کد خبر 966387
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
خط حزب الله

جدیدترین شماره از نشریه خط حزب الله هم‌زمان با داغ شدن مجدد بحث مذاکره با آمریکا، تحت عنوان «بی فایده، باضرر» این موضوع را بررسی می‌کند.

به گزارش مشرق، جدیدترین شماره از نشریه خط حزب الله منتشر شد.

خط حزب الله در این شماره خود در بخش سخن هفته هم‌زمان با داغ شدن مجدد بحث مذاکره با آمریکا، تحت عنوان «بی فایده، با ضرر» این موضوع را بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

خط حزب‌الله / ده سؤال از رهبر انقلاب درباره‌ی برجام

شش گفتار مهم «درباره ولایت»

خط حزب الله: اراده ما قوی‌تر است +دانلود

در این بخش می‌خوانیم: این یک واقعیت انکارناپذیر است که آمریکایی‌ها به مذاکره با ایران احتیاج دارند. چرا؟ حداقل به دو دلیل عمده: اول آنکه قدرت هژمونی ایالات متحده، روز به روز در حال افول است و بنابراین از نقش ابرقدرتی او در حال کاسته شدن است، پس نیاز دارند به افکار عمومی جهان نشان دهند که همچنان قدرت برتر دنیا و محور تحولات آن هستند. دوم آنکه جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت نوظهور دست کم منطقه ای، توانسته است در سالهای اخیر، عمق راهبردی خود را روز به روز گسترش داده و در عین حال، سیاست مستقل بودن خود از نظام سلطه را هم به معرض نمایش بگذارد، پس کشاندن چنین کشوری به میز مذاکره، برای مقامات آمریکایی از اهمیت زیادی برخوردار است.

همچنین در این شماره از نشریه در بخش اطلاع‌نگاشت نیز ۱۱ مصداق رهبر انقلاب از پیروزی دکترین مقاومت مطرح شده است.


خط حزب الله ۱۸۸ در قسمت پرسش‌وپاسخ خود با طرح این سوال که معنای درست و دقیق مفهوم مقاومت چیست؟ آورده شده: معنای مقاومت این است که انسان یک راهی را انتخاب کند که آن را راه حق میداند، راه درست میداند، و در این راه شروع به حرکت کند و موانع نتواند او را از حرکت در این راه منصرف کند و او ّ را متوقف کند؛ این معنای مقاومت است. فرض ّ کنید یک وقت در یک جادهای انسان به یک مسیلی برخورد میکند، به یک حفرهای برخورد میکند… بعضیها وقتی که برخورد میکنند به این صخره یا به این مانع یا به این دزد یا به این گرگ، برمیگردند، از ادامهی راه منصرف می شوند؛ بعضی نه، نگاه میکنند ببینند راه ُدور زدن این صخره چیست، راه مقابلهی با این مانع کدام است، آن راه را پیدا میکنند یا مانع را برمی دارند یا با یک شیوهی عاقالنه از مانع عبور میکنند؛ مقاومت یعنی این. ۱۴/۳/۹۸

در بخش بازخوانی تاریخی نیز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، با تیتر «سال ۸۸ از بی‌قانونی ضربه خوردیم» تاکید شده: همه قانون را معیار بدانند؛ ما از بی قانونی ضرر می‌کنیم، ضربه می‌خوریم. سال ۸۸ دیدید؛ اینکه کشور در سال ۸۸ دچار خسارت شد- سال ۸۸، هم خسارت مادی پیداکردیم، هم آبرویمان در دنیا به خطر افتاد- به خاطر چه بود؟ به خاطر بی قانونی. به اینها گفتیم بیایید طبق ّ قانون عمل کنیم؛ قانون مشخصاست. شما می گویید انتخابات ایراد دارد؛ خیلی خب، آنجایی که انتخابات ایراد دارد، تکلیف قانونی واضح استکه چه جوری باید حل کرد قضیه را؛ خب بیایید طبق آن عمل کنیم. نکردند، زیر بار قانون نرفتند، بی قانونی کردند، خب مشکل درست کردند؛ برای کشور مشکل درست کردند، برای خودشان مشکل درست کردند، برای مردم مشکل درست کردند؛ هفتهشت ماه همینطور پشت سر هم ناامنی و مشکلات گوناگون درست کردند. این به خاطرنرفتن زیر بار قانون است.

شماره ۱۸۸ نشریه خط حزب الله به ارواح طیبه شهیدان سجادیان تقدیم شده است.

منبع: khamenei.ir

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس