کد خبر 966964
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۸ سوم تیر ماه اعلام می شود

زمان دریافت کارت ورود به جلسه و سایر اطلاعات مربوط به آزمون سراسری سال ۹۸ روز دوشنبه سوم تیر ماه جاری اعلام می‌شود.

به گزارش مشرق، کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ که در روزهای پنج شنبه ۹۸/۰۴/۱۳ و جمعه ۹۸/۰۴/۱۴ برگزار خواهد شد و همچنین اطلاع از سایر شرایط و ضوابط شرکت در آزمون لازم است داوطلبان گرامی به اطلاعیه این سازمان که در تاریخ دوشنبه ۹۸/۰۴/۰۳ از طریق سایت سازمان و نشریه پیک سنجش منتشر خواهد شد، مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید

زمان برگزاری کنکور سراسری سال ۹۸

براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تا ۵ درصد مازاد بر ظرفیت دانشگاه‌های مناطق سیل زده به داوطلبان آسیب دیده همان استان‌ها که آسیب مستقیم جانی و مالی دیده اند اختصاص خواهد یافت، جزئیات این ظرفیت‌ها در دفترچه شماره ۲ آزمون سراسری که در مردادماه منتشر می‌شود درج خواهد شد.

مهلت ثبت‌نام مجدد در کنکور سراسری سال ۹۸ رشته‌های با آزمون و دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، برای داوطلبانی که در مهلت تعیین شده از ۲۴ بهمن تا ۶ اسفند ۹۷ موفق به ثبت نام نشده‌اند، روز چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷ به پایان رسید.

بر اساس آمار اعلام شده تعداد ۴۰ هزار و ۳۳۹ داوطلب در مهلت مجدد موفق به ثبت نام در کنکور شدند که با در نظر گرفتن آمار ثبت نامی‌های سابق جمعاً تعداد یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ نفر در آزمون سراسری سال ۹۸ ثبت نام کرده‌اند.

در کنکور امسال تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۷۸ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، تعداد ۶۳۷ هزار و ۹۴ نفر در گروه علوم تجربی، ۲۸۲ هزار و ۱۵۱ در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۲۴ هزار و ۷۶۹ نفر در گروه آزمایشی هنر و تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۱ نفر نیز در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ثبت نام کردند.

برای داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ با توجه به نوع نظام آموزشی دو نوع سوال متفاوت تهیه و در جلسه آزمون تحویل خواهد شد. به‌طوری‌که برای داوطلبان نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ (دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم) یک نوع سوال و برای داوطلبان نظام آموزشی سالی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی)، ترمی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و نظام قدیم یک نوع سوال دیگر طراحی می‌شود، بر همین اساس داوطلبان باید در انتخاب نوع نظام آموزشی دقت داشته باشند.

از آمار کل ثبت نام کنندگان تعداد ۵۷۷ هزار و ۲۳۱ نفر از نظام آموزشی ۶.۳.۳ و مابقی دانش‌آموزان نظام آموزشی نظام قدیم ثبت نام کرده‌اند. آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای پنج‌شنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ تیر ماه در حوزه‌های امتحانی برگزار خواهد شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس