قبرستان بقیع قبرستان بقیع یا بهشت بقیع نام

یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه های بهشت و عرصه‌ای از عرصه‌های آن قرار داده است.

مشرق - پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله خطاب به امیرالمؤمنین علیه السلام:


یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه‌های بهشت و عرصه‌ای از عرصه‌های آن قرار داده است.
و دل‌های بزرگان از مردم و برگزیدگان بندگان خود را به آنها مایل ساخته تا خواری و اذیت‌ها در راه [زیارت] شما را متحمل شوند و قبور شما را تعمیر کنند و بسیار به زیارت قبور شما آیند.
تا موجبات تقرب به خدا و دوستی پیغمبرش را فراهم سازند.

یا علی! شفاعت من مخصوص این گروه خواهد بود و آنان بر حوض من وارد خواهند شد و ایشان فردا زیارت کنندگان من در بهشت خواهند بود.


 

متن حدیث:

قال رسول الله صلی الله علیه و آله:

یاأَبَا الْحَسَنِ! إِنَّ اللَّهَ جَعَلَ قَبْرَکَ وَ قَبْرَ وُلْدِکَ بِقَاعاً مِنْ بِقَاعِ الْجَنَّةِ وَ عَرْصَةً مِنْ عَرَصَاتِهَا وَ إِنَّ اللَّهَ جَعَلَ قُلُوبَ نُجَبَاءَ مِنْ خَلْقِهِ وَ صَفْوَتِهِ مِنْ عِبَادِهِ تَحِنُّ إِلَیْکُمْ وَ تَحْتَمِلُ الْمَذَلَّةَ وَ الْأَذَی فِیکُمْ فَیَعْمُرُونَ قُبُورَکُمْ وَ یُکْثِرُونَ زِیَارَتَهَا تَقَرُّباً مِنْهُمْ إِلَی اللَّهِ مَوَدَّةً مِنْهُمْ لِرَسُولِهِ، أُولَئِکَ یَا عَلِیُّ الْمَخْصُوصُونَ بِشَفَاعَتِی وَ الْوَارِدُونَ حَوْضِی وَ هُمْ زُوَّارِی غَداً فِی الْجَنَّة.


 

«تهذیب الاحکام، ج ۶، ص ۲۲- بحارالانوار، ج ۹۷، ص ۱۲۱ "

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    17 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    21 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • عبدالله IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    13 1
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وال محمد واخر تابع له علی ذالک ..................
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    این ننگ امانت نداری ماست..
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    9 0
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
  • US ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    1 2
    پیامبر در مورد قبر خودش چرا چیزی نگفته!؟
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      0 0
      به دلیل اینکه حضرت امیر رو شبانه تشییع کردن و جنازه امام حسن رو تیرباران کردند و قبر سیدالشهدا رو شخم زدند و قبور اءمه بقیع و سامراء رو تخریب کردند...
    • منتظر ظهور IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      1 0
      با سلام . وقتی پیامبر ص برای زیارت اهل بیت خودش چنین فرمایشی دارند برای زیارت خودشان که نزد خدا و همه مسلمانان مومن مقامی بلا شک دارند موضوع اظهر من الشمس است . آیا این آیه را در قران خوانده اید( ان الله و ملائکته یوصلون علی النبی یا ایها الذین آمنو صلو علیه و سلمو تسلیما) . قبر پیامبر اکرم ص در خانه شان که اکنون در محل مسجد النبی واقع شده قرار دارد و شاید به همین دلیل که وهابیت جرات تخریب مسجد النبی را نداشت هنوز باقی مانده و مدفن ایشان هنوز پا برجاست، اما مساجد و اماکن ساخته شده بر قبور ائمه اطهار ع در قبرستان بقیع تماما توسط وهابیت (پیروان آل امیه ) تخریب شده و با سخنان واهی و دور از واقعیت اسلام ، کار خود را توجیه می کنند و نتیجه آن را در زمان مرگ و بعد از آن خواهند دید. آیا پاسخی متقن برای خدا و پیامبر خدا و اهل بیت پیامبر ص خواهند داشت ؟. آنها دشمن اسلام و به واقع کلمه منافقین هستند با ظاهری که دیگر اسلامی هم نیست . خداوند ریشه ظلمشان را بکند.ان شاء الله . اللهم عجل لولیک الفرج المولی مهدی موعود حضرت حجه ابن الحسن العسکری ع
  • FR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    3 0
    اللهم ارزقني زيارة الحسين و شفاعة الحسين ع
  • asad IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    1 1
    جان به فدای اول مظلوم عالم اسلام که خود وجود نازنین حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی ص بوده و بعد نازدانه دخترش فاطمه زهرا س و سپس پسرعم و دامادش حضرت مولا علی ع و اولاد آنان تا وجود مقدس امام عصر عج می باشند. انشالله منتقم خون حسین ع در رکاب مهدی موعود عج باشیم . به فضل و تقدیر خداوند متعال
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
    1 0
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وال محمد واخر تابع له علی ذالک ..................

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس