lvl2k20190530050204.jpg

ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی تمامی امکانات خود را برای حفظ مناطق اشغالی در استان ضالع در جنوب یمن بسیج کرده است.

به گزارش مشرق، از استان ضالع در جنوب یمن خبر می‌رسد، درگیری‌ها میان رزمندگان یمنی و نیروهای ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در حومه غربی شهر راهبردی «قعطبه» همچنان ادامه دارد.

نیروهای یمنی در جریان درگیری‌ها موفق شدند شماری از نیروهای ائتلاف را از پای درآورند که نام چند فرمانده میدانی از جمله «عبدالله محمد قاسم عبید و ریاض یحیی المحلنی» در لیست کشته شدگان دیده می‌شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، «شلال الشوبجی»، فرمانده سابق بندر عدن در جریان درگیری‌ها به هلاکت رسید؛ وی در روزهای اخیر مسئولیت متوقف کردن پیشروی‌های نیروهای یمنی را در استان ضالع برعهده گرفته بود.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: اماراتی‌ها این فرمانده میدانی را به استان ضالع اعزام کرده بودند و امید زیادی داشتند که با حضور وی در میدان نبرد از پیشروی نیروهای یمنی جلوگیری شود.

این منبع میدانی با بیان اینکه ائتلاف به سرکردگی اماراتی و عربستانی‌ها نیرو و تجهیزات نظامی زیادی را وارد شهر قعطبه کرده است، گفت: نیروهای ائتلاف با پشتیبانی جنگنده‌ها درصدد هستند نیروهای یمنی را از محور غربی شهر قعطبه دور کنند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای ائتلاف در جریان درگیری‌های روزهای گذشته توانستند برخی مناطق را در حومه غرب و شمال غرب شهر قطعبه از کنترل نیروهای یمنی خارج کنند و دوباره به اشغال درآورند.

به گزارش مشرق، مناطق «نقیل الشیم، قردح»، پایگاه نظامی «العله» و کوه «حمر» از جمله نقاطی در حومه شهر قعطبه به شمار می آیند که در روزهای گذشته به اشغال نیروهای ائتلاف درآمدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ائتلاف در روزهای گذشته حملاتی را علیه رزمندگان یمنی در منطقه و کوه «خشب» انجام دادند اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده اند و درگیری‌ها همچنان میان طرفین ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، ائتلاف در عملیات علیه رزمندگان یمنی در منطقه و کوه خشب از نیروهای گروه به اصطلاح «مقاومت، مقاومت مریس، توپخانه تیپ ۸۳ و تیپ چهارم» استفاده کرده که راهی به جایی نبرده است.

ائتلاف غربی - عربی -صهیونیستی خوب می‌داند اگر نیروهای یمنی کنترل بخش و شهر راهبردی قعطبه را در دست گیرند راه برای پیشروی به سمت استان لحج باز می‌شود و استان عدن (مهم‌ترین پایگاه ائتلاف) در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد.

برخی منابع میدانی اعلام کرده اند، افزایش فشار نیروهای یمنی در استان ضالع در نهایت باعث می‌شود ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی شمار قابل توجهی از نیروهای خود را از نوار ساحلی استان الحدیده به سمت استان عدن انتقال دهد تا از سقوط دومینوار مناطق اشغالی جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، اگر ائتلاف بخشی از نیروهای خود را از سواحل غربی به جنوب یمن اعزام کند یک فرصت مناسب برای رزمندگان یمنی مهیا می‌شود تا مناطق اشغالی را نوار ساحلی استان الحدیده پاکسازی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • DE ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    63 14
    این ها به معنای واقعی با پای برهنه جنگ میکنن خدایا خودت کمکشون کن
  • NL ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    30 3
    یمن پیروز است
  • یک ایرانی IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    32 6
    خداوند نظر رحمتش را بر ملتی بیشتر کند که با پای برهنه ،برای حق خود میجنگند.برای پیروزی کامل برادرانمان در یمن ،صلوات.
  • سید رضا IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    27 4
    این یمنی های انقلابی پابرهنه ؛ نفس شیوخ اشرافی نوکرصفت را بریده اند !!
  • DE ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    34 6
    آیا واقعا این سرباز عکس گزارش شما پابرهنه است؟ اگر چنین مطلبی صحت داشته باشد، حتم داشته باشید که بزودی جبهه پیروز میشود. پابرهنه ها، همیشه در تاریخ پیروز شده اند، همیشه.
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    20 1
    برای مبارزان یمنی دعا می کنیم. مزدوری اجانب آخر ندارد. درود بر انصار الله و کمیته های مردمی یمن.
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
    25 0
    مرحبا به غیرت وشجاعت..مردم.یمن وجبهه.مقاومت. که باتمام.محدودیت. درمقابل دشمن.تابه.دندان مسلح..جانانه.مقاومت میکنند.شجاعت راباید.ازآنها آموخت
  • آرین کریمی IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
    1 0
    این است نشانه آخرالزمان جنگ یمن انقلاب پابرهنه ها. بنده برای جنگیدن در یمن حاضروآماده ام فقط نمیدونم چطور باید رفت به یمن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس