کد خبر 96706
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰

هیلاری کلینتون، رییس دستگاه سیاست خارجی کاخ سفید که همچنان بر طبل مخالفت همه جانبه واشنگتن علیه سوریه می کوبد، در تماس تلفنی جمعه شب خود نیز نتوانست روسیه را برای همراهی خود متقاعد سازد.

به گزارش مشرق، شبکه ایران به نقل از منابع روس نوشت: سرگئی لاوروف و هیلاری کلینتون، وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در یک گفت و گوی تلفنی در باره مساله سوریه و راه های پایان دادن به بحران در این کشور مذاکره و رایزنی کردند.

لاوروف و کلینتون جمعه شب در این مکالمه تلفنی در مورد تنظیم پیش نویس قطعنامه در باره سوریه تبادل نظر کردند.

بر پایه این گزارش دو طرف موافقت کردند که دیپلمات های طرف های ذینفع در سازمان ملل به رایزنی در باره پیش نویس قطعنامه سوریه بپردازند.

در این گفت و گوی تلفنی وزیر امور خارجه روسیه بر موضع کشورش در باره سوریه مبنی بر احترام به حق حاکمیت این کشور و حل مسایل سوریه از طریق گفت و گو تاکید کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا هم خاطرنشان کرد که باید رویکرد مشترکی در سازمان ملل در باره سوریه اتخاذ شود و موضع مسکو برای واشنگتن حائز اهمیت است.

مساله سوریه از مسایل مهم مورد اختلاف روسیه و آمریکا می باشد و در حالی که غرب به سرکردگی آمریکا بر فشار و تحریم سوریه و مداخله در امور داخلی این کشور اصرار دارد، مسکو این رویکردها را غیرقابل قبول می داند.

وزیر امور خارجه روسیه بتازگی اعلام کرد کشورش قطعنامه پیشنهادی غرب درباره سوریه را رد می کند

وی خاطرنشان کرد: روسیه از پیش نویس قطعنامه غرب در باره سوریه که در آن از 'بشار اسد' رییس جمهوری این کشور خواستار کناره گیری از قدرت می شود، حمایت نمی کند.

لاوروف افزود: روسیه از هر سندی که بر سوریه اعمال فشار کند، پشتیبانی نخواهد کرد.

چند کشور اروپایی و عربی دو هفته پیش پیش نویس قطعنامه ای را در باره سوریه به شورای امنیت ارائه کردند و روسیه با آن مخالفت کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود هشدار داد که قطعنامه در باره سوریه ممکن است وضعیت لیبی را در این کشور تکرار کند و روسیه قصد ندارد اسد را به کناره گیری از قدرت متقاعد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس