یمن (1).jpg

رزمندگان یمنی عملیات جدیدی و گسترده ای را علیه مواضع مزدوران وابسته به ائتلاف در دو بخش از استان ضالع آغاز کردند.

به گزارش مشرق، از حومه غربی شهر «قعطبه» در مرکز استان ضالع خبر می‌رسد، نیروهای یمنی عملیاتی را علیه نیروهای ائتلاف آغاز کردند و با شکستن خطوط دفاعی آنان موفق شدند چند ارتفاع و مقر نظامی را از اشغال خارج و به کنترل دربیاورند.

خبرها حاکیست، دهها تن از نیروهای ائتلاف در جریان درگیری‌ها در حومه غربی شهر «قعطبه» کشته و زخمی شدند؛ در لیست کشته شدگان نام چند فرمانده میدانی ارشد نیروهای ائتلاف دیده می‌شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، سرهنگ ناجی حسین السلامی مسئول تیپ ۳۰ زرهی و سرهنگ صالح علی البسیسی فرمانده جبهه «شخب» از جمله فرماندهان ارشد میدانی به شمار می آیند که در جریان درگیری به هلاکت رسیدند.

نیروهای یمنی در این عملیات مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی را به غنیمت گرفتند؛ رزمندگان یمنی با شلیک موشک‌های حرارتی هم موفق شدند ۳ خودروی نظامی حامل نیروهای ائتلاف را هدف قرار دهند و منهدم کنند.

اعلام الحربی

یگان موشکی جبهه مقاومت انصارالله نیز پس از رصدهای دقیق میدانی، مواضع نیروهای ائتلاف را در پایگاه نظامی «الصدرین» در حومه شمال شرق قعطبه با شلیک موشک «زلزال ۱» هدف قرار داد و خسارت‌های زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد کرد.

در حال حاضر، نیروهای ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی مواضع را در حومه غربی شهر قعطبه تثبیت کرده اند و به این محور اشراف کامل دارند و ضد حملات نیروهای ائتلاف برای اشغال مجدد برخی مناطق نتیجه‌ای نداده است.

نباید فراموش کرد اگر نیروهای یمنی کنترل «قعطبه» را در دست گیرند، سایر مناطق تحت اشغال نیروهای ائتلاف در استان ضالع یکی پس از دیگری سقوط خواهند کرد و راه به سمت استان‌های جنوبی باز می‌شود.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیروهای یمنی در بخش «الاررق» در جنوب استان الضالع از سر گرفته شده و تاکنون چند منطقه و مقر از اشغال نیروهای ائتلاف خارج شده و به کنترل درآمده است.

به گزارش مشرق، از بخش «مریس» در شمال استان ضالع یمن خبر می‌رسد، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته‌های دفاع مردمی، عملیاتی را از دو محور علیه مواضع نیروهای تحت فرمان ائتلاف انجام دادند.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات میدانی را در این محور دنبال می‌کند به مشرق اعلام کرد: رزمندگان یمنی در حملات غافلگیرانه در این محور موفق شدند شماری از نیروهای ائتلاف را کشته و زخمی کنند.

اعلام الحربی

این منبع میدانی با بیان اینکه سایر نیروهای مزدور پس از متحمل شدن ضربات مهلک از منطقه عقب نشینی کردند، گفت: نیروهای یمنی در جریان درگیری‌ها خسارت‌های سنگینی به نیروهای ائتلاف وارد کردند.

وی افزود: اگر نیروهای ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی بتوانند بخش «مریس» را به طور کامل به کنترل دربیاورند، نیروهای ائتلاف از محور شمالی در شهر راهبردی و بسیار مهم «قعطبه» محاصره می‌شوند.

این منبع میدانی تصریح کرد: اگر نیروهای ائتلاف از محور شمالی محاصره شوند این شهر از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می‌شود و ضربه سنگینی به آنان وارد می‌آید و معادلات در جنوب یمن ۱۸۰ درجه تغییر می‌کند.

استان ضالع در جنوب یمن واقع شده و شامل بخش‌های «الأزارق، جبن، جحاف، الحشاء، الحصین، دمت، الشعیب، الضالع، قعطبة» دارد؛ حدود ۴۰ درصد از استان ضالع شامل مناطق مرکزی و جنوب شرقی و جنوب غربی در اشغال نیروهای ائتلاف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AE ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    18 17
    هر روز دو تا خبر این مدلی میزارید ولی نقشه و واقعیت ها یه چیز دیگه میگه. خدا شما و اون ملت گشنه رو شفا بده
    • SE ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      9 29
      من چند وقتی هست نظرات برخی کاربران درباره اخبار یمن می خونم که تابلو دارن مغرضانه می نویسن و مدام میگن که قسمت سبزها داره کمتر میشه. من سال 97 یادم وقتی نیروهای ائتلاف تو جنوب غرب یمن پیشروی کردن، مشرق نقشه ها کامل اصلاح و قرمز کرد. اخبار چند ماه اخیر همینجا خوندم و اتفاق خاصی نیفتاده اما مزدوران سعودی اینجا بد داره میسوزن و چرت و پرت می نویسن.
    • حقیقت IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      11 8
      اگه بقول شما ملت گشنه هستند باید بگی خدا شما را سیرکن نه اینکه شفا بدهد ابلهههههه
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      5 4
      بذجوری دارید میسوزید. ی هزمانی جفتک میزذید که کاربشاراسدو سوریه همین روزا تمومه.اما نتیجه رو خدابرعکس کرد .بسوزیدو مطمئن باشید بیت العنکبون اهون البیوته .انشائ الله بزودی مجاهدین یمن برابلیس مثلث شوم عربی عبری غربی پیروز خاهدشد.این وعده الهیس
  • وطن دوست IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    10 8
    ملعون خدا ترا شفا بده اگر تو گشنه نیستی حتما از تفاله بن سلمان و ترامپ هر روز می خوری که تو تفاله انها گوشت خوک هم هست که این قدر بی ناموس شدی درود بر رزمندگان یمنی مرگ و ننگ دنیا و اخرت بر دشمنان انها باد
  • یمنی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    6 4
    لعنت و مرگ بر منافقان و مستکبران و حرومزاده های طرفدار آل یهود و آمریکا و درود خدا بر بندگان خوبش مثل همین گشنه های یمنی درود خدا بر آنها و تف بر روی کثیف خوک های شکم کنده تهی مغز به خصوص اینها که کینه شان را در این یاوه هاشون نشان دادند
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    6 3
    اگر انصارالله ‌وارتش.یمن. برحمله پهبادی وموشکی. روی مواضع. دشمن. ادامه بدهد. وهمجنین بتواند سامانه ضد هوایی پیشرفته. بدست بیاورد. میتوانند .نیروی.هوایی دشمن. ازکار انداخته.وسرزمین های اشغال شده یکی بعدازدیگری آزاد نمایند..به امید پیروزی. نهایی انصارالله. ومردم مقاوم. ودلیر یمن
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    1 2
    یا غالب
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    1 6
    یا غیاث المستغیثین
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    2 6
    این که مشرق اخبار جبهه مقاومت را مرتب منعکس می کند و نقشه های واضح از موقعیت ها ارائه می دهد جای تقدیر است .
  • RO ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    1 1
    همین ملت گشنه. نزدیک به پنج سال. که متجاوزین چند مللیتی را متوقف کرده اند‌ متجاوزینی که میخواستند یک هفته کار انصارالله راتمام کنند.بعد این گشنگی راچه کسانی برملت یمن تحمیل کرده.اند.اگر وجدان داری تحقیق کن د

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس