يمن (3).jpg

فتح شهر قعطبه مقدمه پاکسازی استان های اشغالی جنوب یمن است و به نتیجه رسیدن این عملیات سخت ترین ضربه را به نیروهای ائتلاف در نبرد ۵ سال گذشته وارد می کند.

سرویس جهان مشرق؛ نیروهای ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی یمن از دو ماه قبل عملیات هوشمندانه را برای بازپس گیری مناطق اشغالی استان ضالع انجام دادند و تاکنون مساحت پاکسازی شده را به بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع رسانده‌اند.

رسیدن نیروهای یمنی به پشت دروازه‌های شهر استراتژیک «قطعبه» که از مهم‌ترین بخش‌های استان ضالع است یکی از پیروزی‌های چشمگیر در روزهای گذشته به شمار می‌آید که نیروهای تحت فرمان ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی را به شدت نگران کرده است.

«قعطبه»، قلب استان ضالع محسوب می‌شود و اگر نیروهای ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی بتوانند کنترل این شهر را در دست گیرند و نیروهای ائتلاف را عقب برانند، راه برای بازپس گیری سایر نقاط اشغالی باز خواهد شد.

اعلام الحربی

به گزارش مشرق، جاده ارتباطی که حومه شمالی بخش «مریس» را به بخش‌های جنوبی و جنوب شرقی از جمله «الحصین، جحاف و الارزق» متصل می‌کند از شهر قعطبه می‌گذرد و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

رسیدن نیروهای یمنی به پشت دروازه‌های شهر قعطبه باعث شده ارتباط نیروهای ائتلاف از بخش «مریس» با مناطق جنوبی با مشکل جدی روبه رو شود و کار را برای آنان در این محور گره زده است.

ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی خوب می‌داند اگر شهر راهبردی «قعطبه» به کنترل نیروهای یمنی درآید سایر مناطق اشغالی یکی پس از دیگری سقوط خواهند کرد و به همین دلیل تجهیزات نظامی زیادی را برای حفظ این شهر وارد کرده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، فرماندهان نیروهای ارتش و جبهه مقاومت انصارالله در تلاش هستند با پاکسازی شهر قعطبه که غده سرطانی در جنوب یمن به شمار می‌آید راه را برای پاکسازی کامل استان ضالع و استان‌های «لحج و ابین» هموار کنند.

در حال حاضر، پاکسازی استان‌های «لحج و ابین» به عنوان راهبرد اتاق عملیات ارتش و مقاومت انصارالله در آینده محسوب می‌شود و اگر این برنامه ریزی ها به نتیجه برسد نیروهای یمن به خلیج عدن خواهند رسید.

رسیدن نیروهای یمنی به خلیج عدن به معنای قطع ارتباط نیروهای ائتلاف از استان‌های جنوب غرب (تعز، الحدیده و عدن) با مناطق جنوب شرقی (استان شبوه) است و این موضوع اهمیت فعلی عملیات را در شهر قعطبه نشان می‌دهد.

اعلام الحربی

اتاق عملیات مشترک فرماندهی ارتش و جبهه مقاومت انصارالله یمن برای دست یابی به این هدف مهم می‌تواند از دو گزینه در دسترس استفاده کند تا سخت‌ترین ضربه را به نیروهای ائتلاف در نبرد ۵ سال گذشته وارد کند؛ این دو گزینه به شرح ذیل است:

محور اول: نیروهای یمنی پس از پاکسازی استان ضالع می‌توانند از سمت جنوب شرق (فلش شماره یک در نقشه میدانی) به پیشروی‌ها ادامه دهند و از دو محور جداگانه وارد استان‌های لحج و ابین شوند و خود را به خلیج عدن برسانند و ارتباط نیروهای ائتلاف را جنوب غرب به سمت جنوب شرق یمن قطع کنند.

محور دوم: نیروهای ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی پس از پاکسازی استان ضالع می‌توانند از محور جنوبی (فلش شماره ۲ در نقشه میدانی) پیشروی کنند و مناطق شرقی استان لحج (حبیلین، الحوطه و پایگاه نظامی العند) را از اشغال خارج کنند تا رسیدن به استان عدن و قطع ارتباط نیروهای ائتلاف ممکن شود.

نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته‌های دفاع مردمی پس از پاکسازی کامل استان ضالع می‌توانند محور دیگری را به صورت همزمان برای ادامه پیشروی‌های انتخاب و از شمال شرق استان لحج به سمت جنوب استان «البیضاء» حرکت کنند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

اگر نیروهای یمنی این محور را برای پیشروی در اولویت قرار دهند و به موفقیت دست یابند، نیروهای ائتلاف در جنوب استان البیضاء به محاصره در خواهند آمد و مناطق اشغالی در این بخش در کمترین زمان ممکن سقوط خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    86 8
    الحمدالله
  • IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    11 27
    مشرق ما اطلاعات دقیقی از وضعیت یمن نداریم ولی دو دو تا چهار تا میگه اگر در منطقه حیس و خوخه عملیات داشته باشند هم آسان تر است هم الحدیده تقویت میشه و سواحل آزاد میشه و تدارکات رساندن به این مناطق هم در روی کاغذ راحتره البته خوشحال میشیم اگر اطلاعات ما ناقص است توجیه بشیم
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      2 5
      حملات شبانه محدود مستمر و در تمامی خطوط تماس برای نابودی قدرت تصمیم گیری از متجاوزین تنها راهکار است
  • یک ایرانی IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    68 6
    انشالله که خدا کمکشون میکنه.ما هم براشون دعا میکنیم.
  • یک ایرانی IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    50 5
    انشالله که خدا کمکشون میکنه.ما هم براشون دعا میکنیم.
  • IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    33 5
    مرحبا
  • aras NL ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    39 18
    یمنی ها دارن کاری انجام میدن که ایران تو جنگ 8 ساله انجام نداد اینکه بعد از 4 ساله فشار شدید بتونه ناگهان از فاز دفاعی در بیای و پیشروی های استراتژیک انجام بدی بیشتر شبیه رویا و معجزه ست اگر اتفاقات امروز یمن بخوایم با نمونه های ایران و سوریه مقایسه کنیم عملا به این نتیجه میرسیم که یمنی ها دارن کاری انجام میدن که شکستشون تقریبا قطعی هست ولی به هر ترتیب از نظر درونی به حدی از خودباوری رسیدن که به دنبال به واقعیت تبدیل کردن معجزه و رویا رفتن ایران در جنگ 8 ساله با انبارهای پر از تجهیزات نظامی برجای مونده از رژیم پهلوی ، توان برابر و حتی برتر از نظر هوایی ، توانایی صادرات نفت و خرید تسلیحات نظامی (هر چند محدود) ، برتری جمعیتی نسبت به مهاجم ، عملا از سال 2-3 جنگ توانایی پیشروی از دست داد به نحوی که سیاسیون داخلی تنها راه پایان جنگ و برگشت کاملا مناطق اشغالی دست صدام رو مذاکره میدونستن در سوریه هم از سال 4 جنگ ، با ورود سنگین حزب الله و ایران (گروه های مختلف فاطمیون فاتحین زینبیون و ... تعزامی از ایران به سوریه) و پشتیبانی سنگین هوایی روسیه ، شاهد شروع روند پیشروی های استراتژیک این کشور بودیم سوریه هم مشکل دریافت تجهیزات نداشت و به مانند ایران با دسترسی به آبهای آزاد عملا هیچ وقت محاصره بودن رو تجربه نکرد اما یمن با وجود داشتن بندر به دلیل محاصره دریایی عملا محاصره بود نیروی هوای که نداره هیچ ، متجاوزین مدرن ترین پرنده های دنیا رو استفاده میکنن متجاوزین با دلارهای نفتی عربستان.امارات/کویت/بحرین و ... توان انسانی بالایی رو اجیر کردن و برخلاف مورد جنگ 8 ساله ایران و جنگ سوریه ، هیچ خبری از نیروهای کمکی از متحدینش نیست و به تنهایی داره مبارزه میکنه حالا خودتون بگید خروج از لاک دفاعی و شروع پیشروی میدانی اونم بعد از 4 سال شخم زدن شدن توسط نیروهای هوایی متجاوزین ، شبیه معجزه و رویا نیست؟
    • شبهای قدر برایتان دعا میکنیم. IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      51 17
      حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله از شدت علاقه به یمنیها ،میفرمودند :من یمنی هستم و انشالله در موقع ظهور ،پرچمهای سفید یمنی ها ،طبق احادیث ،صادق ترین یاران امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف هستند.
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      41 19
      یمن ایران رو داره ولی ایران تک و تنها بود سوریه،لیبی و کره شمالی هم تکنولوژی برتری نداشتن که به ایران بدن منتهی ما تکنولوژی روز به انصارالله می دیم و از همه مهمتر توانایی ساخت رو بهشون انتقال می دیم
    • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      48 3
      اگه مسئول جنگ آنها هم هاشمی رفسنجانی بود تا بحال چندین بار جام زهر برای انصارالله آماده کرده بودند!
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      2 0
      برخلاف اطلاعات شما وضعیت یمن مشابه ایران است همانقدر که شاه ایران سلاح انبار کرده بود، علی عبدالله صالح نیز سلاح انبار کرده است چنانکه هنوز با همان سلاح و مهمات در مقابل دشمن سعودی صهیونی ایستادگی کرده اند یمن نیز مانند ایران جوانان و مردم خودباور و با ایمانی دارد که تا پیروزی را بدست نیاورند از پای نمیشینند در مقابل قوای نظامی و لجستیکی صدام را هرگز با نیروهای سعودی و اجاره ای آنها نمی توان قیاس کرد . صدام خود نظامی کارکشته بود که تمام امکانات نظامی و مالی جهانی برایش فراهم بود و هیچ مخالفی در دستگاه داخلی و خارجی بر علیه او حضور نداشت برخلاف حکومت ال سعود که علاوه بر تجربه های ناموفق شش جنگ با حوثی های، مخالفان داخلی و خارجی فراوانی دارد
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      4 7
      ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    19 42
    بابا از این یمنی ها چه انتظاری دارید آخه؟ شما از یک نیروی پیاده بدون تداراکات و پشتیبانی توپخانه و بدون تجهیزات سنگین می خواهید که لشگر های زرهی امارات و سعودی و ... را در چند هزار کیلومتر مربع منهدم بکند و بعدش از سه جناح پدافند بکنند؟ آن هم بدون هیچ پشتیبانی هوایی و زیر بمباران سنگین از زمین و هوا و دریا توسط متفقین غربی-عربی-صهیونیستی؟! به نظر من اگر یمنی ها همین مواضع فعلی را بتوانند حفظ بکنند و روزانه 200 نفر از متفقین را با تک تیر اندازهایشان به جحنم بفرستند و با توجه به اینکه عرب زبان هستند و کاملا آشنا به منطقه، تیم های 5 نفره درست بکنند و بعمق خاک سعودی و امارات بروند و مراکز حساس مثل پمپ بنزین ها، خطوط لوله آب و نفت، خطوط برق فشار قوی، پستهای برق فشار قوی و پالایشگاه ها را منهدم بکنند و هواپیماهای در حال نشست و بر خاست را با دوش پرتاب هدف قرار بدهند خیلی بهتر از این هست که درگیر چنین نبرد سنگینی بشوند از زمین و هوا. فقط اگر پمپ بنزین ها نباشد کل حمل و نقل متفقین مختل می شود و اگر پالایشگاه های ائتلاف کار نکنند نه هواپیما خواهند داشت و نه تانک و خود به خود جنگ تمام می شود. به نظر من یمنی از ظرفیت عظیم خود که همانا نفوذ بسیار گسترده در پشت جبهه دشمن است تا به الان اصلا استفاده نکرده اند.
    • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      26 3
      نیرویی که به خدا اتکا دارد دست خدا کارهایش را به راه میکند که ابزار مادی قادر به آن نیست چنانکه در میدان عمل می بینیم.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    17 46
    مشرق لاف نزن فعلا وضع خرابه
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    10 22
    فقط ارزوهای مشرق رو مینویسی
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    27 51
    شهر را اشغال کنند که چی؟ مگه قبلا دست خودشون نبود؟ تا کی قراره این کشور، محل منازعات کشورهای منطقه باشه؟ اگر کل شهر را بگیرند چه گلی به سر مردم خواهند زد؟
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      32 15
      تو نگران کدخدا ونوچه هاشی نه مردم.
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      19 5
      انصار الله خیلی تلاش کرد بدون برخورد و با فراهم شدن انتخابات واقعی ، مشکلات چپاول اموال و ..‌. حل شود ... قاطی نکنید .
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      18 21
      یهودی کثیف
  • زهرا IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    11 16
    به تحلیل ها و مقالات ارزشمند مربوط به تحولات نظامی سایت شما بسیار علاقه مندم و هر روز آن را مطالعه می کنم ولی متاسفانه جهت گیری مقالات داخلی شما کاملا جناحی و یکطرفه است. بابا بیایید دست از این جناح چپ و راست بازی بردارید شما باید درمسائل داخلی نیز بدنبال واقعگرایی و حقگویی باشید نه منافع جناحی ..امام همیشه وحدت کلمه را رمز پیروزی ها می دانستند شما هم مطمئن باشید همواره چنین است روی شاخه ننشید و از بن به ریشه بزنید....با این تحلیلگران خوبی که دارید دنبال راهکار اجماع در کشور باشید و هرمقامی بالا یا پایینی بخواهد خط تفرقه و را دامن بزند به او اجازه ندهید که خیرالامور اوسطها....
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      23 3
      استراتژی لو رفته!.وقتی موقع برجامه =فقط خودمون وبقیه برن جهنم گرم شوند ! حالا که گند برجام براومد =دوستان همه با هم در بدبختی به بار امده شریکیم !منتهی حقوق نجومی مال ما و گوشت 120 هزار تومانی مال شما !
    • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      4 3
      با کلمات بازی نکن احزاب یک چیز است نفوذیها و خائنین داخل احزاب چیز دیگری. اشعثها بود که امام علی را از داخل لشکر خویش به شکست کشاند این بار اشعثها را در لشکر سید علی بی آبرو خواهیم کرد!
  • m.a IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    19 11
    خدا شفات بده مشرق جان با این خبر زدنت انصارالله یک نقطه رو گرفته اونوقت تو خواب ازاد سازی هفتصد کیلومتر مربع رو دیدی؟ والا این نقشه سبز رنگ رو که ما هرچی میبینیم بیشتر داره اب میره. کاش مسولان نظام همونقدر که به حزبالله اهمیت میدن به مظلومان یمنی هم اهمیت میدادن. واقعا با این قحطی و کمبود سلاح و چهار تا نمایش پهبادی نمیشه کاری از پیش برد. یکم منطقی خبر بنویس مشرق جان. حیف که کاری بجز دعا از دستمون بر نمیاد
    • US ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      8 6
      من اخبار منطقه مشرق روزانه دنبال می کنم و مشخصه حرف شما پر از کینه هستش؛ اولا نقطه آزاد نکردن و گفتن هزار 500 کیلومتر مربع؛ اینها متوجه ای؟ انشاالله رزمندگان مقاومت پیروز هستند و نمیخواد در لباس میش برای انقلاب دل بسوزنی. متن واضحه کدوم طرفی هستی.
    • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      7 4
      در جنگ غزه و 33 روزه و دفاع مقدس هم همین حرفها فراوان بود اما خدا کار دیگری کرد. در محاسبات تان جایی برای خدا هم باقی بگذارید.
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    2 14
    همین روزاست که امریکا مستقیما وارد یمن شه
    • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      6 5
      منتظر یانکی ها هستیم گورشان قبلا کنده شده!!
    • حامد NL ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      3 6
      ول کن بابا ، آمریکا هم برای شما شده سوپرمن. کاش یه بار یه جنگ واقعی بین ما و آمریکا صورت بگیره، بگیریم جرواجرشون بکنیم تا تو کله ی پوک شما آمریکا پرستان بره که آمریکا کشک هم نیست.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    20 6
    درود خدا بر ملت مقاوم و صبور یمن که مقابل شقی ترین انسان نماها ایستاده اند و تن به ذلت نوکری آل سعود نمیدن و هیهات من الذله رو معنای دوباره بخشیدند.وهابی های دشمن اهل بیت(ع) و صهیونیستهای وحشی آدمخوار جلوی چندتا پا برهنه ولی استوار همچون کوه کم آوردن و اونوقت مزدورها و نوکران مجازیشون ایران بزرگ رو از اربابهاشون میترسونند! اوف بر این کرم های متعفن بیمقدار حال بهمزن
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    15 9
    بیشتر شبیه به خوابه
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      8 5
      خواب رو شماها با عربستان دیدید که رفتن سه هفته ای یمن رو هاپولی کنند و الان چهارساله یه لنگه پا موندند.
    • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      6 3
      بسیاری از این خوابها در طول تاریخ تعبیر شده شعب ابی طالب که خیلی از این شرایط سخت تر بود!!
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    0 0
    برای رسیدن به ساحل پیشروی 120 کیلومتری لازمه و باید بر ترکیب نیروهای سلفی تکفیری ، یمنی های چپ کرده ، نیروهای اماراتی و مزدورهای چندملیتی غلبه کرد هوا هم که در اختیار جنگنده های سعودی (به خلبانی خلبانان اسرائیلی اردنی پاکستانی) ، جنگنده های آمریکایی و جنگنده های اسرائیله دریا هم کاملا در اختیار آن هاست فرماندهان آمریکایی انگلیسی و فرانسوی هم حضور دارند پس کار بسیار سخت و در حد معجزه خواهد بود . از هر دو محوری که اشاره کردین بعد از پایگاه العند یا از محور دیگر باتیس ، دیگر ساحل و زمین باز خواهد بود که هم انصارالله با جنگ در چنین مناطقی مشکل داره هم تسلط هوایی و دریایی کار را چند برابر سخت خواهد کرد البته هر چقدر پیشرفت کنند قدرت مانورشان جهت ضربه زدن افزون خواهد شد انصارالله حتما به تربیت نیروی دریایی چریکی و پیشرفت بیشتر و بیشتر در بخش موشکی پهبادی نیاز داره تا همین جا هم در یک جنگ کاملا نابرابر به قطع می شه گفت پیروز بودند .
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    7 2
    در تنظیم خبر و تحلیلتون به سایت های خبری عربی هم یک نگاه بکنید شاید نوشتتون تغییر بکنه. تو این مدت که من خبرهای شما رو میخونم هیچ وقت از شهدای مردمی خبر ندادید! ندارند؟ یا شما خبر ندارید؟ البته سایتهای عربی هم این طرف رو میگن و از خودشون خبری نمیذارن. اما شما واقع بین باشید گزارش هر دو طرف رو بگید تا به شعور مخاطب توهین نشه. ممنون از شایت خوبتون.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    2 0
    کلا رنگ سبز را بچسب، ممکنه دیگه محو بشه.
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    2 0
    بزودی صنعا هم سقوط میکنه شک نکنید
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    0 0
    کار یمنیها با مذاکره ایران آمریکا یکسره شد
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    ایران و روسیه باید به کمک یمن بشتابند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس