کره شمالی

یک روزنامه چاپ کره جنوبی از آمادگی احتمالی همسایه شمالی اش برای آزمایش پرتاب موشک بالستیک از عرشه زیردریایی در کارگاه کشتی سازی سینپو خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه "چوسان ایلبو" با استناد به تارنمای "نورث ۳۸" دانشگاه جانز هاپکینز نوشت، تصاویر اخیر ماهواره ای از سینپوی کره شمالی حاکی از ادامه ساخت زیردریایی با قابلیت پرتاب موشک بالستیک است.

طبق این تصاویر ماهواره ای، بین ۱۱ آوریل تا ۵ مه، جرثقیل هایی برای بلند کردن ملزومات و تجهیزات این زیردریایی در سینپو مستقر شدند.

بیشتر بخوانید:

کشف مرکز فرماندهی ۲۰ پایگاه موشکی مخفی در کره‌شمالی

به گفته یکی از مقامات نظامی کره جنوبی، این جرثقیل ها، این زیردریایی را منتقل کردند و آن را برای آزمایش موشک بالستیک از زیردریایی، در یک بارانداز شناور مستقر کردند. این به آن معناست که آنها (کره شمالی) تصمیم دارند کاری مهم انجام دهند.

"شین جونگ وو"، از اعضای مجمع دفاعی و امنیتی کره معتقد است، کره شمالی عمداً نمودارهای مربوط به انواع جدید موشک های بالستیک را رونمایی کرد. با درنظر گرفتن تحرکات اخیر، احتمالاً پیونگ یانگ برای اعمال فشار بر آمریکا تلاش می کند.

در دیدار ژوئن گذشته "دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون"، سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور، طرفین با توافقنامه ای مبهم مبنی بر عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای موافقت کردند اما، هدف این توافقنامه محقق نشد و حتی مذاکرات فوریه ترامپ و کیم بدون هیچ نتیجه پایان یافت.

ترامپ جمع در گفت وگو با فاکس نیوز گفت، همه در تلاشند تا تحریم های کره شمالی را دور بزنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس