کد خبر 1003157
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
نوجوان ۱۲ ساله

نوجوان ۱۲ ساله‌ای که با پیکری خونین و زخمی از اتاق وحشت گریخته بود، در حالی به پلیس و دستگاه قضایی پناه آورد که مدعی بود پدرش به خاطر کباب خوری او را به این حال و روز انداخته است!

به گزارش مشرق، پرونده این حادثه هولناک از سی ام شهریور زمانی روی میز قاضی شعبه ۲۳۲ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گشوده شد که نوجوان ۱۲ ساله‌ای وحشت زده و هراسان خود را به کلانتری آبکوه رساند و به افسر نگهبان گفت: در منزل مادربزرگم مهمان بودیم که مشخص شد شیر آب منزل آن‌ها خراب شده است. در این لحظه پدرم به من گفت به مغازه ابزارفروشی بروم و آچار را برای تعمیر شیر آب بیاورم. اما هنگام بازگشت از مغازه و در مسیر، یکی از بستگان نزدیکم که همراهم بود از من خواست با هم به کبابی برویم و کباب بخوریم! من هم پذیرفتم، اما وقتی به منزل رسیدم پدرم با چوب و شیلنگ به جانم افتاد و مرا خیلی کتک زد! او سپس دستان مرا با طناب بست و داخل همان اتاق زندانی کرد.

بیشتر بخوانید:

ماجرای جسدی در کانال آب

من که به شدت ترسیده بودم دوباره به سراغم بیاید به هر سختی بود رشته طناب را باز کردم و از پنجره اتاق گریختم تا خودم را به کلانتری برسانم!  در پی ادعاهای این نوجوان و آثار وحشتناک شکنجه و کودک آزاری که بر پیکر وی نمایان بود، نیروهای انتظامی با دستور سرگرد محمدی (رئیس کلانتری آبکوه) بلافاصله با مددکاران اجتماعی بهزیستی تماس گرفتند. دقایقی بعد گشت سیار مددکاران اورژانس اجتماعی خود را به کلانتری رساندند و به بررسی موضوع پرداختند. آثار هولناک ضربات شیلنگ بر پیکر این نوجوان و کبودی‌های سر و صورتش حکایت از یک کودک آزاری وحشتناک داشت. کارشناس اورژانس اجتماعی (۱۲۳) در گزارش خود نوشت: طی مصاحبه با کودک مذکور که «الف- و» نام دارد مشخص شد او دو روز قبل توسط پدرش با چوب و لوله مورد کتک کاری قرار گرفته است به طوری که آثار آن در سر و صورت و اندام‌های مختلف وی به وضوح نمایان است. در این گزارش آمده است، این نوجوان به همراه یکی از بستگانش ۱۰ هزار تومان شام تهیه کرده اند و پدر وی با تصور این که پول را بدون اجازه از مغازه برداشته است به مدت دو روز او را به میله آهنی بسته و زندانی کرده بود که وی توانسته دست خود را باز و فرار کند!

گزارش ها حاکی است، در پی اظهارنظرهای کارشناسی، بلافاصله ماموران انتظامی مراتب را به معاون دادستان مرکز خراسان رضوی اطلاع دادند. دقایقی بعد با صدور دستوری از سوی قاضی سیدجواد حسینی، اقدامات لازم برای مداوای کودک مذکور و همچنین انتقال وی به یکی از مراکز بهزیستی صورت گرفت و بدین ترتیب پرونده کودک آزاری در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مطرح شد. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و همچنین حساسیت قانون به کودکان، این پرونده حساس به شعبه ۲۳۲ دادسرای عمومی و انقلاب ارجاع شد و توسط قاضی فرهمند نیا مورد رسیدگی قرار گرفت.

شواهد و دلایل موجود حکایت از کودک آزاری دلخراشی داشت که انگشت اتهام را به سوی پدر کودک نشانه می‌رفت به همین دلیل ابتدا قاضی فرهمندنیا با صدور دستورات ویژه و محرمانه‌ای از نیروهای انتظامی خواست به بررسی‌های غیرمحسوس درباره این ماجرای تلخ بپردازند و کودک نیز به پزشکی قانونی معرفی شود. پس از انجام تحقیقات مقدماتی، مادر این کودک نیز به عنوان مطلع در شعبه ۲۳۲ حضور یافت و به قاضی پرونده گفت: جمعه هفته قبل در منزل پدری همسرم بودیم که لوله آب آن‌ها خراب شد و پسرم به همراه یکی از بستگان نزدیک برای آوردن ابزار از مغازه بیرون رفت، اما او از دخل مغازه پول برداشته بود و کباب خورده بودند که همسرم به او سیلی زد و پسرم را به درون اتاق برد تا تنبیه کند که بعد هم فرزندم از داخل اتاق فرار کرده و به کلانتری رفته بود!

این گزارش حاکی است، پدر ۴۰ ساله این نوجوان نیز که به اتهام ایراد صدمه عمدی و کودک آزاری از سوی مقام قضایی به دادسرا احضار شده بود، در تشریح این ماجرا گفت: من بین مردم فردی آبرودار هستم، اما پسرم چند بار از مغازه و منزل سرقت کرده بود، او را بارها سرزنش کردم که با دوستان ناباب معاشرت نکند! من او را به خاطر مبلغی که برداشته بود تنبیه کردم، اما نه به آن صورت که یک روز در بیمارستان شهید هاشمی نژاد بستری شود، من ضربه‌ای به سروصورت و شکم او نزدم! کسانی پسرم را به این روز انداخته اند که احتمالا قصد داشته اند از او زورگیری کنند!

 قاضی فرهمندنیا که اظهارات این مرد را با توجه به شواهد و دلایل مستند موجود و همچنین اظهارات مطلعان و شهود منطبق با حقیقت ماجرا نمی‌دید، قرار وثیقه سنگینی را برای متهم تعیین کرد که مرد ۴۰ ساله با سپردن وثیقه به دادسرا تا زمان محاکمه آزاد شد، اما کودک مذکور همچنان در یکی از مراکز بهزیستی نگهداری می‌شود. در همین باره قاضی شعبه ۲۳۲ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد برخی کودک آزاری‌ها در جامعه را ناشی از جهل به قانون یا آشنا نبودن با علوم روان پزشکی و روان شناسی دانست و  گفت: برخی پرونده‌های کودک آزاری نیز ناشی از فقر فرهنگی و متاثر از محیط‌های جغرافیایی و به ویژه حاشیه نشینی است. قاضی فرهمندنیا با اشاره به این که هم اکنون مشاوران و مددکاران اجتماعی در کلانتری‌ها و مدارس حضور دارند، به خانواده‌ها توصیه کرد در صورت بروز مشکلات اخلاقی یا اجتماعی در خانواده به متخصصان و مشاوران مربوط مراجعه کنند و از تنبیه بدنی فرزندان خود بپرهیزند چرا که قانون گذار مجازات‌های سنگینی را برای این گونه جرایم تعیین کرده است. این مقام قضایی با اشاره به مواد قانونی حمایت از کودکان تصریح کرد: علاوه بر مجازات‌های قانونی و با نظر دادستان حتی قانون عزل، ولی قهری را نیز پیش بینی کرده است که در موارد خاص، سرپرستی فرزند به افراد دیگر واگذار می‌شود بنابراین خانواده‌ها باید با آگاهی کامل به قوانین جامعه از تنبیه بدنی فرزندان خودداری کنند چرا که تنبیهات وحشتناکی که به طور مثال در این پرونده رخ داده است، عواقب جبران ناپذیری را برای کودک و فرجام تلخی را برای ضارب در پی دارد.

قاضی فرهمندنیا در پایان تاکید کرد:این پرونده هنوز در مرحله دادرسی است و پس از تکمیل تحقیقات به دادگاه ارجاع خواهد شد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    23 6
    کسی که نمی تونه به اعصابش مسلط باشه یا تو خودش نمی بینه که بتونه یه فرزند خوب و سالم تحویل جامعه بده نباید بچه دار بشه همین و بس هرکس حرف دیگه ای بزنه چرت می گه
  • IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    23 4
    همچبن پدر ومادرهایی لای جرز دبوار باید بذارنشون که نوجوان وپاره تنشان را این جوری مثلا میخواهند ادب کنند-حیف اسم پدر که یدک می کشند که غرور بچه را له میکنند!!
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    6 2
    اظهارات انتهای گزارش بسیار آموزنده می باشد و نقش مهمی در کاهش جرائم دارد .
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    4 10
    البته به نظر منم پسره دستش کجه وگرنه هیچ پدر مادری بی دلیل بچشونو تنبیه نمی کنن البته بدینش به بهزیستی هم پدر و مادر رو از شر اون بچه راحت کنید هم اون بچه رو دولت تربیت کنه ببینیم چی بلده
  • بهزاد IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    17 1
    ایشالا به حق امام حسین یک روز هم عاملین پنهان این دست قضایا که وضعیت اقتصادی و معیشت مردم رو نابود کردن که یک پدر بخاطر چند هزار تومن از سر نداری بچشو کبود کنه در محکمه رو جزا سزای اعمالشون رو ببینن.
    • ن IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      7 0
      الهی آمین
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    4 5
    بچه مقصر بوده ؛هرچند این رفتار پدر خیلی زننده وناجوانمردانه هست؛درحالیکه این رفتار زشت شما در صدور قرار برای پدر یه خانواده اصلا اسلامی نیست و از کار پدر زشت تره!همینکه بچه رو جدا کردید کافیه واینجوری خانواده هارو متلاشی میکنید!
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    7 3
    باید یک قانونی باشه افراد روانی و کودک آزار را عقیم کنند.
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      4 6
      میشه تو رو عقیم کنند هم از لحاظ زبانی هم عملکردی ,بلکم خفه بشی!
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    4 2
    به نظر من این پدر بیشتر نگران اینده فرزندش بوده است که با هر کسی نگردد وباید از پدر تعهد گرفت وبچه را به خانواده برگرداند وچند جلسه هم پدر وهم بچه را به روانپزشک ارجاع داد
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    3 1
    به نظرم کودک کار بدی کرده به دادسرا رفنه چون دادگاه چه کمکی میکنه جز نراشیدن خرج اضافه و رو در رو قرار دادن پدر و با پسر
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    4 2
    پسر دزد بوده پدر هم بیرحم هر دو مقصرند پسر نباید به دادسرا میرف باید به نزد ریش سفیدهای خانواده میرف
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    1 1
    دادگاه باید برای دزدی پسر هم جرمی قائل میشد و برای بیرحمی و کودک آزاری پدر هم حکمی داده بشه تا هردو عواقب رفتارهای بدشان را ببینند و درسی برای دیگران باشد .
  • نگار IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    0 3
    چه بچه زرنگی بوده. آفرین.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    0 0
    مردم حسرت بچه رو میخورن این مردک اونوقت...
  • م IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    0 0
    به نظر من .اول که دوازده سال سن کمی هس تو این سن بچه ها عاشق شکمشون هستن .یادمون نره که نادون هست .کسی که پول هم برداشته غذایی خورده نباید اینجوری ازار ببینه.بچه ایی که دزدی هم بکنه مقصر پدر ومادر هستن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس