کد خبر 966561
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
طالبان و ترامپ

طالبان در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی گفت که داعش در افغانستان تهدید قابل توجهی نیست و اگر حمایت هوایی آمریکا از این گروه تروریستی در افغانستان وجود نداشت ولایت ننگرهار را نیز پاکسازی می‌کردیم.

به گزارش مشرق، ژنرال «کنت فرانک مک‌کنزی» رئیس ستاد مرکزی ارتش آمریکا اظهارداشت که که داعش از افغانستان قصد حمله به آمریکا را داردو حضور نظامیان آمریکایی در این کشور از وقوع این حمله جلوگیری کرده است.

طالبان در واکنش به این اظهارات گفت که «فتنه داعش» از ابتدای ظهور در افغانستان ازکمک آمریکا برخوردار بود و البته داعش گروهی نیست که تهدیدی خوانده شود.

بیشتر بخوانید:

سناریوی حضور «البغدادی» در افغانستان

نقش پاکستان در مدیریت پدیده داعش در افغانستان

روحانی: از انتقال داعش به افغانستان توسط آمریکا نگرانیم

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان تاکید کرد که داعش را در بیشتر مناطق افغانستان از بین رفته است و دلیل ادامه حضور این گروه تروریستی در مناطق شرقی افغانستان نیز کمک نیروی هوایی آمریکایی و «همکاری اطلاعاتی» دولت افغانستان است.

وی ادامه داد که نظامیان آمریکایی و نیروهای امنیتی افغان با بمباران خطوط طالبان و یورش بردن به مواضع این گروه از ریشه کردن داعش جلوگیری می‌کنند.

مجاهد تصریح کرد که گفته‌های مقامات آمریکایی با عملکرد آنها تناقض دارد و آمریکایی‌ها از نام و وجود داعش برای ادامه حضور نظامی در افغانستان استفاده می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    0 9
    آمریکایی‌ها مادر داعش هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس