کد خبر 966010
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
پرچم نمایه  لبنان

سفارت لبنان در تهران در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از همه کسانی که در ایران و لبنان در راستای آزادی «نزار زاکا» کمک کردند، بر روابط مستحکم لبنان و ایران تأکید کرده است.

به گزارش مشرق، سفارت لبنان در تهران امروز در پی آزادی «نزار زاکا» شهروند لبنانی - آمریکایی در بیانیه‌ای با اعلام آزادی نزار زاکا و اینکه او بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) به لبنان بازگشته، از همه کسانی که در ایران و لبنان به تحقق این قضیه کمک کردند، قدردانی کرده است.

در این بیانیه آمده است: «از همه کسانی که در ایران و لبنان به تحقق این نتیجه مثبت کمک کردند، قدردانی می‌کنیم.»

در این زمینه:

توضیح سخنگوی شورای عالی امنیت ملی درباره علت آزادی نزار زاکا

عکس / نزار زاکا لحظاتی قبل از آزادی

توضیحات سخنگوی قوه‌قضائیه درباره آزادی "زاکا"

سفارت لبنان در این بیانیه بر روابط دوجانبه و مستحکم موجود بین ایران و لبنان که بر پایه احترام متقابل و پیشبرد منافع متقابل استوار است، تأکید کرده است.

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز امروز در خبری اعلام کرد که نزار زاکا بعدازظهر امروز به بیروت بازگشته است.

«عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان که برای پیگیری امور مربوط به آزادی زاکا از طرف دولت لبنان به ایران آمده بود پیش از این به خبرگزاری رویترز گفته بود، نزار زاکا امروز (سه‌شنبه) آزاد می‌شود و با وی به لبنان بازمی‌گردد.

زاکا در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت شد و در سال ۲۰۱۶ به ۱۰ سال زندان و پرداخت غرامت ۴.۲ میلیون دلاری محکوم شد.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه امروز در نشستی با خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت نزار زاکا گفت: تقاضایی در این مورد برای ما واصل شده و اعلام کردند هم خود محکوم تقاضای آزادی داشته و هم رئیس جمهور لبنان مکاتبه ای را انجام داد و تقاضای مساعدت درباره این شهروند لبنانی را داشتند.

وی افزود: این تقاضا را در چارچوب قانون بررسی کردیم؛ تقاضای رئیس جمهور را از سیکل شورای عالی امنیت ملی و همچنین دوستان حزب الله لبنان بررسی کردیم و حزب الله لبنان هم اجابت این خواسته را به مصلحت می دانست و برابر قانون، کسانی که تا ۱۰ سال حبس داشته باشند اگر حداقل یک سوم دوران مجازات را سپری کنند و در دوران مجازات از خود حسن رفتار نشان دهند و دادگاه هم تایید کند می‌توانند حکم به آزادی مشروط صادر کنند.

اسماعیلی گفت: بنابراین دادگاه با آزادی مشروط نزار زاکا موافقت کرد و این متهم تحویل مقامات لبنان خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    1 0
    اون غرامته به کی رسیده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس