاعی به اورژانس اجتماعی که جان کودک در خطر است، این نهاد با اطلاع سریع به کلانتری‌ها همزمان با دستگاه انتظامی وارد مداخله می‌شود.

تعداد کودکان بد سرپرست در شیرخوارگاه‌ها بیش از کودکان بی سرپرست است

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه گاه تعداد کودکان بد سرپرست در شیرخوارگاه‌ها بیش از کودکان بی سرپرست است، تاکید کرد: فرایند واگذاری این کودکان به افراد متقاضی فرزندخواندگی به مراتب سخت‌تر از کودکان بی‌سرپرست است.

طرح واگذاری امین موقت کودکان

وی با اشاره به طرح واگذاری امین موقت کودکان گفت: در این طرح نوزادانی که در آینده امکان بازگشت والدینشان وجود دارد اما در شرایط فعلی این والدین صلاحیت نگهداری از آنها را به هر دلیلی مانند حضور در زندان ندارند، به خانواده‌های دیگر واگذار می‌شوند.

فرشاد تاکید کرد: در صورت حضور این کودکان در شیرخوارگاه یا مراکز بهزیستی تنها امکان مراقبت جسمی از آنها مهیا بود اما با این طرح امنیت اجتماعی کودکان با حضور در کانون خانواده تأمین می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    5 0
    وجدانا اون کودک ازار رادر ملا عام اعدام کنید
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    4 0
    تو بهزیستی بدتر یه مشت مفت خور عوضی یه سر به این مجموعه ها بزنید من لباس بردم برای کودکان تو همین بهزیستی اصفهان هفته بعد رفتم لباس تو تن بچه ها نبود اسباب بازی ها هم نبود مشرق منتشر کن این فرشاده بدونه خودش و کارمنداش عوضی تر از اون ناپدرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس