طالبان

در حالی که دور ششم مذاکرات آمریکا با طالبان بدون هیچ دستاوردی پایان یافت رئیس هیئت مذاکره‌کننده طالبان گفت که واشنگتن در آستانه شکست قرار دارد و بزودی با توافق و یا با زور از افغانستان خارج می‌شود.

به گزارش مشرق، «شیر محمد عباس استانکزی» رئیس هیئت مذاکره‌کننده طالبان در اظهاراتی تازه گفت که آمریکا در افغانستان در آستانه شکست قرار دارد و بزودی براساس توافق و یا به زور افغانستان را ترک خواهد کرد.

استانکزی این اظهارات را در یک گردهمایی داخلی در دوحه قطر و پیش از دور ششم گفت‌وگوها با هیئت آمریکایی بیان کرد اما رسانه‌های اجتماعی حامی طالبان اخیرا این اظهارات را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.

استانکزی در سخنرانی‌اش شجاعت مردم افغانستان برای شکست انگلستان، اِشغال شوروی و مقاومت علیه حضور نظامی خارجی کنونی را نیز تحسین کرد.

وی اظهار داشت: خدا به ما کمک کرد تا 3 ابر قدرت را در قرن گذشته شکست دهیم. سومین ابر قدرتی که اکنون با آن مواجه هستیم نیز انشالله در آستانه شکست قرار دارد. بزودی خواهید شنید که آن‌ها نیز به خواست خود و یا به زور از افغانستان خارج خواهند شد.

رئیس هیئت مذاکره‌کننده طالبان گفت: از خدا می‌خواهیم که آمریکایی‌ها به گونه‌ای خارج شوند که منجر به صلح و ثبات در افغانستان شود تا یک نظام اسلامی در افغانستان تشکیل شده و دیگر بین افغان‌ها خونریزی نباشد.

بیشتر بخوانید:

اشرف غنی: از ایران سپاسگزاریم

عمران خان: وارد نزاع های داخلی افغانستان نخواهیم شد

نظر ظریف درباره مذاکرات صلح افغانستان

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان به «صدای آمریکا» گفت که این گردهمایی برای بزرگداشت سقوط رژیم کمونیستی توسط مجاهدین برگزار شده بود.

استانکزی با انتقاد از «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان وی را مشابه رهبران حامی رژیم کمونیستی کابل دانست که از مسکو در زمان اشغال افغانستان توسط شوروی حمایت کردند.

وی با اشاره به اینکه غنی در زمان اشغال افغانستان در خارج از این کشور زندگی می‌کرده نیز گفت، غنی در جهاد شرکت نکرده اما از آن اعتبار گرفته و می‌گوید «من افغان هستم و ما روس‌ها را شکست دادیم». گفتنی است که رئیس جمهور افغانستان پس از سقوط رژیم طالبان در پی حمله آمریکا به کابل بازگشت.

مذاکره‌کننده ارشد طالبان ادامه داد: شما خواهید دید انشالله فردا نیز که آمریکایی‌ها شکست خوردند اشرف غنی و کرزی که دست نشانده آمریکا هستند و توسط واشنگتن به قدرت رسیدند مدعی می‌شوند که افغان هستند و آمریکایی‌ها را شکست دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس